mads

Alla inlägg den 12 juli 2009

Av Madde - 12 juli 2009 16:45

Ibland undrar jag varför vissa har så bråttom i trafiken. Vad är det de ska hinna till? På våran loppistur idag så har det hänt en hel del. Vansinnesomkörningar i backkrön och i svängar. Vissa ligger som klisterlappar i häcken på bilen. Tror de verkligen att de kommer fortare fram på det viset. De kan ju inte köra om förrän det blir fritt från motsatta hållet ändå. Det enda som kan hända om oturen är framme är att de kommer fram betydligt mycket senare om än alls över huvud taget. Jag ska inte komma här och påstå att jag är världens bästa bilförare heller för jag är fullt medveten om att det kan gå lite över hastighetsbegränsningen ibland men jag håller avstånd och gör absolut inga vansinnesomkörningar. Vet också att de som kör på det viset kommer inte speciellt fortare fram till målet än en annan då vi ibland kan stanna på samma ställe. Då personen med stress går ur och låser bilen kommer en annan till platsen. Skillnaden är att vi inte är någon större trafikrisk medan den andra är rent ut sagt en katastrof. Vi är också medvetna om att vi inte är ensamma på vägarna vilka vissa verkar tro. Jaja nog om det. Idag fick vi också lära oss att man inte får sätta upp loppisskyltar längs vägarna. Varför inte det då? Vi fick faktiskt inga bra svar utav loppisägarna mer än att vissa instanser hade klagat på dem och bett dem ta bort dem. Så då undrar jag lite försiktigt. Vem är det som stör sig på en liten loppisskylt? Hade det inte varit bättre att ta den energin till att städa upp i dikena istället från riktigt skräp som t ex. gamla öl/drick burkar, sopsäckar, papper mm.mm För det däremot kan jag störa mig på. Tyvärr så är det ju så att tydligen så har inte alla lärt sig vad en offentlig papperskorg är eller hur en sådan ser ut. Kanske dags att satsa på en reklam/upplysningsfilm om detta med frågan om de skulle uppskatta om andra slängde sina sopor på deras tomter eller lägenheter. Då fick jag gnällt av mig idag med. Det känns väldigt skönt att få skälla av sig lite. Mår jag bättre då? Japp! Det kan ni ge er på! :-) Vad tycker ni själva då? Är det skönt att skälla ibland?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<<
Juli 2009 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards