mads

Direktlänk till inlägg 22 april 2010

Inga "annorlundigheter" här inte! ;-)

Av Madde - 22 april 2010 17:53

Näpp! Här är det inte mycket till variation på dagarna inte. Smyckat som vanligt. Gjorde egna pärlor av småpärlor i så kallad Peyote pärlsömnad och det var riktigt kul. Tycker själv att det blev riktigt bra i armbandet här nedanför. ;-)

  


Givetvis så blev det ett matchande halsband till också med en ängel där jag sydde pärlorna över en pärla i stället. Ser nästan ut som ett läckert hallon. ;-)

     


Plus några halsband till. De färgglada runda små pärlorna är magnetisk hematit och det är en underbar lyster i dem.

           


Ett hänge blev det också med så kallad wirerappingteknik. Silvertråd som man snurrar runt lite hur man vill. Finns personer som är otroligt duktiga på den tekniken och gör helt fantastiska grejer. Så det är bara för mig att öva! Hihi!

  


Fick lekt lite extra också. :D Vet inte om det kommer bli något smycke utav just det här men nu vet jag i alla fall hur man skriver LOVE med pärlor och tråd. Fniss!

  


För övrigt idag så har jag haft operation kylskåps och skafferi röj! Fy, vad grejer vi hade som var gammalt. Nu är det så det nästan ekar i kylskåpet. Skafferiet däremot ser riktigt trevligt ut nu med lite ordning och reda så man ser vad som står där inne. Riktigt skönt var det att få slänga syltburkar och andra plasttuber med "kan vara bra att ha rester"! Det är egentligen så dumt när man sparar t ex, ketchupflaskan och ställer den upp och ner för man tar ändå av den nya. Hihi! Jaja, nu är det väck i alla fall och ingen är gladare än jag!

 yes 


Nu ska jag ge mig ut till er andra och se vad ni haft för er på era bloggar men jag önskar er alla en underbar och mysig kväll!

Kram på er!

 Valentine heart plant 





 
 
ingela-typ

ingela-typ

22 april 2010 23:42

åh,vad vacker,dyrgripar allihop...nu förstår jag varför du försvunnit :)kreativitetsfen har stundom fångat dej...tänk om man kunde göra sånt :)tror du man skulle kunna beställa ett tunt armband med ina på i pärlor...vore ju lite tufft :)den med snurrtråd e ju verkligen häftigt.. :)och det översta är urläckert...flitig du varit :P pussar o kramar till söta Madde :P

http://imagaia.bloggplatsen

 
Margit

Margit

23 april 2010 00:17

Hej Madde!!
TACK för din varma o goa kommentar!!!
Och du fortsätter att göra/skapa fina smycken1!!! Det är så roligt att få se dem...

Hur jag mår? Ja just nu när jag sitter vid datorn..tycker jag att det inte är riktigt lika ont som det braukar vara...få se i morron..
kRAMEN!!

http://margitholm.blogg.se

 
Ingen bild

Madde

23 april 2010 07:40

Ingela! :D

Självklart får du beställa ett armband. Vilka färger vill du ha i bakgrunden och till namnet? Vilken storlek i centimeter ska det vara? (Runt handleden alltså.) =)
När jag sedan är klar får du godkänna det om det är ok eller inte. Alltid kul med projekt! ;-)


Önskar dig en underbar dag!


Kram på dig! ;-)

 
Ingen bild

Madde

23 april 2010 07:43

Margit! :D

Vad skönt att höra att det är på bättringsväg!
Smärta i olika format klarar man sig allt bra utan!

Önskar dig en underbar dag!

Kram på dig! ;-)

 
Elle

Elle

26 april 2010 14:15

Hej!
Så mycket fint Du gjort! Den lilla ängeln är så himla söt ... ha det gott ,kram, Elle

http://syrutan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Madde

26 april 2010 15:12

Hej Elle! :D

Tack så mycket! Vad glad jag blir nu! :D
Javisst är ängeln söt, blev riktigt nöjd med den själv. ;-)

Önskar dig en underbar och härlig dag i vårvärmen.

Kram på dig! ;-)

 
Yvonne

Yvonne

27 april 2010 23:09

Ååå, va fint! DET översta skulle jag kunna tänka mig att använda till fint! =) Jättesnyggt, verkligen! Jag föll pladask!
Hur mycket kostar ett sånt armband och örhängena?

Kramis!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Madde

28 april 2010 00:57

Hej Yvonne! :D

Först så vill jag säga att det gläder mig att du gillar dem. :D

Armbandet kostar 175:-
Örhängena kostar 75:-

Det är ett magnetiskt sterlingsilverlås i armbandet så det är väldigt lätt att ta på och av. Övriga detaljer förutom de vaxade glaspärlorna är också i sterlingsilver.
För säkerhets skull så talar jag också om hur långt armbandet är. 18,5cm långt och 9mm på bredden. Örhängena mäter 3,5 cm.

Är det något annat du undrar över är det bara att fråga. =)

Önskar dig en riktigt God Natt!

Kram på dig! ;-)

 
Yvonne

Yvonne

1 maj 2010 06:58

Då vill jag beställa ett armband och örhängen! =)
Armbandet, med karbinhake istället.
Gör du dom i svart också..?
Jag tänker att jag har ju väldigt olika färger på mig och svart är ju både snyggt och neutralt!

Kram kram!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Madde

1 maj 2010 10:19

Yvonne: Jag svarar hos dig istället! ;-)

Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 6 december 2012 11:50

Videoklippet får tala för sig självt. ;-)  

Av Madde - 14 november 2012 17:46

Har precis sett filmen Dolphin Tale. En helt underbar film som handlar om en pojke som hittar en skadad delfinunge på stranden i Florida. Den stackars delfinen hade fastnat i en krabbfälla och skadat stjärtfenan så illa att de var tvugna att amp...

Av Madde - 12 november 2012 09:51

För ett tag sedan kom sambons son hem och frågade oss om vi kände till Lindsey Stirling. Nä, henne hade vi inte hört talas om. Han visade då klipp från Youtube med en söt tjej som är helt fenomenal på att spela violin/fiol. Tänkte dela med mig även t...

Av Madde - 27 augusti 2012 13:02

Det här klippet har jag lånat från Aftonbladet. Kolla gärna med fullskärm vilket ger ett pampigare intryck. ;-) Mareld är så otroligt vackert att titta på. Vi var ute vid Ramsvik i förra veckan och hade hoppats få se detta. Kastade i någ...

Av Madde - 24 augusti 2012 22:14

Två av de sju misstänkta ungdomarna som grovt misshandlade den 61-årige sjukpensionären Carl-Eric Cedvander på Kortedala torg den 18 mars hånar det svenska rättsystemet. En bild på dessa två killar finns nu att se lite överallt ute på nätet med respe...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Och klockan är...

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards