mads

Alla inlägg den 13 augusti 2009

Av Madde - 13 augusti 2009 20:08

Idag har jag spenderat hela dagen framför eller bakom :-) dataskärmen. Jag fastnade i en dokusåpa av och med Paris Hilton. Den heter som säkert många av redan vet Paris Hilton´s  My New BFF. BFF står för Best Friends Forever. Första säsongen har ju som säkert några sett gått på svensk TV. Jag hittade säsong 2 på MTV då tydligen den förra bästisen bara var ute efter att bli känd och berömd (enligt Paris själv). Då är min stora fråga. Kan man verkligen hitta en bästa vän på det sättet? Enligt mig så är ju en bästa vän någon man umgåtts ganska länge med och lärt sig att lita på. En bästa vän är också någon man kan dela sina allra innersta tankar med. Glädje som sorg. Nu vet ju inte jag hur lång tid det tog att spela in denna dokusåpa men vad jag kunde se så var det inte allt för långa stunder de spenderade med Paris själva. Så att säga på tu man hand. Hur många visar sina rätta jag framför en kamera? Paris själv sa flera gånger att hon letade seriöst efter en bästa vän. Var är det seriösa? Hon har ju redan en massa vänner och en syster vad är det hon inte kan säga till dem men som hon kan anförtro en helt ny person? Vad jag vet så är det ju också så att hon har pengar så hon kan göra i stort sett vad hon vill. Hur känns detta för en "riktig" vän att aldrig kunna bjuda igen på samma vilkor? Att alltid undra "har jag råd" så fort Paris frågar "ska vi gå ut och hitta på något kul" eller "kan vi inte åka och shoppa" eller "ska vi åka och äta något gott"? För riktiga vänner vad jag vet vill inte åka snålskjuts på den andre. Vad jag kunde se så var det en blandning av gott ställda och inte så gott ställda med i såpan. Ta bara ett exempel där hon bjöd ut en av deltagarna på glass. (säsong1) Glassen kostade ju för fan 1000 dollar och såg mer ut att kunna pryda bokhyllan än att det gick och äta den. Guldblad mm. + kaviar. Vem sjutton äter glass med kaviar. I och för sig så ifrågasatte faktiskt de det också. Vet också att Paris har sagt att det spelar ingen roll om personen har pengar eller ej både hon och hennes familj gillar personerna för vilka de är och inget annat. Men ändå! Om man umgås med rika så är det väl ändå en fördel att själv ha pengar att spendera och inte behöva tigga hela tiden. "Jasså, du vill att jag ska följa med dig på röda mattan men jag har inget att ta på mig". I Paris sällskap är det viktigt att hänga med i modetrenderna då hon fotas ofta. Smycken och kläder är inte gratis i hennes sällskap. Så då är min fråga igen om än lite annorlunda. Kan Paris verkligen hitta en bästa vän i vått och torrt via en dokusåpa? Hon kan säkert hitta en trevlig person att umgås med ibland och ha skoj med, men alltid? Nja, vet inte det riktigt? Egentligen är jag alldeles för gammal för att se på sådant men av någon konstig anledning så fastnade jag. Det som var kul att se var att hon faktiskt hade skärpt till sig rejält så fängelsevistelsen skadade nog inte utan snarare tvärtom. Jaja, en kan bara önska henne lycka till med det senaste valet genom tanken och hoppas att det går bättre den här gången. Annars lär vi väl få se henne igen. :-) Nä nu ska jag ta ur mina sockerkakor ur ugnen för nu är de nog klara men ni får ha en fortsatt trevlig kväll! :-)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Och klockan är...

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards