mads

Direktlänk till inlägg 20 september 2009

Jag hade hur trevligt som helst igår och idag har jag bara latat mig! :-)

Av Madde - 20 september 2009 14:54

Japp, söndagar brukar väl inte direkt vara arbetsadagar här precis och har inte varit det i dag heller. Igår så var vi åter igen hos våra underbara vänner. Som vanligt hade "herrn" i huset gjort fantastiskt goda mackor med skinka, ost, leverpastej, rädisor, sallad, gurka och västkustsallad. Han är också jätteduktig på att lägga upp det snyggt så de ser riktigt läckra och proffsiga ut. Vi hade som vanligt mycket att prata om och det blev också många skratt. Det är det bästa av allt, att vi har så himla kul ihop. Det tråkigaste är att tiden bara springer iväg och vips så är det dags att åka hem igen. Men innan hemfärden så han vi med en ljuvligt god middag som den här gången bestod av underbart goda pajer. Det var champinjoner, bacon, broccoli, ost och jaa, jag vet inte allt som var i men jädrigt gott var det. Till efterrät  så blev det då min blåbärspaj men den där krispigheten som receptet hade lovat uteblev tyvär men vi lade på lite maränger för att åtgärda den saken. Så i det stora hela så var den ok i smaken men jag föredrar allt den gamla vanliga smulpajen. Vi satt också och pratade om gamla filmer och serier och låtar så vi blev allt lite nostalgiska igår. För det mesta så var det mycket 80-tal som kom upp på tapeten men också en och annan gammal barnserie eller film som vi alla kunde sitta och le åt när tankarna vandrade tillbaka ett antal år i tiden. Och sedan helt plötligt så var det dags att åka hem, klockan hade hunnit bli jättemycket. Ni vet sådär mycket när man känner att man nästan har varit kvar alldeles för länge och att vi nog borde ha åkt lite tidigare. Jaja...jag hoppas och tror att de hade överseende med det.Flört Nästa gång får de vara kvar här hos oss jättelääääänge i stället. "fniss"

Vilket fall som helst så var det en helt underbar och perfekt lördag som alltid i deras sällskap!


A fyller hela fjorton år idag så han har beställt min goda varma cacao med vaniljsocker i och vaniljglass på toppen+kanelbullar. Han gillar nämligen inte tårta. Just nu är han ute och äter pizza med sin mamma men han kommer hem hit lite senare. Ja, just det! Vi han ju med en loppis innan också igår och där hittade jag bland annat fem böcker av Virginia Andrews som jag samlar på och en tjusig sjöjungfru med en glasvas, vilken ni kan se på bilderna här nedan och sambon hittade gamla böcker med teskedsgumman och pojken med guldbyxorna mm. Nu så önskar jag er alla en fortsatt trevlig och mysig söndag. Själv blir det bara mysmys hela kvällen med pizza även för oss andra tre här hemma och TV. Skrattande 

    

 
 
Ingen bild

Carina

21 september 2009 19:26

Vi hade också väldigt trevligt - som vanligt ;-) och pajen var jättegod, det spelade ingen roll att den inte var krispig. Ni var inte kvar för länge, men jag får erkänna att jag var lite trött på slutet. Men det berodde nog mest på att man var så himla däst och inte har man vett att sluta för det. Många kramar från oss alla. Nu får vi börja räkna ner till nästa träff!

 
Ingen bild

Madde

21 september 2009 20:57

Var ska vi börja räkna ifrån? "Fniss"!
Ser också redan fram mot nästa gång.
Vi kramar tillbaka! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 6 december 2012 11:50

Videoklippet får tala för sig självt. ;-)  

Av Madde - 14 november 2012 17:46

Har precis sett filmen Dolphin Tale. En helt underbar film som handlar om en pojke som hittar en skadad delfinunge på stranden i Florida. Den stackars delfinen hade fastnat i en krabbfälla och skadat stjärtfenan så illa att de var tvugna att amp...

Av Madde - 12 november 2012 09:51

För ett tag sedan kom sambons son hem och frågade oss om vi kände till Lindsey Stirling. Nä, henne hade vi inte hört talas om. Han visade då klipp från Youtube med en söt tjej som är helt fenomenal på att spela violin/fiol. Tänkte dela med mig även t...

Av Madde - 27 augusti 2012 13:02

Det här klippet har jag lånat från Aftonbladet. Kolla gärna med fullskärm vilket ger ett pampigare intryck. ;-) Mareld är så otroligt vackert att titta på. Vi var ute vid Ramsvik i förra veckan och hade hoppats få se detta. Kastade i någ...

Av Madde - 24 augusti 2012 22:14

Två av de sju misstänkta ungdomarna som grovt misshandlade den 61-årige sjukpensionären Carl-Eric Cedvander på Kortedala torg den 18 mars hånar det svenska rättsystemet. En bild på dessa två killar finns nu att se lite överallt ute på nätet med respe...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Och klockan är...

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards