mads

Direktlänk till inlägg 14 juni 2010

Stackars stackars människor!

Av Madde - 14 juni 2010 23:40

Sambon väckte mig alldeles nyss. Anledningen var att det brinner i ett hus ca 150-200 meter ifrån vårat. Det hade börjat brinna vid 21-tiden. Som tur var hade ingen av de boende kommit till skada men det är ju illa nog. Alla minnen som försvinner och alla kära ting. Det blir ingen rolig tid de har framför sig inte. Enligt utsago från åskådarna så var det tydligen ett yngre par med två barn men då vi inte vet säkert så... (Tillagt! Idag den 16/6 så står det i Bohuslänningen att det var en ensam 35 årig kvinna och då litar jag på dem.) :D Ni ser! Grannskvaller ska man inte lyssna på! Hihi! Tänk nu också på att resten av texten är skriven om en familj fast så inte var fallet. Hemskt är det i vilket fall. Sambon frågade om jag ville gå ner och titta men jag tycker det känns lite olustigt att stå och titta på sådant. Hemskt är det och tänk ändå vad fort livet kan vända. Han själv hade redan varit där och tagit ett kort. Kunde inte med att ta fler sa han men han ville ändå ha ett när han ändå var där.

  


Många nyfikna människor hade stannat för att titta på. Brandmännen hade först försökt släcka elden men hade snart gett upp och istället såg till att elden inte spred sig till skogen bakom eller till intill liggande hus. Usch! Jag riktigt lider med familjen. De är nu på sjukhuset och tas om hand där men tänk bara vad mycket tankar de måste ha. Glada för att de lever men också för vad kommer hända nu?

Tragiskt! Var också lite tudelad om jag skulle lägga ut det här eller inte men det kanske kan hjälpa till att få andra att tänka till lite extra. Att man ska inte ta livet så himla lätt. Vad som helst kan hända precis när som helst. Jag hoppas bara att de kommer få mycket hjälp och att alla minnen och saker inte är förlorade.  Kanske skulle man själv börja förvara sina egna negativ från förr på en säkrare plats än i hemmet? För just foton från ett visst tillfälle, en viss känsla, går ju aldrig att få igen annars.



 
 
Ingen bild

Carina

16 juni 2010 19:17

Ja, fy sådant är inte roligt. Var med om en liknande grej på 80-talet, då våra grannboende släktingars hus brann ner. De hade ändå byggt ett nytt hus brevid och hade flyttat ut från det gamla som brann. Men det var ändå läskigt.

 
Ingen bild

Madde

16 juni 2010 20:49

Ja, riktigt hemskt är det. Hon har ingenting kvar stackaren! Jag tycker så synd om henne. Hoppas att hon får mycket hjälp av försäkringsbolaget (som jag hoppas att hon har) och av sina nära och kära.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 6 december 2012 11:50

Videoklippet får tala för sig självt. ;-)  

Av Madde - 14 november 2012 17:46

Har precis sett filmen Dolphin Tale. En helt underbar film som handlar om en pojke som hittar en skadad delfinunge på stranden i Florida. Den stackars delfinen hade fastnat i en krabbfälla och skadat stjärtfenan så illa att de var tvugna att amp...

Av Madde - 12 november 2012 09:51

För ett tag sedan kom sambons son hem och frågade oss om vi kände till Lindsey Stirling. Nä, henne hade vi inte hört talas om. Han visade då klipp från Youtube med en söt tjej som är helt fenomenal på att spela violin/fiol. Tänkte dela med mig även t...

Av Madde - 27 augusti 2012 13:02

Det här klippet har jag lånat från Aftonbladet. Kolla gärna med fullskärm vilket ger ett pampigare intryck. ;-) Mareld är så otroligt vackert att titta på. Vi var ute vid Ramsvik i förra veckan och hade hoppats få se detta. Kastade i någ...

Av Madde - 24 augusti 2012 22:14

Två av de sju misstänkta ungdomarna som grovt misshandlade den 61-årige sjukpensionären Carl-Eric Cedvander på Kortedala torg den 18 mars hånar det svenska rättsystemet. En bild på dessa två killar finns nu att se lite överallt ute på nätet med respe...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards