mads

Alla inlägg den 4 september 2009

Av Madde - 4 september 2009 08:25

God morgon! :-) Idag är det ljuvliga fredag! Jag tänkte hjälpa min sambo med hans jobb idag. Han arbetar som IT-tekniker. Fick nämligen syn på lite punkter i som vanligt vår roliga lilla bok om vad man inte vill höra från Internet-supporten. Vissa saker har jag lagt till själv. :-)


  • "Har du en slägga eller tegelsten i närheten?"

  • "...ja, det stämmer, inte ens MacGyver skulle kunna fixa det här."

  • "Vad har du på dig?"

  • "Tryck 1 för support. Tryck 2 om du ringer från TV:s samhällsredaktion. Tryck 3 om du ringer från Konsumentombudsmannen."

  • "Vi kan fixa det här problemet, men du kommer att behöva en smörkniv, ett bilbatteri och lite tape."

  • "Har ni fest eller?"

  • "Okej, vänd nu till sidan 572 i den nya uppgraderade versionen av manualen..."

  • "Vänta en sekund bara...MAMMA! Tobias slår mig!"

  • "För att du ska förstå vad jag talar om kan vi kalla det där för Hindenburgeffekten."

Och det värsta man kan få höra från sin Internet-support är...


  • "Var snäll och vänta så ska jag koppla dig till mr Gates advokat."

  • "Det är inte datorn det är fel på. Det är DU!"

  • "Är du helt säker på att du har startat datorn?"

  • "Eftersom det INTE var jag som satt vid datorn när det hände så får du faktiskt fixa problemet själv!"

  • "Har du satt i kontakten i väggen?" :-)

Nu vet ju jag att min gubbe klarar sitt arbete galant utan min hjälp men jag tror faktiskt att han skulle njuta lite om han fick lov att använda några av kommentarerna i alla fall. För jag har suttit bredvid några gånger när han har svarat i supporten och till och med jag som inte är så haj på datorer skulle vilja idiotförklara vissa av dem. Men men.... :-) Ska väl tillägga också att de han hjälper är bl a, lärare som alltså inte är några nybörjare vad det gäller datorer men ibland kan man faktiskt börja att undra....


Ja just det! Till alla er som inte vet vad Hindenburg var så kommer här en pytteliten förklaring:

Hindenburg var ett tyskt luftskepp som den 6 maj 1937 fattade eld i Lakehurst utanför New York i USA och hade på mindre än en minut störtat till marken i ett stort eldhav.


Nä, nu ska jag äta en god frukost sedan blir det en städdag idag. Önskar er alla en underbar fredag så länge. :-)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards