mads

Direktlänk till inlägg 25 april 2010

Myshelg pågår! ;-)

Av Madde - 25 april 2010 14:53

En riktigt mysig helg har jag och sambon just nu. Igår började vi dagen med en loppis runda. Där hittade jag bland annat det här:


 


Dessa småkrukor hittade faktiskt sambon i en låda där det fanns massor av krukor som de skänkte bort, så då norpade vi åt oss dessa två.


Sambons son har ju en förkärlek till drakar så då tänkte jag den här kanske kunde glädja honom. 

  


Det bästa fyndet var den här underbara grodan. Hon som jag bestämt mig för att det är (fniss) ser så underbart avslappnad och härlig ut. Den kommer göra sig fint ute i trädgården här senare.

  


Sambon hittade också två miniatyrer til sin samling. Bedårande söta. Han börjar få ihop en hel del nu.

   


Senare på kvällen så bestämde vi oss för en biltur. Färden tog oss till Ljungkile där vi sedan valde att åka över fjället där. Vi åkte inte mer än 15-20 km/h  så vi hann se mycket under tiden. Vi passade också på att ta några bilder då vi för en gångs skull hade tagit kameran med oss.


Här bad jag gubben min att ta bilden då motivet så att säga var på hans sida av bilen. Hihi! Jag tyckte det såg så mysigt ut när man skymtade en sjö och den ljuvliga kvällssolen genom träden.

  


Väldigt många fina sjöar åkte vi förbi.

    


Den här tjusiga bilden tog sambon. Det var så härligt vindstilla och tyst förutom just fågelläten. Ja, helt underbart magiskt var det!

  


Helt plötsligt så ser min sambo något på vägen och då det hade börjat att mörkna så kunde vi inte se mer än att det var en fågel, men inte vad det var för art.

Så här chansade jag och tog en bild som jag sedan förstorade upp i Photoshop och se...nu kan man ju se att det är en liten Morkulla som fastnade på bilden. ;-)

  


En riktigt mysig avslutning på lördagen blev det.


Idag har vi varit och köpt tyg till ett par stolar som jag också hittade på loppisen igår. I nuläget är stolarna i brunt trä och illgrön klädsel på rygg och sits men det ska jag ändra på så småningom till vitt och blå klädsel istället.

Givetvis så hittade jag annat som vanligt också. Fniss!


De här söta små ska även de få vara ute i trädgården här så småningom. Kunde inte motstå dem. ;-)

  


Något som jag också ser fram emot idag är att min underbara älskling ska laga till en hemlig middag. Något vi aldrig har ätit förut, så det ska bli riktigt spännande! Undrar jag vad han har hittat på jag? Hihi! Så nu förstår ni kanske min rubrik om att vi har en riktigt härlig myshelg och jag njuter för fulla muggar. Om vi orkar så ska vi ge oss ut på en biltur i kväll med. :D


Hoppas att ni andra också haft och fortfarande har en mysig helg!


Många kramar till er alla!

 Blow Kiss 









 
 
ingela-typ

ingela-typ

26 april 2010 09:04

hinner bara slå ett öga som hastigast innan jobb...men oj vilka fynd :) blir spännande se vart en del av dom i trädgården hamnar,hihi.underbar sagoplats ni hittade...en riktigt myspyshelg :)önskar en härlig vårdag..ska ju bli varmt o skönt idag.pussar o kramar ;)

http://imagaia.bloggplatsen

 
Ingen bild

Madde

26 april 2010 11:49

Ja, det blev som vanligt några fynd som fick följa med hem. ;-)

15 grader har vi här än så länge så vi får väl se vart det slutar men det är underbart ute just nu!
:D

Önskar även dig en underbar och härlig vårdag!

Många kramar! ;-)

 
Elle

Elle

26 april 2010 14:18

Varje gång jag ser Dina fynd så blir jag varm iom hjärtat.. Jag som bestämt mej för att inte handla mera grejer ... jag har gjort mej av med massor av gre3jer som jag köpt på lppisar... men känner jag mej rätt så börjar jag nog samla på mej igen... men är särbon med ute så blir det inget köpt ,han hatar sådant ... Ha det gott ,Kram!

http://syrutan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Madde

26 april 2010 15:15

Ja, vi brukar alltid hitta något både jag och gubben. Till skillnad från din gubbe så tycker min också det är kul med loppisar. Jag har nog haft en sabla tur och inte gillar han sport på TV heller! Underbart! Hihi!

Önskar dig en underbar och härlig dag ute i vårvärmen! =)

Kram på dig! ;-)

 
Elle

Elle

26 april 2010 15:57

Hej!
jag måste fråga Dej hur jag gör när jag godkänner kommentarer ... sist jag försökte klantade jag till det så de försvann.. Snälla ,tala om det för mej ...*L* Kram!

http://syrutan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Madde

26 april 2010 16:19

Självklart ska jag tala om hur man gör. ;-)

Klicka på blogga som om du skulle göra ett inlägg. Då innan du väljer alternativ så har du längst till höger en grön list där det står Nya (ej godkända) kommentarer. Under den listen har du en svagt grå ruta där antalet kommentarer står. T ex, Du har 1 ny kommentar. Klicka på den textraden så kommer alla kommentarer upp. Sedan är det bara att klicka i de små tomma rutorna så du ser att du fått en bock i dem. Längre ner till vänster väljer du om du vill godkänna eller ej. Godkänn är alltid valt från början så godkänner du alla så är det bara att gå lite till höger till den svarta rutan där det står Godkänn/Ta bort och klicka där. Vill du inte godkänna någon så klickar du i den högra först och väljer Ta bort i stället sedan tillbaka och klicka på den svarta rutan. Vill du svara på dina kommentarer så går du in på din blogg och klickar som vanligt på kommentarer i ditt inlägg och gör på samma sätt som du t ex gjorde nyss hos mig. Sedan så får du godkänna din egen också. Hoppas att jag varit till någon hjälp! Är det något mer du undrar över är det bara att fråga! ;-)

 
Elle

Elle

26 april 2010 19:23

Tusen tusen tack ... nu tror jag att jag kunde göra det ... Jag har nog gjort så också förut men så i min iver har jag tryckt både här o där ... o till slut har de försvunnit helt ... Tack o kram, Elle

http://syrutan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Madde

26 april 2010 20:18

Det var så lite så! ;-) Bara kul att kunna hjälpa till! :D

Kram! ;-)

 
Yvonne

Yvonne

27 april 2010 17:06

Hej vännen! Vilken underbar helg ni har haft! Och vilka loppisfynd ni gjorde! Gratis är ju gott också! Fniss.
Jaså, är det en morkulla! Jag visste faktiskt inte hur dom såg ut! =)
Bilden ut över vattnet är underbar! Riktigt proffsig!

Må gott båda två!
Kramisar!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Margit

Margit

27 april 2010 19:22

Så trevliga o rolga saker ni köpt på second!!!
jA VI SER FRAM EMOT kretaresan...ROLIGT NÄR MAN ÅKER FLERA STYCKEN ..OCKSÅ.
Kramen!!

http://margitholm.blogg.se

 
Ingen bild

Madde

28 april 2010 01:04

Yvonne:

Ja, det har varit en riktigt underbar helg och vi har myst precis hela tiden. :D

Sambon hälsar och tackar för den fina komplimangen angående hans foto ut över vattnet! ;-)

Kraaaaam! ;-)

 
Ingen bild

Madde

28 april 2010 01:08

Margit:

Jag har alltid en förmåga att hitta saker vilket jag behöver de eller ej. Hihi!
Tycker också det är väldigt mysigt att gå och titta på alla saker som finns, även om de inte faller en i smaken. =)

Önskar dig en riktigt God Natt!

Kraaam! ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 6 december 2012 11:50

Videoklippet får tala för sig självt. ;-)  

Av Madde - 14 november 2012 17:46

Har precis sett filmen Dolphin Tale. En helt underbar film som handlar om en pojke som hittar en skadad delfinunge på stranden i Florida. Den stackars delfinen hade fastnat i en krabbfälla och skadat stjärtfenan så illa att de var tvugna att amp...

Av Madde - 12 november 2012 09:51

För ett tag sedan kom sambons son hem och frågade oss om vi kände till Lindsey Stirling. Nä, henne hade vi inte hört talas om. Han visade då klipp från Youtube med en söt tjej som är helt fenomenal på att spela violin/fiol. Tänkte dela med mig även t...

Av Madde - 27 augusti 2012 13:02

Det här klippet har jag lånat från Aftonbladet. Kolla gärna med fullskärm vilket ger ett pampigare intryck. ;-) Mareld är så otroligt vackert att titta på. Vi var ute vid Ramsvik i förra veckan och hade hoppats få se detta. Kastade i någ...

Av Madde - 24 augusti 2012 22:14

Två av de sju misstänkta ungdomarna som grovt misshandlade den 61-årige sjukpensionären Carl-Eric Cedvander på Kortedala torg den 18 mars hånar det svenska rättsystemet. En bild på dessa två killar finns nu att se lite överallt ute på nätet med respe...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Och klockan är...

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards