mads

Direktlänk till inlägg 17 maj 2010

En underbar lördag mm.! :D

Av Madde - 17 maj 2010 12:08

I lördags var våra goa vänner här. Som alltid så blev det många skratt och väldigt trevligt. Däremot så åt både jag och gubben min alldeles för mycket av det goda och det gav sig till känna nu inatt. Jaja, som man bäddar får man ligga. Hehe! Vi försöker ju annars äta i hyffsade mängder och inte allt för mycket godis så nu när det blev så mycket onyttigt på en och samma gång så... ;-) Det sägs ju också att man lär sig så länge man lever men när det gäller mat och godis så vete sjutton. Jättetrevligt hade vi alla fall. De hade också med sig en jättefin blomgrupp till min farmor som nyligen fyllde 80. Se här vad fin den är och visst var det urgulligt av dem!  Farmor blev så glad så! :D

  


Som vanligt så gick tiden alldeles för fort och vips så skulle de ge sig av hemåt. Då är det ju en himla tur att veta att vi snart kommer ses igen! ;-)


Söndagen spenderade jag och sambon ute i trädgården. Vi fortsatte med vårat lilla murbygge och nu är det nästan klart. Sedan ska det ju planteras blommor och andra växter i rabatten. Får se vad vi kan hitta på där så det kommer mer bilder om detta vid ett senare tillfälle. Så här ser det ut än så länge i alla fall.

  


Det bästa av allt är att nu börjar det sätta fart ordentligt i de andra rabatterna.


Här t ex, två olika självsådda penséer som jag hittade i vår gräsmatta förra året som jag planterade om. Det var jättekul att se att de hade överlevt vintern och jag hoppas att de får vara kvar ytterligare år här. Vet inte hur det fungerar men det återstår ju att se. =)

Ljuvliga är de i alla fall!

    


Passade också på att ta några kort på lite tulpaner innan de har gjort sitt.

 


Våran Löjtnantshjärta står nu i blom! Den har vuxit till sig riktigt ordentligt från förra året.

   


Sedan har jag också några metallblommor som piggar upp.

Här ser ni den blå. Har också en gul och en lila.

   


Snart kanske vi kan få smaka av farmors goda rabarberkräm! :D

   


Vad tror ni? Snart även dags för årets första gräsklippning! Hihi!

  


Trädgrådsfigurerna har kommit ut också.

Lille herr sköldpadda och en av de få välkomna sniglarna i trädgården. Hihi!

   


De kära grodorna får åter igen sitta och mysa i skenet av trädgårdslyktan i sällskap av andra grodor.

   

   


Lilla tomtefamiljen! Måste hitta en tomtegumma också så inte gubben blir så ensam. ;-)

  


De söta sommarbarnen har också fått kommit ut.

  

Det som står bakom är en kattlåda som vi använder som en liten minidamm. Den ska städas ur och sedan kommer det bli en ytterligare groda till samlingen som kommer sitta på kanten och spotta vatten. ;-) Så än så länge är det inte färdigt i trädgården inte. Massor av pyssel kvar.


Avslutar dagens trädgårdsrunda med lilla, glada, vinkande herr Igelkott! Visst är han bara för söt? :D

  


Önskar er alla en underbar och härlig måndag!

Kram på er!

 Valentine heart bottle 









 
 
Elle

Elle

18 maj 2010 08:32

hej igen !
Tittar in för att säga hej!
Som vanligt har Du hunnit med en Massa kul saker ..
Fina foton från Din trädgård har Du också .. Ha det gott vännen ,o varm kram från mej o kissarna! Elle

http://syrutan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Madde

18 maj 2010 10:09

Hej Elle! :D

Ja, det blev en del faktiskt men vi har mycket kvar att pyssla med. Samtidigt är det ju så himla kul att se hur det blir för varje sak man tillför eller ändrar på. ;-)

Tack också för din fina komplimang om mina fotografier. Blir så glad så...! :D

Önskar dig och pissarna en underbar och härlig dag! Här är det sol och riktigt varmt och skönt så det blir nog en riktig kanondag idag! =)

Kram på dig goa Elle! ;-)

 
Yvonne

Yvonne

18 maj 2010 15:44

Va mycket fina blommor ni har fått!
Jag älskar när det är fint i trädgårdarna, men jag tycker inte att det är kul att greja med blommor och sånt. Men jag kanske lär mig att tycka om det. Så småningom! =)

Kramis!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Madde

18 maj 2010 16:50

Hej Yvonne! :D

Tack för din fina komplimang! :D

Börja i liten skala så ska du snart se att den skalan kommer bli mycket mycket större! Hihi!

Ett tips också för din del om du inte är i påtartagen, så skaffa perenna växter. De kommer ju år efter år och sköter sig nästan av sig självt. ;-)

Önskar dig en underbar och härlig dag!

Kramelikram! :D

 
ingela-typ

ingela-typ

18 maj 2010 19:09

mej Oj vad fint du har det...vad det växer..ljuva vår.söta figurer...jag har en lika dan sköldpadda i min ute hörna...roligt med små vänner som välkomnar när man går ut o grejar eller bara går ut o hämtar myskraft Puss o kram till söta Madde.ha en bra kväll :)

http://imagaia.bloggplatsen

 
Ingen bild

Carina

18 maj 2010 19:51

Vi hade också en underbar dag - som vanligt ;-).

Vad tjusigt det blir i trädgården! Muren blev jättebra och alla små figurer är så gulliga. Har sagt det förut - du är så härligt piffig och pysslig.

Nu är det ju så varmt och gott så nu kan man äntligen vara ute och njuta av allt också.

Ha en fortsatt trevlig kväll och hälsa de andra!

 
Margit

Margit

18 maj 2010 22:22

Hej Madde!!
De var en fin blomgrupp hon fick!!!
Va fint ni gör hemma hos er!! Dwet ser uyt att bli toppen!!! Mycke vackert ni har...små djur...blommor...
Ja, festen och överraskningen det var mYCKET trevligt och SÅ roligt att få vara med!!
kramen min vän!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Ingen bild

Madde

18 maj 2010 22:23

Hej Ingela! :D

Tackar tackar! Ja det har växt ordentligt på sista tiden. Det är nästan så man hör att det knakar! Hihi! Visst är det härligt med alla figurer och här kommer det troligtvis bli fler om jag känner mig själv rätt. :D

Önskar dig en trevlig fortsättning på denna kväll och en riktigt God Natt!

Kram på dig goa Ingela! ;-)

 
Ingen bild

Madde

18 maj 2010 22:29

Hello Carina! :D

Javisst hade vi det trevligt! :D
Synd bara att klockan alltid går så fort. ;-)

Tack också för komplimangerna! Blir så glad när vi får positiv respons på det vi åstadkommer här hemma i trädgården. Du är ju också pysslig och piffig när det gäller dina planteringar i era ytterkrukor. Ska bli kul att se dem nästa gång vi kommer till er! :D

Ja, det har varit underbart väder idag. Kom mig faktiskt ut och klippte gräset. Det du! Hehe!

Önskar dig/er en trevlig fortsättning på denna kväll och en riktigt God Natt!

Hälsa de andra galningarna! ;-)

 
Ingen bild

Madde

18 maj 2010 22:37

Hej Margit! :D

Tackar tackar!

Jag blir snart stroppig av alla komplimanger jag får! Hihi! Nejdå, så illa blir det nog inte men mallig det blir jag! :D
Det är ju så kul att få positiva kommentarer för det innebär ju att man gjort något bra och det gör mig så himla glad! :D

Nu ska ju inte jag ta åt mig hela äran då sambon faktiskt var med och lade stenar på muren han också. ;-)

Ja, jag förstod att festen var lyckad! Du visar det på ett sådant härligt sätt med alla dina fina bilder och glädjen man ser i dem går ju inte att missta sig på! :D
Tack för att du delade med dig! ;-)

Önskar dig/er en fortsatt trevlig kväll och en riktigt God Natt!

Kram på dig goa Margit! ;-)

 
Yvonne

Yvonne

21 maj 2010 10:06

Hej svejs! Det ska jag tänka på! Jag gillar ju blommor och växter, men inte att sköta dom.
Hos mig är det insekter och småkryp som intresserar. =)

Varm kram vännen!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Madde

21 maj 2010 11:03

Brrrr...! Hos mig är det precis tvärtom. De flesta kryp och insekter klarar jag mig bra utan. Hihi! Fast det finns ju mysiga arter som fjärilar, skalbaggar, humlor mm. så alla insekter och kryp ger mig ju inte rysningar men tyvärr de flesta. :D

Önskar dig en härlig toppendag! ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 6 december 2012 11:50

Videoklippet får tala för sig självt. ;-)  

Av Madde - 14 november 2012 17:46

Har precis sett filmen Dolphin Tale. En helt underbar film som handlar om en pojke som hittar en skadad delfinunge på stranden i Florida. Den stackars delfinen hade fastnat i en krabbfälla och skadat stjärtfenan så illa att de var tvugna att amp...

Av Madde - 12 november 2012 09:51

För ett tag sedan kom sambons son hem och frågade oss om vi kände till Lindsey Stirling. Nä, henne hade vi inte hört talas om. Han visade då klipp från Youtube med en söt tjej som är helt fenomenal på att spela violin/fiol. Tänkte dela med mig även t...

Av Madde - 27 augusti 2012 13:02

Det här klippet har jag lånat från Aftonbladet. Kolla gärna med fullskärm vilket ger ett pampigare intryck. ;-) Mareld är så otroligt vackert att titta på. Vi var ute vid Ramsvik i förra veckan och hade hoppats få se detta. Kastade i någ...

Av Madde - 24 augusti 2012 22:14

Två av de sju misstänkta ungdomarna som grovt misshandlade den 61-årige sjukpensionären Carl-Eric Cedvander på Kortedala torg den 18 mars hånar det svenska rättsystemet. En bild på dessa två killar finns nu att se lite överallt ute på nätet med respe...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Och klockan är...

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards