mads

Alla inlägg den 27 juni 2010

Av Madde - 27 juni 2010 08:32

Det var ju så härligt väder i går så jag och sambon valde att ge oss ut på en fisketur. Vi har en favoritplats som är ett riktigt smultronställe på Skaftö/Fiskebäckskil där vi kan sitta och bara slappna av. Utsikten är underbar.


      


Så här sitter vi och bara tar det lugnt och njuter för fullt.


Mycket fina båtar som åker förbi. Den här var vi tvugna att ta bild på för den var något alldeles extra. Hoppas bara att ägaren inte misstycker. Är ju lite svårt att fråga om lov först. ;-)

    


Här får min sambo sitt första napp!

  


Det blev en fin makrill.

  


Och så här glad blir man då! Hihi!

  


Det roliga var att efter första makrillen så nappade det en ny var tionde minut. Så vi skämtade senare att de var försenade när det hade avtagit. :D

Däremot så fick jag näbbgäddor och de är inte alls kul. När man tar i dem så släpper de massor av sina fiskfjäll och det ser ut som om man klätt händerna med ljusgröna och vita paljetter. Nu var ju jag förberedd så jag hade tagit handskar med mig så nu har även jag en Michael Jackson handske. Hihi!


Här har det fastnat två på en och samma gång.

  


När det hade varit ett stopp på nappningen ett bra tag så började vi fundera på hemgång men då nappade det riktigt ordentligt. Två fina makrillar hade fastnat samtidigt så där fick min sambo för att han precis innan satt och sa: "Jag har fått fler makrillar än dig för jag har fått tre och du bara en." Hans nästa kommentar blev: "Du ska då alltid vara värst!" Varpå jag svarade: "Jag vet!" Hihi!


Så allt som allt så blev det sex fina makrillar.


Här ser ni dem. Nu rensar ju jag fisken med en gång jag tar upp den därför är de huvud och stjärtlösa. För det första så vill jag inte att de plågas mer än nödvändingt och för det andra så kan renset bli mat åt havets övriga hungriga invånare. Plus att jag slipper få en illaluktande soppåse hemma. Hehe!


Här ligger de inne hos min farmor för är det någon som kan filéa fisk så det inte finns ett ben kvar så är det hon. :D

  


På hemvägen åkte vi förbi Mc Donalds och tog oss en matbit. När vi stod där så kom det två tjejer och frågade om vi hade fälgkors för de hade nämligen fått punktering på den Pontiacen de åkte med. Jag tror det var en Pontiac Bonneville men är inte riktigt säker. De hade frågat en hel del folk innan oss men det var ingen som hade viljat hjälpa dem. Typiskt svenskar! Så de blev så glada så. De var på väg ut till Lysekils årliga midsommardagscruising och nu efter vår hjälp så kunde de fortsätta mot sitt mål.

 Low Rider 

Vi själva valde bort det i år för jag tycker alltid att polisen beter sig så dumt åt och stänger av vissa vägar och lotsar om de tjusiga bilarna. Vet att många klagat på detta även de boende för det är en folkfest av inte dess like. Vägarna kantas av människor som står och njuter av all upputsad prakt  som glänser förbi. Sedan finns det ju alltid de som gnyr också trots att det bara är en dag om året men dessa människor kommer alltid att finnas så man får ta det med en klackspark. Själv åkte jag med min kompis ett par år i hans tjusiga Pontiac Trans Am och det var rent ut sagt skitkul! Jag ska se om jag inte kan hitta lite bilder från tidigare år så kan ni själva få en liten nostalgitripp.


Nu däremot så är det dags för en god frukost men jag önskar er alla en underbar och härlig dag så länge!


Kram på er allihop!

 Valentine balloons 






Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards