mads

Alla inlägg den 3 september 2009

Av Madde - 3 september 2009 07:49

Nej, idag är jag inte en tant enligt min gode vän Martin. För idag så fyller nämligen Martin 36 år så då är vi lika gamla. I alla fall fram till den 29 då jag åter igen blir äldre än honom och åter blir en tant. För mig då, så är han ingen skitunge just nu för tillfället. :-) Vi brukar skämta om detta då säkert många besserwissar sitter nu och tänker: Vaddå?! Hon är ju ett helt år äldre.....Japp, men jag och Martin vi har alltid sagt så och kommer troligen att fortätta med det i många många år till. Tänk så många gånger jag har hört att man som tjej och kille inte kan bara vara vänner! Till er alla säger jag bara, skitsnack! Det har gått hur bra som helst och det har hållit i många många år. Numer umgås vi med våra respektive och vi har alltid lika trevligt och roligt. Så jag kommer som vanligt att slå honom en pling senare för att gratulera honom till för tillfället, välkommen i gänget! :-) Till er andra så säger jag: Ha en bra dag, själv ska jag ner och fortsätta i garaget.


Ah... Jag slänger in en rolig historia också!


Lärarinnan vill öva elevernas fantasi. Hon sticker ner handen i sin väska och säger:

- I min hand har jag en rund sak med massor av kärnor, vad kan det vara?

- Ett päron, ropar ett av barnen.

- Nej, det kunde ha varit det men det är ett äpple.

-Och nu håller jag i en rund sak med en stor kärna.

- Ett plommon, ropar barnen.

-Nej säger lärarinnan, det kunde ha varit det, men det är en persika.

Lärarinnan säger till Olle:

-Nu är det din tur att göra likadant.

-Ja, säger Olle. Just nu har jag högra handen i fickan. Jag tar tag om en avlång, styv sak, och under den rasslar det ett par runda saker...

-Olle, ropar lärarinnan förskräckt. Du är ju snuskig...

-Nej, det kunde jag ha varit, men det är en blyertspenna och två suddgummin. :-)


Jaja.......Här kommer en till!


Vad heter det när man ligger på varandra? sa den lille gossen fundersamt. Skolfröken andades djupt och försökte förklara det här med blommor och bin. Men gossen verkade måttligt intresserad. Nästa dag kom han till skolan mycket nöjd.

-Nu har jag tagit reda på vad det heter.

-Vad heter det då? undrade fröken.

-Våningssäng! svarade den lille gossen. :-)


Vad har vi då lärt oss av dessa två historier? Att man ska inte tro det värsta alla gånger! Ha underbar torsdag allihopa! :-)


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards