mads

Alla inlägg den 19 augusti 2009

Av Madde - 19 augusti 2009 10:25

Idag är det skolstart för sambons båda barn. Det var med blandade känslor som de gick ut genom dörren i morse. Sonen jag kommer kalla honom A i fortsättningen var lite pirrig i magen inför att träffa de gamla skolkamraterna igen. Dottern som numera är F var mest spänd och nyfiken på hur hennes första dag i en ny skola skulle bli. A o F kommer nu att gå på samma skola igen vilket A inte är så jätteförtjust över. Han tror att syrran bara kommer vara jobbig. F däremot ser fram emot att börja på samma skola då det var så mycket problem på den andra. Det är fler och fler som valt att låta sina barn flytta från den skolan då det råder ett mindre kaos där. Den här "nya" skolan är väldigt populär så alla som söker dit får tyvärr inte plats.  F har i alla fall några gamla klasskamrater med sig så hon känner ju på så sätt redan några. Blir inte lika läskigt då. :-) Vilket fall som helst så är det sådana här dagar man inser hur fort tiden går. Tycker egentligen inte att det alls var länge sedan en annan gick i skolan men det var ju för sjutton hela 22 år sedan. Jag minns skolavslutningen i nian som om det var igår. Danmarksresan och allt det roliga som hände. 22 år sedan..... vad gammal jag tydligen blivit men jag känner mig inte gammal. Äldre och visare kanske men inte gammal. Ja, det är bara att inse. Ju äldre man blir desto fortare går tiden. Då gäller det att ta vara på alla tillfällen och njuta som bare den. Det är nog precis det jag ska göra idag. Njuta.......greja lite.......njuta.......greja lite till.......och njuta lite till....... :-)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Och klockan är...

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards