mads

Alla inlägg den 9 april 2010

Av Madde - 9 april 2010 21:11

Tänk vad kul man kan ha med lite smörkräm. I alla fall jag. ;-)


Muffinsbak blev det idag men så ville jag piffa till dem med lite smörkräm och då blev de så här. :D

  

  

  


Visst ser det gott ut!

  


Det roligaste var att spritsa ut smörkrämen på lite olika sätt. De gulrosa var kul också där jag la hälften av vaje brevid varandra i spritspåsen. Det blev riktigt läckert. Nu ska vi gå in till farmor för att få oss en kopp kaffe och vi har ju givetvis godsakerna med oss. ;-)


Recept på enkel smörkräm.


100 g milda (rumsvarmt)

2 dl florsocker

2 tsk vaniljsocker

Allt i en bunke och sedan är det bara att vispa på tills det blivit en jämn och fin kräm. Jag använde en vanlig elvisp och det fungerade alldeles utmärkt.

Skulle den nu bli för lös, ja då är det bara att tillsätta mer florsocker, för hård, mer milda. ;-)

Jag hade också i några droppar röd/gul karamellfärg och pressade i citronsaft efter tycke och smak. Frisk och god smak blev det. Så nu ska här njutas.


Önskar er alla en underbar och mysig fortsättning på denna fredagskväll.

Kram på er!

 Blow Kiss 






Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Och klockan är...

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards