mads

Alla inlägg under september 2009

Av Madde - 18 september 2009 17:56

Idag har jag gjort ett armband som man syr på ett speciellt sätt. Lite pilligt är det men det är kul och så tycker jag att det blir så fint. Sedan med inspiration från Ingela så gjorde jag faktiskt ett halsband i blått, vitt och guld, tyvärr blev inte bilderna så bra men ni kan säkert se hur det ser ut i det stora hela ändå. Jag har också provat att tillaga en ny slags paj. Vad det är för paj tänker jag inte tala om då vi ska ha med den till våra goa vänner i morgon men jag kan tala om senare om den var god eller inte. Får väl nästan sno ett pyttehörne och provsmaka först och se om den duger att ta med. Glad  Nu blir det snart middag som idag kommer att bestå av goda stekta kycklingfiléer, pasta och currysås till mig och Café de Paris sås till de andra. Det ska bli mumma det för nu är jag faktiskt riktigt hungrig. Sedan blir det nog lugnt resten av kvällen. Kolla TV eller någon film men jag önskar er alla en fortsatt trevlig fredagskväll vad ni än kommer att hitta på! FlörtHär kommer då bilderna på mina kreationer för idag. Min sambo fick fungera som smyckedisplay för armbandet! Riktigt proffsig modell om jag får säga det...."Fniss"      

Av Madde - 17 september 2009 09:02

Frukost, frukost och åter frukost. Ibland är det gott och ibland bara så fruktansvärt tråkigt med frukost. Variationer av frukost är ganska sällsynt fenom här hemma så det kan bli ganska tråkigt i långa loppet. Visst, jag kan slänga ihop en omelett med skivad prinskorv och gårdagens kokta potatis i tärningar men hur nyttigt är det? Fil och flingor är faktiskt heller inte så nyttigt men det mättar bra. Havregrynsgröt äter jag bara inte. Risgrynsgröt händer det att jag äter ibland men det är inte heller nyttigt. Så i slutändan blir det nästan samma frukost dag ut och dag in, ganska tråkigt om jag tänker efter. Så vad blir det för frukost idag då? Polarkakor med ost och varm kakao, inte precis nyttigt det heller men det duger och det är det som finns hemma. Får nog försöka att variera mig lite mer. Har ni några favoritfrukostar som ni skulle vilja dela med er av så gör gärna det. Man kan aldrig få för många tips. :-)Slänger in lite mer bilder på några av de smyckena jag har åstadkommit de här dagarna också och med dem så önskar jag er en riktigt trevlig torsdag.       

 

 

Av Madde - 16 september 2009 22:02

Lyssnade på radioseven på nätet idag och fick där höra en helt suveren låt. Tine med Vil Ha Deg. Jag fastnade för den med en gång och tyckte att min käre sambo skulle fixa den till mig. Tydligen så var det en gammal låt så den går inte att köpa någonstans. Han letade överallt, till och med på tankningsajterna men icke sa nicke. Till slut så hittade han den på Youtube så jag får nöja mig med att lyssna på den därifrån. Synd att det ska vara svårt med just lite äldre musik och så undrar vissa instanser varför man tankar hem musik istället för att köpa den. Denna låten gick ju varken att köpa eller tanka så hur sjutton ska man gå tillväga då om man vill ha låten mer än att bara kunna lyssna på den via datorn? Fundera på det ni alla "bestämmare där ute"! :-( Till er andra så önskar jag er en riktigt trevlig fortsatt onsdagskväll. ps. Lyssna på låten den är riktigt bra men videon är det inte. Hon står mest och kråmar sig! ds.

Av Madde - 16 september 2009 19:28

Idag har jag fortsatt med att göra smycken. När man väl har börjat så går det av bara farten. Det är ju så himla kul.  Jag gör ofta bara ett av varje smycke, då jag anser att mina kunder sedan ska kunna få känna sig ensamma om det smycket de väljer. Det händer ibland att jag har gjort tre men det kommer också stå i min webshop hur många som gjorts. Vilket fall som helst här kommer några av mina smycken men resten får de som vill se senare när webshopen har öppnat. Den som väntar på något gott...! Flört               

Av Madde - 15 september 2009 16:27

Läste nyss på nätet att Patrik Swayze gick bort igår. Kom på mig själv med att börja tänka tillbaka på filmer som Dirty Dancing, Ghost och den underbara serien Nord och Syd mm. Jag var garanterad inte en ensam tonårstjej som tyckte att han var sååååå snygg då och han var riktigt stilig nu med. Tänk bara när man skulle försöka lära sig stegen som var med i Dirty Dancing och sedan visa upp sina kunskaper ute på dansgolven så fort någon låt från filmen spelades. Ja det var det glada sena 80-talet det. :-) Det var många år sedan men jag minns det som om det var igår. Patrick har fått många kvinnohjärtan att slå och säkerligen många män att avundas honom men framför allt så var han ju en stor stjärna, som nu kommer att bli saknad av många. Jag kände honom inte men han har gett så mycket till mig ändå genom sina filmer, så ledsamt är det allt att man inte kommer att få se något nytt med honom. De jag tycker mest synd om är ju hans nära och kära. Det är aldrig lätt att förlora någon även fast man har varit beredd på det. Jag vet då min farfar dog i cancer. Man hoppas in i det sista att allt ska bli bra och så blir det som ett slag i ansiktet ändå. Själv försökte jag tänka så positivt som möjligt, att nu behöver han inte lida mer. Det är en liten tröst då man saknar de som går bort något så fruktansvärt. De lämnar ett tomrum efter sig som ingen annan kan ta över. Visst, det blir lättare dag för dag men sorgen finns där alltid mer eller mindre. Hoppas att de åtminstone får göra begravningsceremonin ifred, utan en massa fotografer som inte har vett på att de anhöriga kanske vill sörja i lugn och ro. Det är ju fördelen med att inte vara känd man slipper all hysteri runt omkring. Jaja, jag kommer i alla fall alltid att minnas hans charm och vill jag kan jag ju alltid sätta på en DVD med t ex, Dirty Dancing och minnas den gamla goda tiden. :-)

Av Madde - 15 september 2009 10:26

Ja, idag är precis en sådan dag då jag skulle vilja göra massor. Fönsterluckor har stått på min att göra lista ett bra tag. Bräder och annat finns redan i garaget så det är egentligen bara att sätta i gång. Jag hittade också tre fina spröjsade gamla fönster uppe på vinden efter förra ägaren och de kan jag tänka mig att göra vitrinskåp av. Det finns bara ett stort ...MEN... idag och det är att sambons son A har hemstudiedag idag. Vilket innebär att det inte är så lämpligt att sätta igång med sågning eller hammrande av diverse. Han har också tagit hit en kompis så de kan göra uppgifterna de fått ihop. Vet bara att man får hålla lite koll på dem så att de gör ett bra arbete då jag vet att WOW hägrar. Vi sa nämligen igår att när de var färdiga med skolarbetet så fick de spela på datorn och det kan ju tyvär inverka på resultatet men som sagt en får kolla innan så det ser bra ut. Nå, vad blir det då för mig istället då? Vet faktiskt inte just nu, kanske går in i mitt nyröjda hobbyrum och skapar lite vackra ting. Vilket fall som helst så önskar jag er som vanligt en underbar tisdag. :-)

Av Madde - 14 september 2009 23:27

Idag har jag bara röjt i mitt så kallade hobby/pärlrum. Tänkte jag skulle komma igång med min smyckefirma snart och då behöver allt vara på sin plats. Mycket bröte var det men nu är det snyggt igen så nu är det bara att sätta igång med smycketillverkningen igen. Ska bara föra in lite mer smyckebilder innan det är dags att öppna upp min sida. Firman har varit registrerad sedan april så jag ligger lite efter om man säger så. Annars så har det inte hänt så mycket här. Jag är fortfarande trött och vet inte vad det beror på. Först så somnade jag under CSI, sedan så somnade jag i pausen innan sista roasten av Pernilla Wahlgren. Så nu skriver jag detta i all hast så jag kan gå och lägga mig och sova igen. Jag önskar även er en riktigt God Natt.Skrikandes I min fantasi så är det en jäspsmiley. Bara så ni vet. :-)

Av Madde - 13 september 2009 18:21

Idag har jag och sambon bara tagit lugnt. Först så blev det en tur till ett mindre samhälle en bit utanför Uddevalla där det var loppis och försäljning av antika saker. Fynden blev en gammal mindre fotogenlampa, prydnadsmöss, två stycken utelyktor i olika storlekar, kryddhylla med små glasburkar i och två sommardäck till sambon. De han har fram på sin bil är tämligen utslitna så det behövs ett byte där. Sedan bar det av till Bloms i Mellerud. De brukar ha ganska mycket att titta på där men den här gången var det inte roligt alls. Besöket där inbringade ett set spislock till min farmor, servetter och två par underbyxor till mig. Det var allt. Ja just det ja, vi såg två älgar också på vägen. De är inte direkt små så jag förstår varför de kallas skogens konungar och som tur var, var det ingen utav dem som kom till skada. Så sammanfattningsvis så har den här dagen varit ljuvlig. Nu blir det snart middag, kryddstark köttfärsröra med äggnudlar och wokgrönsaker. Det ska bli mums. Sedan blir det nog TV tittande resten av kvällen om man kan hitta något sevärt men jag önskar alla en riktigt trevlig söndagskväll. :-)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Och klockan är...

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards