mads

Alla inlägg den 12 augusti 2009

Av Madde - 12 augusti 2009 20:43

Ja, just det! Det är precis det jag brukar säga när jag har ont någonstans eller är trött helt utan anledning. När jag däremot satt på altanen i dag morse så var granngubben ute och grejade i trädgården. Han blir 81 nu i år. Den mannen är alltid uppe med tuppen. Tar sina morgonpromenader vilket väder det än är. Cyklar och åker motorcykel emellanåt. Han är enligt mig fantastisk. Jag har också sagt detta till honom men han tycker givetvis inte att det är något speciellt med det. Ah, säger han bara, det är väl inget. Jag fick också potatisar av honom häromdagen som han odlar själv då han hade fått en ynka nybakad sockerkaksskiva av mig. Så i morgon är det jag som bakar en hel sockerkaka bara till honom som tack. Potatisarna var mycket godare än de man köper i affären, de går inte ens att jämföra. Han säger att han odlar för att det är kul och så har han något att syssla med. Så slutligen så ska jag nog säga att jag mår som något annat när jag har mina småplågor för mår jag som han när jag blivit en gammal tant så är det ju bara helt underbart. Har ni några förslag på vad man kan säga istället eller vad ni brukar säga så får ni mer än gärna skriva dem till mig. Kan vara kul att höra vad andra har för uttryck och så avslutningsvis, önskar jag er alla en trevlig kväll! :-)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Och klockan är...

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards