mads

Alla inlägg den 25 juli 2009

Av Madde - 25 juli 2009 23:23

Dagen började med loppisbesök i Ödsmål. Där hittade jag en växt(Kärleksört) några böcker och prydnadskatter till min farmor som vanligt och två stycken hyll lampor. Sambon hittade också några böcker och en ful liten gubbe i keramik som vickade på huvudet när man rörde på den, en gammal actionfilm som vi säkerligen kommer se inom kort. Efteråt besökte vi knallemarknaden i Skärhamn. Där hittade vi ingenting. På vägen tillbaka hittade vi en till loppis med rekommendationer av våra trevliga vänner från gårdagen. Fynden där blev ett par prydnadskuddar i en ljuvlig grön färg med vinröda broderade blommor. Egentligen tyckte jag att de var lite för dyra för loppisfynd men jag visste ju att de skulle passa så bra hemma i våran soffa i vardagsrummet. :-) Väl hemma blev det en liten vilopaus medan sambon lagade till Tacos. Ja, kan ni tänka er, trots att vi blev så mätta igår så var vi hungriga idag med, å andra sidan så hoppade vi över frukosten och åkte iväg med en gång i dag morse i stället. Vet inte vad som hände med mig efter middagen men helt plötsligt var jag igång med gräsklippning och fick planterat min Kärleksört. Sambon kom ut och hjälpte till efter en stund då han började känna sig onyttig där han låg och vilade i sängen. Fick också rensat lite ogräs och även klippt till våran Hydrangea som spritt ut sig lite väl mycket. Så idag har jag inte känt mig alldeles onyttig i alla fall. Fick ge upp då mörkret kom men fortsätter i morgon om vädret tillåter. Nu kan jag i alla fall kolla på TV en stund innan John Blund kommer på besök utan dåligt samvete. :-)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<<
Juli 2009 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards