mads

Alla inlägg den 22 juni 2010

Av Madde - 22 juni 2010 19:51

I lördags var jag och sambon på en liten loppisrunda. Vi besökte bland annat ett ställe som heter Antikladan som ligger i Lilla Edet. Stort var det och massor av prylar att titta på. Mycket 50-talsgrejer fanns det också. Det var väldigt välordnat i hyllorna, glas stod t ex i färgskalor mm. Ja, här finns nog det mesta för de flesta. Hihi! Vad fick vi med oss då tro?

Jo...


Den här söta lilla guldfiskvasen/ljusstake i glas. Kan nog användas till både och.

 ;-)

 


En tjusig fågel.

   


En vas till i härlig blå färg med massor av blommor.

   


Ett par söta älvkrukor.

   


Som redan har fått midsommarblomster i håren. Hihi!

   


En söt liten hare fick följa med oss hem också.

   


Vad har hänt på hemmafronten då?


Har fixat till väggen där det var en garageport en gång i tiden. Har sett väldigt tråkigt ut med bara murbruk mitt i alltihop. Lite färg, en spaljé och härliga blommor löste den biten.

  


Ja just det! Jag fick ju användning av överdelen jag kapade av från springbrunnen också. Den fungerar nu som en fin rund kant runt vårat självsådda fruktträd. Vi tror det är ett Klarbärsträd. Vilket fall som helst så får en vara ful men inte dum. Nu slapp vi ju åka till tippen också. Hihi!

Klart!

   


Jag bjuder på lite härliga blombilder från trädgården också.


Dahliorna blommar för fullt. :D

  


Så även den gula Akvilejan.

  


En fröjd för ögat.

  


Får ju heller inte glömma den söta grässmileyn jag fick av min underbara sambo.

  


Visst är den bara för söt? Den får också avsluta allt här för idag, för nu ska jag kolla på TV och mysa med gubben min resten av kvällen. :D


Önskar även er alla andra en underbar och mysig kväll!


Kram på er!

 Stargazing 




  






Av Madde - 22 juni 2010 07:46

Min sambo visade mig den här bröllopsmarschen i dag. Då vi själva tillhör de mer spralliga och spontana skulle vi mycket väl kunna tänka oss att göra något liknande. Man blir glad av att se det. Traditionellt kan vara lite stelt medan det här är allt annat än det. Hihi!



Eller vad sägs om den här duktiga tjejen som målar med sina händer i sand. Bland det bästa jag sett på länge.  Historien hon målar upp är dock lite tragisk men så bra det är!


Hoppas ni tyckte det var lika kul och bra som jag. :D


Annars så har det varit svårt att blogga de här dagarna. Det har varit otroligt segt så jag gav upp och har inte uppdaterat något alls. Nu verkar det fungera igen i alla fall så uppdatering och bilder kommer under dagen.


Önskar er alla en underbar härlig solig tisdag så länge!

 Sunshine 


Kram på er alla!

 Blow Kiss 









Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards