mads

Direktlänk till inlägg 12 december 2009

10 saker om mig!

Av Madde - 12 december 2009 10:39

Ja, jag lovade ju att ni skulle få reda på 10 saker om mig och här kommer de då!


1. Jag är en 37 åring i form (rund som jag är, är också en form) ;-) och för det mesta glad!


2. Jag har aldrig träffat min riktiga mamma trots att hon bor ca, 20 minuters bilfärd härifrån. Tog kontakt när jag var 14 men hon var inte intresserad så då fick det vara.


3. Rymde hemifrån när jag var 13 och sedan dess så har min farmor och farfar varit som mina föräldrar. De tog hand om mig så nu tar jag och min sambo hand om farmor efter det att farfar gick bort alldeles för tidigt i cancer. Vi har nämligen byggt ut huset så hon har fått en egen liten lägenhet med kök,sovrum/vardagsrum och toa. Hon har aldrig haft det så bra som nu säger hon! ;-) Så är hon nöjd så är jag!


4. Första gången jag var full så var jag bara 14 år men tyckte själv att jag var världsvan och att alla vuxna visste inte vad de pratade om. Hihi! Mmmm...Tur man blir klokare med åren.


5. Var punkare i tonåren. Trots mitt utseende då och vad många trodde så har jag aldrig provat tyngre droger. Höll mig till öl och vanliga cigaretter. Vilket jag nu försöker sluta med. Ciggen alltså! ;-) Har trappat ner från 1 paket om dagen till 2 paket i veckan än så länge.


6. Jag tycker helt ärligt att det är roligare att få ge och glädja andra än att få presenter själv. Förutom i dag när jag fick den fina utmärkelsen av Yvonne! Hihi!


7. Blir fruktansvärt ledsen och arg när jag ser djur fara illa! Hade jag själv sett något sådant pågå så vet jag inte vad jag hade gjort med förövaren i fråga. Så se upp alla djurplågare, en vacker dag kanske jag ser er och då lär inte dagen vara så vacker längre! Bara så ni vet!


8. Har svårt för att hålla tyst i bland fast jag kanske borde. Fick till exempel sparken när jag talade om för min dåvarande chef vad jag tyckte och tänkte om hans sätt att behandla sina anställda. Han gapade och skrek och kallade en stackare för fet gris bara för att klargöra vad han var för typ! Däremot så fick han punga ut med ett skadestånd till mig för att han hade gett mig sparken utan skäliga grunder. De pengarna har jag investerat i min smyckesverksamhet.


9. Jag älskar allt vad sötsaker och god mat heter! Egentligen borde jag skärpa till mig och bli lika duktig som Yvonne men jag tar det efter jul. Då ska det bli andra bullar. Men än så länge så är jag kramgo! "Fniss"


10. Jag hatar telefonförsäljare! vet att det bara är deras jobb men ett "Tack jag är inte intresserad"! Hur svårt är det att förstå den meningen?!


Ja det här var lite om mig! Men nu så är det bråttom! "Gubben" kommer här om 5 minuter och då ska vi åka på loppis följt av ett besök hos våra goa vänner. Men jag kommer tillbaka senare här i kväll! Ha en underbar lördag nu alla! Kram på er!  

 
 
ingela-typ

ingela-typ

12 december 2009 13:07

Det va tråkigt med din Mor,men du vann ju en underbar relation till din farmor...förstår att hon stormtrivs hos dej,du har ett stort hjärta.Ja lite ungdoms "syndare" har vi nog varit lite till mans :)Kan oxå säja ifrån och bli ilsk,om det gäller djur eller om någon blir mobbad....men har lite svårare att stå upp för mej själv,men jobbar på det....en tuffare Ina kommer ut nästa år,är jag helt säker på hehe,nu till godis bak och kok...älskar oxå godis och tänker fortsätta med det :DHa det underbart på loppis och övrigt...ses troligt senare i kväll...med socker vadd runt öronen..hehe,nu ska ju musiken på hej o hå ,kan man göra en höna av en fjäder så kan man göra en ängel..det är ju du bevis på ...det är nog bara att fråga dina nära o kära :)stora lördagskramen ;)

http://imagaia.bloggplatsen

 
Ingen bild

Madde

12 december 2009 22:36

Ja, jag hade verkligen tur att farmor och farfar fanns där för mig när jag behövde det. Så jag har haft en underbar uppväxt i tonåren och fram tills nu tack vare dem. :-)
Har aldrig saknat en mamma och pappa för det har ju så att säga haft ändå. ;-)

Julgodis ja. Tänkte också göra lite sådant här innan jul men jag skulle behöva en termometer först til t ex, kola och annat smått och gott. Får inskaffa det helt enkelt.

Kramelikram! ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 6 december 2012 11:50

Videoklippet får tala för sig självt. ;-)  

Av Madde - 14 november 2012 17:46

Har precis sett filmen Dolphin Tale. En helt underbar film som handlar om en pojke som hittar en skadad delfinunge på stranden i Florida. Den stackars delfinen hade fastnat i en krabbfälla och skadat stjärtfenan så illa att de var tvugna att amp...

Av Madde - 12 november 2012 09:51

För ett tag sedan kom sambons son hem och frågade oss om vi kände till Lindsey Stirling. Nä, henne hade vi inte hört talas om. Han visade då klipp från Youtube med en söt tjej som är helt fenomenal på att spela violin/fiol. Tänkte dela med mig även t...

Av Madde - 27 augusti 2012 13:02

Det här klippet har jag lånat från Aftonbladet. Kolla gärna med fullskärm vilket ger ett pampigare intryck. ;-) Mareld är så otroligt vackert att titta på. Vi var ute vid Ramsvik i förra veckan och hade hoppats få se detta. Kastade i någ...

Av Madde - 24 augusti 2012 22:14

Två av de sju misstänkta ungdomarna som grovt misshandlade den 61-årige sjukpensionären Carl-Eric Cedvander på Kortedala torg den 18 mars hånar det svenska rättsystemet. En bild på dessa två killar finns nu att se lite överallt ute på nätet med respe...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards