mads

Direktlänk till inlägg 31 juli 2009

Idag har vi ätit kattmat!

Av Madde - 31 juli 2009 23:36

Nej, ni läste inte fel! Vi har faktiskt ätit kattmat idag. :-) Det var i alla fall vad min farmor sa att hon skulle få när vi bjöd in henne på lasagnemiddag. Hon syftade ju givetvis på att lasagne var ju seriefiguren katten Gustafs favorit. Skrev det mer för att få er att reagera lite så här på en fredagsnatt eller lördags morgon(beror ju på när ni läser det). I övrigt har det varit en ganska händelselös fredag för mig. Sambons första arbetsvecka efter semestern är nu avklarad och just nu ligger han och sover så sött så... Själv är jag inte ett dugg trött men jag har heller inte slitit något nämnvärt. Det tråkiga är bara att vad sjutton ska jag hitta på nu. Alla andra sover och jag hittar inget sevärt på TV. Jag kan inte gå och lägga mig bara för att man borde, då blir jag bara liggande i sängen och skruvar mig fram och tillbaka. Har också redan skrivit vad jag tycker om ett visst inlägg på en annans blogg så det är redan avklarat. Det har väl konstaterats lite att den diskussionen börjar bli lite tröttsam då han vänder och vrider på allt vi skriver. Visst en debatt är en debatt men han mår nog inte riktigt bra. Så jag har nog gett upp angående att han ska visa förståelse lika väl som många av oss andra gör gentemot honom. Enligt honom så är det hans ord som gäller och där med basta! Så det är så sant som det är sagt "Att det är svårt att lära gamla hundar att sitta". Visst ska han få ha sina åsikter men då får han ju faktiskt även tåla andras, även om de inte tycker likadant. Men jag är ändå lite nyfiken på vad han ska hitta att klaga på nästa gång, för klaga det är han duktig på. Själv har jag så svårt för att se så mycket negativt omkring mig, visst jag klagar jag också men jag kommer inte upp i hans nivå på långa vägar. Är faktiskt väldigt glad för det, för det måste ju vara jobbigt att ha så mycket hat inom sig. Nä, nog om det jag blir bara irriterad så fort jag tänker på honom. Oj.. nu har klockan helt plötsligt gått över till lördag men är jag trött nu då? Nej, inte särskillt. Jag får nog ta och spela lite Midas mahjong en stund så får vi se om det kan göra mig lite dåsig. Hejsvejs!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 6 december 2012 11:50

Videoklippet får tala för sig självt. ;-)  

Av Madde - 14 november 2012 17:46

Har precis sett filmen Dolphin Tale. En helt underbar film som handlar om en pojke som hittar en skadad delfinunge på stranden i Florida. Den stackars delfinen hade fastnat i en krabbfälla och skadat stjärtfenan så illa att de var tvugna att amp...

Av Madde - 12 november 2012 09:51

För ett tag sedan kom sambons son hem och frågade oss om vi kände till Lindsey Stirling. Nä, henne hade vi inte hört talas om. Han visade då klipp från Youtube med en söt tjej som är helt fenomenal på att spela violin/fiol. Tänkte dela med mig även t...

Av Madde - 27 augusti 2012 13:02

Det här klippet har jag lånat från Aftonbladet. Kolla gärna med fullskärm vilket ger ett pampigare intryck. ;-) Mareld är så otroligt vackert att titta på. Vi var ute vid Ramsvik i förra veckan och hade hoppats få se detta. Kastade i någ...

Av Madde - 24 augusti 2012 22:14

Två av de sju misstänkta ungdomarna som grovt misshandlade den 61-årige sjukpensionären Carl-Eric Cedvander på Kortedala torg den 18 mars hånar det svenska rättsystemet. En bild på dessa två killar finns nu att se lite överallt ute på nätet med respe...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<<
Juli 2009 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards