mads

Alla inlägg den 7 september 2009

Av Madde - 7 september 2009 08:06

Måndag morgon kan kännas tungt att gå tillbaka till arbetet efter en skön helg. Ibland är man så trött så......ZzzzZzzzZzzz........ Om nu detta skulle inträffa så hittade jag tio bortförklaringar som man kan ta till. Som vanligt kommer det från vår lilla roliga bok. :-)


1. De sa på blodgivningen att det här skulle kunna hända.


2. Jag testade bara tangentbordets dregelresistens.


3. Wow! Jag måste ha glömt skruva på locket på det ohyggligt starka klistret med sövande lösningsmedel.


4. Jag försöker förebygga utbrändhet med en väldigt invecklad yogaövning som lättar arbetsrelaterad stress. Jag gick kanske för långt...


5. Fan! Varför störde du mig? Jag hade nästan funderat ut en lösning på vårt företags allra största problem.


6. Kaffeautomaten är sönder...


7. Jösses, den där medicinen mot förkylning som jag tog i går kväll vill helt enkelt inte sluta verka.


8. Nej, nej, nej, jag sov inte. Jag höll bara på att plocka upp en lins utan att använda händerna.


9. Någon måste ha hällt koffeinfritt kaffe i automaten.


10. Amen.

:-)


Om du nu i stället tillhör någon av de som just för tillfället håller på att söka arbete så kommer här en liten förklaring på vad det egentligen står i annonserna.


Annonsen lyder: Vi har högt arbetstempo.

Vilket betyder: Vi har inte tid att lära upp dig.


Annonsen lyder: Naturlig arbetsmiljö.

Vilket betyder: Vi betalar inte tillräckligt för att förvänta oss att du ska klä upp dig, och vi har inte råd att betala dina arbetskläder.


Annonsen lyder: Du måste vara deadlineinställd.

Vilket betyder: Du kommer att vara sex månader efter i arbetet redan från första dagen.


Annonsen lyder: Viss övertid krävs.

Vilket betyder: Lite övertid varje dag och en hel del varje helg.


Annonsen lyder: Uppgifterna kan varierea.

Vilket betyder: Alla på kontoret kan bossa dig runt.


Annonsen lyder: Du måste ha öga för detaljer.

Vilket betyder: Vi har ingen kvalitetskontroll.


Annonsen lyder: Karriärsinriktad.

Vilket betyder: Kvinnliga sökanden måste vara barnlösa. (Och förbli det).


Annonsen lyder: Inga telefonsamtal tack.

Vilket betyder: Platsen är redan tillsatt, annonsen är bara en tvungen formalitet.


Annonsen lyder: Vi söker medarbetare med bred erfarenhet från olika jobb.

Vilket betyder: Du kommer att ersätta tre personer som just har slutat.


Annonsen lyder: Problemlösningskunskaper är ett krav.

Vilket betyder: Du kommer till ett företag i total kaos.


Annonsen lyder: Ledaregenskaper är ett krav.

Vilket betyder: Du kommer att ha samma ansvar som en chef utan att få lön eller respekt som chef.


Annonsen lyder: God kommunikationsförmåga.

Vilket betyder: Styrelsen kommunicerar, du lyssnar, funderar ut vad de vill och utför sedan.


Japp! Där har ni det, så kom inte sedan och säg att det var inte det som stod i arbetsannonsen som du sökte... Hihi!!


Vilket som, så önskar jag er alla en trevlig måndag! :-)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards