mads

Direktlänk till inlägg 11 mars 2010

Vad har hänt idag då?

Av Madde - 11 mars 2010 23:03

Jag såg för mig vårens första fluga idag ute på altanen. Synd bara att den lär väl inte leva så länge.

 


Fick bakat lite kärleksmums också. Givetvis så tog jag och farmor några smakbitar trots att det inte är lördag. ;-) Farmors är den biten utan kokos då hon inte tycker om det längre. Hon föråt sig nämligen på kokostoppar när hon var yngre. Tänk om en annan kunde föräta sig på t ex choklad. Hehe!

  


Jag hittade också en "ny" (i alla fall för mig) låt som jag fastnade för med en gång. Nämligen den här. 


Egentligen inte riktigt den sorts musik som jag brukar lyssna på men den här gillade jag av någon anledning. ;-)


Spelat spel via datorn har jag roat mig med också mellan varven. Mest för att få tankarna så långt bort från tandvärken som möjligt. Det har inte varit lika illa idag men en ska tydligen inte ropa hej än. Det kan hålla i sig en till två veckor tyvärr men själv hoppas jag att den är borta fortare än så. ;-)


Ja, det var alles! Hoppas att eran dag varit underbar och mer händelsefull.

Önskar er också en riktigt God Natt! Kram på er! :D

 
 
ingela-typ

ingela-typ

12 mars 2010 11:12

Tänk att man faktiskt kan bli glad över en fluga :)alla vår tecken är ljuva vår tecken...och så tycker nog fåglarna med,blev en delikatess kan jag tänka :) ha en bra fredag...o hoppas tandvärken ger sej ...STOR KRAM.

http://bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Madde

12 mars 2010 14:29

Ja. Flugan gav mig förhoppning om att det blir vår även i år. Hihi!

Önskar även dig en underbar och ljuvlig fredag och tack för din omtanke! Jag blir så glad av alla snälla och omtänksamma människor! Underbart! :D

Kramelikram! ;-)

 
Yvonne

Yvonne

13 mars 2010 18:45

Välkommen lilla flugan!
Den kryper kanske tillbaka in i sin springa och somnar om! =)

Mm... Kärleksmums! Vi kallar dom Majlis-kakor! Vet inte varför faktiskt. Dom har alltid hetat det! Fniss.
Kokostoppar efterlyses ofta här. När jag bakar det så är dom slut på ett kick!

Haha! Ja, choklad vore inte fel att föräta sig på!
Men jag är inte så mycket för annat godis. Typ smågodis och så. Och chips äter jag inte alls just nu. Jag blir lätt chipsoman när jag börjar. Då äter jag hysteriskt under ett par månader och sedan lägger jag ner och äter inte på några år igen! Knasigt, men sant! =D

Kram kram!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Madde

13 mars 2010 22:51

Hihi! När det gäller chips så är jag en sådan där som har svårt för att sluta äta när jag väl börjat. Något som däremot har fungerat för mig är när man köpt de små påsarna. För är det slut så är det. Hehe!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 6 december 2012 11:50

Videoklippet får tala för sig självt. ;-)  

Av Madde - 14 november 2012 17:46

Har precis sett filmen Dolphin Tale. En helt underbar film som handlar om en pojke som hittar en skadad delfinunge på stranden i Florida. Den stackars delfinen hade fastnat i en krabbfälla och skadat stjärtfenan så illa att de var tvugna att amp...

Av Madde - 12 november 2012 09:51

För ett tag sedan kom sambons son hem och frågade oss om vi kände till Lindsey Stirling. Nä, henne hade vi inte hört talas om. Han visade då klipp från Youtube med en söt tjej som är helt fenomenal på att spela violin/fiol. Tänkte dela med mig även t...

Av Madde - 27 augusti 2012 13:02

Det här klippet har jag lånat från Aftonbladet. Kolla gärna med fullskärm vilket ger ett pampigare intryck. ;-) Mareld är så otroligt vackert att titta på. Vi var ute vid Ramsvik i förra veckan och hade hoppats få se detta. Kastade i någ...

Av Madde - 24 augusti 2012 22:14

Två av de sju misstänkta ungdomarna som grovt misshandlade den 61-årige sjukpensionären Carl-Eric Cedvander på Kortedala torg den 18 mars hånar det svenska rättsystemet. En bild på dessa två killar finns nu att se lite överallt ute på nätet med respe...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards