mads

Alla inlägg den 27 augusti 2009

Av Madde - 27 augusti 2009 19:43

Åter igen så är det dött bland alla kanaler. Repriser, repriser och kan ni tänka er...... Mer repriser! Ibland så undrar jag vad det är vi betalar TV-licens för? Vi har aldrig haft så många kanaler att välja mellan och ändå så kan man inte hitta något att ha nu när man vill ta det lugnt innan läggdags. Trååååkigt!!!!!!! Till råga på allt så undrar vissa distanser varför man tankar ner serier/filmer mm. från nätet. Jaa.... Vad kan det bero på? Vissa serier som man skulle vilja se igen har de inga rättigheter för att sända igen och ändå går de inte att köpa, varken på nätet eller i butik. Vissa serier verkar gå runt, runt och runt på TV flera år efter varandra hela tiden, varje dag, dag ut och dag in. Man ser liksom inget slut på dem. Nej..... Jag vill ha bättre underhållning! Jag vill skratta! Jag vill gråta! Jag vill bli skrämd! Jag vill bli exalterad och känna pulsen slå utav en riktigt bra actionfilm/serie. Vad faan som helst bara inte mer repriser!!!!!!!!!!!!!!! Var bara tvungen att få klaga på TV-utbudet lite. Hoppas att ni hittar något sevärt för det gjorde inte jag i alla fall men som vanligt önskar jag er alla en trevlig kväll. :-)

Av Madde - 27 augusti 2009 09:00

Barn säger sanningen om kroppar:


  • Skillnaden på tantkroppar och manskroppar är att tantkroppar har flera hemliga rum i bägge ändar. Mikael 6 år

  • Kvinnor har kurvor medan männen har portföljer. Björn 7 år

  • Kvinnor består av äggstockar och så tänker de mer. Siri 6 år

  • Männen har fler framdelar på kroppen. Julie 6 år

  • Männen slutar aldrig att göra celler, men han kommer i en sorts ålder han också. Den kallas panikåldern. Stina 9 år

  • En kropp är något som tar slut i skorna. Allan 5 år

  • Om man öppnar ögonen och det är alldeles svart, då är man medvetslös.     Hilda 7 år

  • Nästan alla människor har en hjärna. De som är lite dumma har en hönshjärna. Johan 5 år

Barn säger sanningen om far-mor och svärföräldrar:


  • En mormor är en som hela släkten har kommit ut genom. Då är det väl inte så konstigt att hon är lite sladdrig i skinnet. Kristina 7 år

  • En mormor är en tant med godispåsar i fickorna. André 5 år

  • Farmor tycker inte om att sola toppless. Det är för att hennes toppar har blivit lösaktiga. Stina 6 år

  • En svärmor är straffet man får när man gifter sig med någon man inte känner. Pål 7 år

  • Morfar är så gammal att han inte längre kommer ihåg varför han tycker om kvinnor. Tore 7 år

Barn säger sanningen om yrken:


  • Bonden är en väldigt lycklig man, först för att han har traktor, men också för att han slipper jobba. Håkan 7 år

  • Bönder är liksom en egen ras, precis som rörmokare och föräldrar. Anders 8 år

  • En psykolog är en galen man som slår tanter. Emelie 6 år

  • En gynekolog är en som inte vet så mycket om halsen på folk. Erland 6 år

  • Kungen heter Carl Gustav den tredje i fjärde, hans familj heter Victoria, Madelena och Adam och Eva. Marcus 7 år

       :-)


Nä, nu ska jag fortsätta måla om mitt skåp som jag började med igår men jag hoppas att ni får en underbar dag och att ni efter ha läst lite barntankar har fått i alla fall ett litet leende på läpparna. :-)



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Och klockan är...

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards