mads

Direktlänk till inlägg 22 juni 2010

Vad har hänt här då? Jo....

Av Madde - 22 juni 2010 19:51

I lördags var jag och sambon på en liten loppisrunda. Vi besökte bland annat ett ställe som heter Antikladan som ligger i Lilla Edet. Stort var det och massor av prylar att titta på. Mycket 50-talsgrejer fanns det också. Det var väldigt välordnat i hyllorna, glas stod t ex i färgskalor mm. Ja, här finns nog det mesta för de flesta. Hihi! Vad fick vi med oss då tro?

Jo...


Den här söta lilla guldfiskvasen/ljusstake i glas. Kan nog användas till både och.

 ;-)

 


En tjusig fågel.

   


En vas till i härlig blå färg med massor av blommor.

   


Ett par söta älvkrukor.

   


Som redan har fått midsommarblomster i håren. Hihi!

   


En söt liten hare fick följa med oss hem också.

   


Vad har hänt på hemmafronten då?


Har fixat till väggen där det var en garageport en gång i tiden. Har sett väldigt tråkigt ut med bara murbruk mitt i alltihop. Lite färg, en spaljé och härliga blommor löste den biten.

  


Ja just det! Jag fick ju användning av överdelen jag kapade av från springbrunnen också. Den fungerar nu som en fin rund kant runt vårat självsådda fruktträd. Vi tror det är ett Klarbärsträd. Vilket fall som helst så får en vara ful men inte dum. Nu slapp vi ju åka till tippen också. Hihi!

Klart!

   


Jag bjuder på lite härliga blombilder från trädgården också.


Dahliorna blommar för fullt. :D

  


Så även den gula Akvilejan.

  


En fröjd för ögat.

  


Får ju heller inte glömma den söta grässmileyn jag fick av min underbara sambo.

  


Visst är den bara för söt? Den får också avsluta allt här för idag, för nu ska jag kolla på TV och mysa med gubben min resten av kvällen. :D


Önskar även er alla andra en underbar och mysig kväll!


Kram på er!

 Stargazing 




  






 
 
Yvonne

Yvonne

23 juni 2010 07:52

Hej vännen!
Älvkrukorna blev direkt mina favoriter! Såå vackra! VILL HA! Michelle skulle också ÄLSKA dom! =) Ett lyckat köp!

Ni har fått så fint i trädgården! Så mycket vackra blommor och krukor! Jättefint!

Hoppas att ni mår bra och har det bra!
Många, många kramar!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Madde

23 juni 2010 08:10

Ja, de fastnade jag för så fort jag fick syn på dem. Nu är ju jag å andra sidan tokig i allt vad älvor och sagoväsen heter så... Hihi!

Tack också för din rara komplimang! Jag blir så glad när jag får dem! :D

För övrigt så mår vi alla bara bra! Nu är det ju snart midsommar och allt! ;-)

Hoppas att allt är bra/bättre med er också. Önskar så att ni får svar på vad det är för fel på stackars Renaldo snart. Vilket fall som helst så hoppas jag på det bästa!

Önskar er en så bra dag som det bara går! =)

Kramelikramar på er allihop! :D

 
Ingen bild

Love

24 juni 2010 22:05

Hej vännen!
Tittar in en snabbis och önskar en fin och trevlig midsommarhelg.
Kan du klona älvkrukorna vi är visst fler som bara älskar dom. Att gå på loppis är för mig som att gå in i en godisaffär för barm.
Jag kommer hit när helgen är slut.
Kram från Love.

 
Ingen bild

Madde

24 juni 2010 22:44

Hihi! Hej Love! Hade jag kunnat klona dem så hade gjort det men om jag besöker den loppisen något mer så kan jag fråga damen var hon hittat dem.

Önskar dig en riktigt trevlig midsommar! =)

Många kramar! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 6 december 2012 11:50

Videoklippet får tala för sig självt. ;-)  

Av Madde - 14 november 2012 17:46

Har precis sett filmen Dolphin Tale. En helt underbar film som handlar om en pojke som hittar en skadad delfinunge på stranden i Florida. Den stackars delfinen hade fastnat i en krabbfälla och skadat stjärtfenan så illa att de var tvugna att amp...

Av Madde - 12 november 2012 09:51

För ett tag sedan kom sambons son hem och frågade oss om vi kände till Lindsey Stirling. Nä, henne hade vi inte hört talas om. Han visade då klipp från Youtube med en söt tjej som är helt fenomenal på att spela violin/fiol. Tänkte dela med mig även t...

Av Madde - 27 augusti 2012 13:02

Det här klippet har jag lånat från Aftonbladet. Kolla gärna med fullskärm vilket ger ett pampigare intryck. ;-) Mareld är så otroligt vackert att titta på. Vi var ute vid Ramsvik i förra veckan och hade hoppats få se detta. Kastade i någ...

Av Madde - 24 augusti 2012 22:14

Två av de sju misstänkta ungdomarna som grovt misshandlade den 61-årige sjukpensionären Carl-Eric Cedvander på Kortedala torg den 18 mars hånar det svenska rättsystemet. En bild på dessa två killar finns nu att se lite överallt ute på nätet med respe...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Och klockan är...

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards