mads

Direktlänk till inlägg 17 september 2009

Frukost ja...Kan vara gott och kan också vara fruktansvärt tråkigt. + Lite mer smyckebilder.

Av Madde - 17 september 2009 09:02

Frukost, frukost och åter frukost. Ibland är det gott och ibland bara så fruktansvärt tråkigt med frukost. Variationer av frukost är ganska sällsynt fenom här hemma så det kan bli ganska tråkigt i långa loppet. Visst, jag kan slänga ihop en omelett med skivad prinskorv och gårdagens kokta potatis i tärningar men hur nyttigt är det? Fil och flingor är faktiskt heller inte så nyttigt men det mättar bra. Havregrynsgröt äter jag bara inte. Risgrynsgröt händer det att jag äter ibland men det är inte heller nyttigt. Så i slutändan blir det nästan samma frukost dag ut och dag in, ganska tråkigt om jag tänker efter. Så vad blir det för frukost idag då? Polarkakor med ost och varm kakao, inte precis nyttigt det heller men det duger och det är det som finns hemma. Får nog försöka att variera mig lite mer. Har ni några favoritfrukostar som ni skulle vilja dela med er av så gör gärna det. Man kan aldrig få för många tips. :-)Slänger in lite mer bilder på några av de smyckena jag har åstadkommit de här dagarna också och med dem så önskar jag er en riktigt trevlig torsdag.       

 

 

 
 
ingela-typ

ingela-typ

17 september 2009 19:41

åh va snygga,verkligen...får titta mera senare,har fått nån influensa så satte mej bara en kvart....visa gärna fler,gillar det i mitten med gröna blomman...och det utanför...alla va fina.har du något i blått o vitt o guld.kram

http://imagaia.bloggplatsen

 
Ingen bild

Madde

17 september 2009 19:51

Tackar! :-) Ska kolla om jag har något sådant du frågade efter. Har jag det så lägger jag in en bild på det i så fall. Dock inte idag. Mvh Madde

 
Ingen bild

Carina

18 september 2009 10:04

Tjusiga smycken! Lite frukost tips: smoothie är gott tycker jag. Mixa bara lite banan, yoghurt, lite mjölk och bär, så blir det en görgo´dryck. Till det kan man käka lite flingor eller mackor. Släng lite tomat, gurka eller något sådant på mackorna, så blir de lite roligare...

 
Ingen bild

Madde

18 september 2009 12:36

Hello Carina! :-)
Tackar! :-) Och tack för frukost tipsen. Den där smoothien lät god, den får jag testa någon dag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 6 december 2012 11:50

Videoklippet får tala för sig självt. ;-)  

Av Madde - 14 november 2012 17:46

Har precis sett filmen Dolphin Tale. En helt underbar film som handlar om en pojke som hittar en skadad delfinunge på stranden i Florida. Den stackars delfinen hade fastnat i en krabbfälla och skadat stjärtfenan så illa att de var tvugna att amp...

Av Madde - 12 november 2012 09:51

För ett tag sedan kom sambons son hem och frågade oss om vi kände till Lindsey Stirling. Nä, henne hade vi inte hört talas om. Han visade då klipp från Youtube med en söt tjej som är helt fenomenal på att spela violin/fiol. Tänkte dela med mig även t...

Av Madde - 27 augusti 2012 13:02

Det här klippet har jag lånat från Aftonbladet. Kolla gärna med fullskärm vilket ger ett pampigare intryck. ;-) Mareld är så otroligt vackert att titta på. Vi var ute vid Ramsvik i förra veckan och hade hoppats få se detta. Kastade i någ...

Av Madde - 24 augusti 2012 22:14

Två av de sju misstänkta ungdomarna som grovt misshandlade den 61-årige sjukpensionären Carl-Eric Cedvander på Kortedala torg den 18 mars hånar det svenska rättsystemet. En bild på dessa två killar finns nu att se lite överallt ute på nätet med respe...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Och klockan är...

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards