mads

Alla inlägg den 2 september 2009

Av Madde - 2 september 2009 08:57

Idag ska jag fortsätta med den rooooliga garagestädningen. Jag började igår men det är ju inte bara en sak där nere. Det är fullt av lådor med sambons dataprylar. Gammalt som nytt. Det kan vara bra att ha, säger han. Mmmm.... Frågan är bara var jag ska få plats med allt? Om man inte har använt det på 8 år kommer man då använda det de närmsta åren? Ja, inte vet jag men jag får väl försöka göra det så bra som möjligt så får vi se hur det går. Då det är dataprylar det handlar om så vad passar inte bättre än lite annorlunda och roliga förklaringar på datatermer.


HÅRDDISK - Det som finns kvar sedan i fjol i jaktstugan när älgjakten börjar.


DISKETT - Diskus för damer.


RAMMINNE - Smärtan i pungen från första gången du försökte cykla på en herrcykel.


ROMMINNE - Kräkningar efter första skolfesten.


REALTID - När du hängde på moppen utanför skolfesten.


MODEM - Monterad och demonterad flyttbar destillationsapparat.


SCANner - Korvgrill.


TYPSNITT - Zorros märke.


SKÄRMSLÄCKARE - En snyting så personen däckar.


BACK UP - Kompisarna som följer med till dansen.


PLUG IN - Portionssnus.


Och så avslutar vi det hela med ett taltest:


Sex laxar i en laxask.....släng dig i väggen! Testa det här!


"Tre häxor tittar på tre Swatchklockor. Vilken häxa tittar på vilken Swatchklocka?"


Och nu tar du den på engelska:


"Three witches watch three Swatch watches. Which witch watch which Swatch watch?"


Och nu för dig som gått fortsättningskursen:


"Tre könsopererade häxor tittar på tre Swatchklockknappar. Vilken könsopererad häxa tittar på vilken Swatchklockknapp?"


Och nu på engelska:


"Three switched witches watch three Swatch watch switches. Which switched witch watch which Swatch watch switch?"


Hade du tungan rätt i mun? Hihi!!


Nä, nu ska jag börja med den roliga röjningen/städningen men ni får alla ha en underbar dag.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards