mads

Alla inlägg den 9 juni 2010

Av Madde - 9 juni 2010 19:26

Här har det varit fullt upp med trädgården. Mycket som ska grejas och donas.


Det jag har åstadkommit än så länge är att jag tröttnade på våra rabatter vid entrén. Jag grävde upp rubbet och lade marmorkross istället. Så nu står det tre likadana krukor med blommor på varje sida. Enkelt och bekvämt, rent och snyggt. Hihi!

  


Jag har också fixat en ny kant för både mig och granngubben. Hade nämligen en vanlig träplanka där innan och tyvärr så växte gräset emellan och det var krångligt näst intill omöjligt att pilla bort. Att jag även gjorde för grannen var för att han tyckte vi skulla ha ett trästaket där i stället men se det ville inte jag. Tycker tomten känns mycket större med det som redan finns där, ett trästaket av plankor skulle göra att den skulle kännas mindre och givetvis så fick jag som jag ville. Hehe!

Han tyckte faktiskt att  min idé blev bättre än vad hans skulle blivit så vi är så nöjda här båda två. :D


Så här blev det på vår sida. Mer grus kommer på tisdag. ;-) Ska fyllas hela vägen upp till knäckstenskanterna.

 


Rune (grannen) fick vanliga kantstenar. Så nu kan han köra med gräsklipparen med hjulen på stenarna och på sätt behöver han heller inte röja där med grästrimmern heller. Smart va?! :D 

  


En ny liten vän har jag hittat också. Visst är den bara för söt?! =)

   


Vad passar då nu inte bättre än att just visa lite blomsterprakt från vår trädgård.


Vi börjar med två olika sorters Akvilejor.

      


Sedan två olika sorters Rhododendron.

    


Ljuvliga färger. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad de heter och krukorna de var i står nere i källaren och jag sitter så bra här nu så... Hihi!

    


Planteringarna i krukorna har frodats de med. Då jag har samma blommor i dem så får ni bara se den ena.

  


Ja, det var lite av vad som har hänt här hos oss. Det har ju inte blivit så mycket bloggande på sistone då jag i stort sett varit ute i trädgården från morgon till kväll men idag blev det lite tid över.


Hoppas att ni andra också har haft ljuvligt väder. Det är ju så underbart ute just nu och då är det bäst att passa på med lite trädgårdspyssel.


Önskar er alla en underbar och härlig fortsättning på denna ljuvliga dag/kväll!


Kram på er!

Froggy






Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards