mads

Direktlänk till inlägg 11 april 2010

Varit ute hela dagen.

Av Madde - 11 april 2010 19:34

Underbart väder har det varit så det blev rensning av den stora rabatten idag. Tyvärr så tog jag ingen före bild men det var pinnar, löv, gamla blomsterstänglar mm. som nu är borta. Buskarna fick sig en frisörstund med mig också. Hihi! Härligt att den nu är färdigrensad! I alla fall för ett tag. ;-)

Nu ser det sådär vårligt ut igen. När allt var klart så var ju tvungen att tända ljus i lyktorna också. Fick ju lyxa till det lite extra. Hehe!

Nu är det bara sommarblommorna som saknas men det får allt väntas lite till  då det fortfarande kommer frostnätter.

  

   

Så mysigt så! ;-)


Tog även tillvara på några frökapslar från en lupin. Tänkte se om det går att förså dem inne. Har aldrig testat men någon gång måste ju vara den första. Hihi!   

  

Om jag inte ser helt fel så är det till och med några frön som redan har fått skott så jag får hoppas på det bästa.


Nej, nu är det dags för Bones men jag önskar er alla en mysig kväll!

Kram på er!

 Stargazing 








 
 
ingela-typ

ingela-typ

12 april 2010 10:52

gud va härligt med vårstädning i trädgården :)nu finns det ingen återvändo i guds natur :D heja våren.jag börjar se öppet vatten på sjön här med,nu kan det gå fort,är massa sjöfåglar som bosätter sej på sommaren...ska ringa till dom och säja att det går bra att komma nu i dagarna:D Ha en härlig vårdag min vän.Kraaaam

http://imagaia.bloggplatsen

 
Ingen bild

Madde

12 april 2010 11:02

Ja, det är riktigt underbart! Längtar så till mysiga grillkvällar när man kan sitta ute och bara mysa. Utan mössa och vantar! Hihi!
Idag blir det bara att ge sig ut och fortsätta med de andra rabatterna. Solen skiner så jag får ju gratisvärme plus att fåglarna sjunger så vackert så då har jag ju även musik under arbetets gång. =)

Önskar även dig en underbar och härlig vårdag!

Kram på dig min goe Ingela! ;-)

 
ingela-typ

ingela-typ

12 april 2010 11:31

åh härligt med fågelsång,det är så man bli tackad för att man hjälp dom att överleva vintern på ett bra sätt...kan man få bättre tack :)och du måste ha massa tacksamma fåglar som sjunger för dej,känn dej hedrad.Kraaaaam

http://imagaia.bloggplatsen

 
Margit

Margit

12 april 2010 21:31

Hej Madde!!
De var ingen liten trädgård du har att pyssla och ta hand om..!!! Den kräver MYCKET jobbb och MÅNGA plantor!!! Men det är roligt att få pyssla och se det fina o vackra under sommaren...man får njta...av allt.
Kramen min vän!! Sitter med min lilla älsklingskudde hårt tryckt under högra armen som stöd mort bröstkorgen/trasiga revbenen..

http://margitholm.blogg.seblogg.se

 
Ingen bild

Madde

12 april 2010 22:21

Nja, så stor är den inte men när man håller på och rensar rabatterna så önskar man allt ibland att de var lite mindre. Hihi! Blommor ja, vi köper några nya perenner varje år fast jag önskade att man hade råd att köpa allt det fina som finns med en gång. Några sommarblommor blir det också. =) Fast det är mycket av charmen också att man kan hålla på och greja och alltid ha små mål. Man blir så nöjd och glad efter varje man åstadkommit. Sedan belönas man ju med blommor som blir större år för år. :D

Tycker synd om dig och din smärta. Tur du har älsklingskuddden som du kan krama. Och din Lasse också givetvis. Fniss!

Önskar dig/er en mysig fortsatt kväll!

Kram på dig goa Margit! ;-)

 
Yvonne

Yvonne

14 april 2010 06:24

Å, va fint du har fått det! Jag kan riktigt tänka mig hur underbart det måste se ut med massor av sommar-blomster i landet! Ska bli spännande att få se det så småningom! =)

Varma kramar till dig min vän!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Madde

14 april 2010 07:34

Tackar! :D

Ja, vi tycker också det är spännande då vi alltid som sagt köper lite nya blommar varje år. Jag läääängtar! =)

Önskar dig en underbar och ljuvlig dag!

Kramelikram på dig! ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 6 december 2012 11:50

Videoklippet får tala för sig självt. ;-)  

Av Madde - 14 november 2012 17:46

Har precis sett filmen Dolphin Tale. En helt underbar film som handlar om en pojke som hittar en skadad delfinunge på stranden i Florida. Den stackars delfinen hade fastnat i en krabbfälla och skadat stjärtfenan så illa att de var tvugna att amp...

Av Madde - 12 november 2012 09:51

För ett tag sedan kom sambons son hem och frågade oss om vi kände till Lindsey Stirling. Nä, henne hade vi inte hört talas om. Han visade då klipp från Youtube med en söt tjej som är helt fenomenal på att spela violin/fiol. Tänkte dela med mig även t...

Av Madde - 27 augusti 2012 13:02

Det här klippet har jag lånat från Aftonbladet. Kolla gärna med fullskärm vilket ger ett pampigare intryck. ;-) Mareld är så otroligt vackert att titta på. Vi var ute vid Ramsvik i förra veckan och hade hoppats få se detta. Kastade i någ...

Av Madde - 24 augusti 2012 22:14

Två av de sju misstänkta ungdomarna som grovt misshandlade den 61-årige sjukpensionären Carl-Eric Cedvander på Kortedala torg den 18 mars hånar det svenska rättsystemet. En bild på dessa två killar finns nu att se lite överallt ute på nätet med respe...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards