mads

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2009

God morgon! Eller?

Av Madde - 29 augusti 2009 08:20

Undrar hur många som vaknat/vaknar idag med baksmälla och ångest? De som var ute igår och festade och inte riktigt minns vad de gjorde. Kvällen började ju så kul men vad hände sedan? Varför gjorde jag så? Nej.... Inte Han/Hon! Vad tänkte jag med? Blev jag så full? Faan! Jag skulle inte haft bankkortet med mig igår. Undrar hur mycket som gick åt? Får ringa och kolla om någon annan minns vad jag sysslade med! Ja, det är nog många frågor som poppar upp en sådan här dag för många. Inte för mig i alla fall. :-) Sist jag drack var för ungefär tre år sedan. Varför? Jo, för att jag tycker inte det är kul ute längre. När man var i 18-25 så var man ute som mest. Fredagar, lördagar,måndagsklubbar, lill lördagar(onsdagar) och ibland söndagsklubbar. Så jag har väl fått nog om man säger så. Sedan så var det faktiskt inte lika kul de sista gångerna. Det blev liksom upprepningar, kväll ut och kväll in. Idag är jag faktiskt hellre med vänner i nyktert tillstånd och har precis lika kul om inte roligare. För oftast var det ju faktiskt förfesterna som var roligast så på det här viset är det ju förfest hela kvällen, dock utan alkohol då men oftast med en god bit mat och alkoholfri dricka. Sedan är det ju så skönt att vakna på morgonen och veta allt man gjorde dagen innan, man kan ta bilen vart som helst, precis när som helst utan att behöva vara rädd för att polisen står bakom nästa krök med en blåskontroll. Är jag då en förespråkare för ett nyktert liv? Nej inte alls! Kör så det ryker! Ha skoj! Det hade jag och det var faktiskt väldigt kul ett tag och det är bara du själv som får lida med din huvudvärk! Hehe!! Själv, då jag inte drack igår, mår hur bra som helst och ska snart åka iväg på en loppis och se vad för nya fynd jag kan hitta. Men jag önskar alla en trevlig lördag så länge! :-) Tll alla andra säger jag ta en eller två Ipren. Det brukar hjälpa! :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 6 december 2012 11:50

Videoklippet får tala för sig självt. ;-)  

Av Madde - 14 november 2012 17:46

Har precis sett filmen Dolphin Tale. En helt underbar film som handlar om en pojke som hittar en skadad delfinunge på stranden i Florida. Den stackars delfinen hade fastnat i en krabbfälla och skadat stjärtfenan så illa att de var tvugna att amp...

Av Madde - 12 november 2012 09:51

För ett tag sedan kom sambons son hem och frågade oss om vi kände till Lindsey Stirling. Nä, henne hade vi inte hört talas om. Han visade då klipp från Youtube med en söt tjej som är helt fenomenal på att spela violin/fiol. Tänkte dela med mig även t...

Av Madde - 27 augusti 2012 13:02

Det här klippet har jag lånat från Aftonbladet. Kolla gärna med fullskärm vilket ger ett pampigare intryck. ;-) Mareld är så otroligt vackert att titta på. Vi var ute vid Ramsvik i förra veckan och hade hoppats få se detta. Kastade i någ...

Av Madde - 24 augusti 2012 22:14

Två av de sju misstänkta ungdomarna som grovt misshandlade den 61-årige sjukpensionären Carl-Eric Cedvander på Kortedala torg den 18 mars hånar det svenska rättsystemet. En bild på dessa två killar finns nu att se lite överallt ute på nätet med respe...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Och klockan är...

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards