mads

Direktlänk till inlägg 14 april 2010

Vad är det EGENTLIGEN vi säger?! ;-)

Av Madde - 14 april 2010 11:14

De här dagarna när jag varit ute och grejat i trädgården så är det många tankar som ploppat upp. En är det här med vad vi EGENTLIGEN säger och hur det skulle se ut på ett skämtsamt vis. Så nu har jag lekt lite med Photoshop igen. Klippt och klistrat!

;-)


Här t ex, är det: "Han har allt en räv bakom örat han!" (Jude Law och Robin Hood har fått agera som modeller). Fniss!

  


Eller, "Där satte du huvudet på spiken!" (Här valde jag en staty då jag inte kunde med att hänga någon personligen på spiken.) Hehe!

  


Eller vad sägs om den här vardagsfrasen? "Jag hoppar nog över lunchen idag!"

  


Ja, skulle man se ett bildspråk framför sig så skulle nog mycket av det vi säger se väldigt lustigt ut. Hihi!


Nä, nu är det dags för lunch sedan ska jag ut och fortsätta med vårstädningen i trädgården. Det blev ju ingen lövkrattning igår då det blåste väldigt mycket men idag är det åter lugnt, soligt och härligt ute! :D


Önskar er alla en härlig och ljuvlig dag!

Kram på er!

Vårlök (G. lutea)

(Bilden är lånad från Wikipedia.)


 
 
Yvonne

Yvonne

15 april 2010 19:43

Hihihi! Va rolig du är! Det stämmer ju jättebra ju! =)

Kram kram!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Madde

15 april 2010 21:49

Ja, ibland så kan jag med! Hihi!

Önskar er en underbar och mysig kväll!

Kraaaammmm! ;-)

 
Elle

Elle

16 april 2010 15:50

Hej igen!
Vad festliga bilder! Jätteroligt att se ,Hoppas att Du får nen underbar helg!Kram!

http://syrutan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Madde

16 april 2010 19:13

Hej Elle! :D

Vad kul att du tyckte om bilderna som jag knåpat ihop. Ja, det blir allt lite lustigt om man egentligen tänker efter vad vi säger emellanåt. Hihi!

Önskar även dig en underbar helg!

Kram på dig! ;-)

 
Margit

Margit

16 april 2010 22:51

Hej Madde! Du har humor med dina roliga bilder med texter!!!
Tack för din uppmuntran o hälsning!! Gör mycket ont...spec när jag siter vid datorn..så det blir lte glest med mina kommentarer...men jag försöker... så smått. Sitter många timmar under dagran ai Lasses sköna fåtäljer där jag kan öndra lägen... med knappen...
kramen vännen!!

http://margitholm.blogg.seblogg.se

 
Ingen bild

Madde

16 april 2010 23:37

Man hoppas ju att få de flesta som tittar in här att le emellanåt. :D Det finns tillräckligt med tråkigheter ute i vida världen ändå.

Stackars dig! Jag hoppas verkligen att det snart går över men det är ju tur du har Lasses fåtölj! Hihi!

Önskar dig/er en riktigt God Natt!

Kraaaam! ;-)

 
ingela-typ

ingela-typ

19 april 2010 11:15

:) nu börjar man ju undra vart Madde tagit vägen ??
kanske du blivit trolltagen i din mysiga trädgård :S
Vad du än sysslar med så önskar jag dej härliga sköna dagar.Puss o kram till söta Madde :)

http://imagaia.bloggplatsen

 
Ingen bild

Madde

19 april 2010 11:20

Hahaha! Nejdå, inte vill trollen ha mig inte! Hihi!

Har bara haft det lugnt och skönt och valde att inte sätta på datorn på några dagar. Riktigt, riktigt skönt har det varit. Men nu är jag tillbaka. Har dock inget roligt att skriva om än men det kommer. Hoppas jag i alla fall! Fniss!

Önskar dig en underbar och härlig solig dag!

Kramelikram min goa Ingela! ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 6 december 2012 11:50

Videoklippet får tala för sig självt. ;-)  

Av Madde - 14 november 2012 17:46

Har precis sett filmen Dolphin Tale. En helt underbar film som handlar om en pojke som hittar en skadad delfinunge på stranden i Florida. Den stackars delfinen hade fastnat i en krabbfälla och skadat stjärtfenan så illa att de var tvugna att amp...

Av Madde - 12 november 2012 09:51

För ett tag sedan kom sambons son hem och frågade oss om vi kände till Lindsey Stirling. Nä, henne hade vi inte hört talas om. Han visade då klipp från Youtube med en söt tjej som är helt fenomenal på att spela violin/fiol. Tänkte dela med mig även t...

Av Madde - 27 augusti 2012 13:02

Det här klippet har jag lånat från Aftonbladet. Kolla gärna med fullskärm vilket ger ett pampigare intryck. ;-) Mareld är så otroligt vackert att titta på. Vi var ute vid Ramsvik i förra veckan och hade hoppats få se detta. Kastade i någ...

Av Madde - 24 augusti 2012 22:14

Två av de sju misstänkta ungdomarna som grovt misshandlade den 61-årige sjukpensionären Carl-Eric Cedvander på Kortedala torg den 18 mars hånar det svenska rättsystemet. En bild på dessa två killar finns nu att se lite överallt ute på nätet med respe...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Och klockan är...

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards