mads

Direktlänk till inlägg 11 april 2010

Nya loppisfynd!

Av Madde - 11 april 2010 11:19

Lördagen var helt underbar! Jag och sambon tog oss en heldagstur med bilen. Vi började med att åka till Bloms i Mellerud för att se om de hade fått in några roliga nyheter men det var sådär. En tröja och lite hygienartiklar var allt vi fick med oss därifrån. Efter det så valde vi att köra mot Vänersborg. På vägen dit så såg vi en skylt där det stod: Antikt, Kuriosa och Loppis. Ni som följt min blogg ett tag vet ju att jag kan inte bara åka förbi utan jag måste dit och kolla vad de har för kul saker. Sagt och gjort så svängde vi in på vägen som skulle leda oss dit.

Vägen var nog den värsta vi åkt på länge.

 Low Rider 

Jag skämtade ändå med sambon om att vi egentligen borde haft njurbälte på oss och vi konstaterade också att motorcyklister helst av allt aldrig skulle åka på den. Rena tvättbrädevägen, trots att den var asfalterad. Till slut så kom vi fram i alla fall. Sakerna fanns i en stor lada. Allt från fina gamla möbler till de minsta prydnadssakerna. Tyvärr så hade vi bara en halvtimma på oss att kolla runt där inne innan de stängde men jag hittade allt några saker i alla fall.


En fin stor urna med lock, till min samling med samma motiv. Jag bara älskar den blå färgen och deras vackra blomdekor.

  


Ett härligt stort blått glasäpple.

  


En flaska som ser ut som en fiol. Den här köpte jag faktiskt bara för att jag tyckte den var så himla kul och annorlunda. ;-)

  


Och till sist en väldigt vacker ytterkruka.

  


Det fanns så mycket, mycket mer att titta närmare på så dit kommer vi absolut att åka igen. Trots vägens skick. Vi får väl passa på att sjunga i bilen, vibratot kommer ju komma naturligt! Hihi!


När vi åkte därifrån så missade vi faktiskt avfarten som vi hade kommit från men vi valde att köra vidare ändå. Vi brukar ju som sagt chansa lite och oftast så leder ju småvägarna till slut ut till en stor väg. (Alla vägar bär till Uddevalla?!) Hehe! Kanske inte riktigt men men... Fniss!


Väldigt mycket vackra gamla hus fanns det längs vägen. Tyvärr var det också många utav dem som var öde och slitna. Synd att inte hålla efter dessa då de med sin snickarglädje och maffiga pelarentréer som avslutas med en tjusig balkong blir allt färre. Eller de husen med sina vackra inglasade entréer där några av de inspröjsade fönstrena saknades. Jaja, jag vet att det inte är gratis att varken hålla efter eller renovera husen men jag tycker ändå att det är synd att bara låta de förfalla på det viset. Vi fick glädjas åt de som var upprustade istället. ;-)


Många fina inspirationsframkallande trädgårdar fanns det också, så nu vill man allt ta och sätta igång och greja och göra fint i trädgården. Ska faktiskt passa på att gå ut i solen och fortsätta med upprensning i rabatterna som påbörjades förra helgen.

 Raking Leaves  Leaf Pile 

Mycket som måste klippas ner för att det nya ska kunna växa upp och en hel del gamla löv ska också bort. Ja, detta ska jag roa mig med idag medan sambon är nere och hjälper sin mamma med lite vårstädning.

  Dusting   Vacuuming  Cleaning The Toilet  Mopping 


Hoppas ni andra har lika fint väder som vi och så önskar jag er alla en underbar och härlig söndag!


Kram på er!

 Butterfly watching 






 
 
Margit

Margit

11 april 2010 18:17

Hej Madde!
Förstår att det var mycket att titta på!!En såndär URNA som du visar på, en sån vann jag på en fest när jag var 15 år...hade säkert kvar den i 40 år,,,men sen minns jag inte vad som hände..tror att jag atppade bort locket/knoppen..och ev eb dotter fick den som vas..
Kramen min vän!!

http://margitholm.blogg.se

 
Ingen bild

Madde

11 april 2010 19:28

Ja, det var massor av grejer så det kommer defenitivt bli ett besök till där om ett tag.

Hoppas du gav den till dottern för de är ju så fina. :D

Hoppas du haft en underbar dag och så passar jag på att önska dig en mysig kväll!

Kram på dig goa Margit!

 
Yvonne

Yvonne

14 april 2010 06:29

Men visst är det underbart att "hitta vilse". Man hittar massa nya ställen och får ofta uppleva spännande saker! =)

Tyckte mycket om urnan du köpte. Väldigt vacker!

Här slängs oerhörda mängder just nu! Både vi och syrran tömmer varenda liten vrå på saker som inte behövs, och jag undrar faktist hur mycket vi har... Det tar liksom aldrig slut!
Den 24 ska vi stå på loppis och sälja. Så jag hoppas på vackert väder och massor av köpglada människor! =)

Kram kram!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Madde

14 april 2010 07:41

Hihi! Vi brukar "hitta vilse" (underbart namn du kommit på) :D ganska ofta. Många smultronställen har vi hittat på det viset.

Visst är urnan vacker. Jag som sagt älskar färgen och den vackra blomdekoren. =)

Vad kul att ni ska ordna med egen loppis vi har allt pratat på det här med men aldrig kommit till skott. Hoppas verkligen att ni får tur med vädret så det kommer mycket folk!

Kraaaam! ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 6 december 2012 11:50

Videoklippet får tala för sig självt. ;-)  

Av Madde - 14 november 2012 17:46

Har precis sett filmen Dolphin Tale. En helt underbar film som handlar om en pojke som hittar en skadad delfinunge på stranden i Florida. Den stackars delfinen hade fastnat i en krabbfälla och skadat stjärtfenan så illa att de var tvugna att amp...

Av Madde - 12 november 2012 09:51

För ett tag sedan kom sambons son hem och frågade oss om vi kände till Lindsey Stirling. Nä, henne hade vi inte hört talas om. Han visade då klipp från Youtube med en söt tjej som är helt fenomenal på att spela violin/fiol. Tänkte dela med mig även t...

Av Madde - 27 augusti 2012 13:02

Det här klippet har jag lånat från Aftonbladet. Kolla gärna med fullskärm vilket ger ett pampigare intryck. ;-) Mareld är så otroligt vackert att titta på. Vi var ute vid Ramsvik i förra veckan och hade hoppats få se detta. Kastade i någ...

Av Madde - 24 augusti 2012 22:14

Två av de sju misstänkta ungdomarna som grovt misshandlade den 61-årige sjukpensionären Carl-Eric Cedvander på Kortedala torg den 18 mars hånar det svenska rättsystemet. En bild på dessa två killar finns nu att se lite överallt ute på nätet med respe...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards