mads

Direktlänk till inlägg 26 juli 2010

Nya loppisfynd!

Av Madde - 26 juli 2010 22:18

Ja, då har vi varit på en del loppisar igen, jag och sambon. Vi åkte nämligen förbi en massa loppisar när vi hade hämtat katterna men då kunde vi ju inte stanna, för de små missarna var ju med i bilen. Nej, då var det bråttom hem så de slapp sitta i buren för länge, stackarna. Det blev en tur åt Fjällbacka och Tanum härom dagen i stället. Hittade vi något skojsigt då tro? Ja, självklart! Vi hittar ALLTID något! Hehe!


En till transportbur då missarna inte kommer få plats båda två i den vi redan har. De växer ju så det knakar! Hihi! 20kr tyckte vi var "görbilligt" som vi säger här, så det var inget att fundera på en gång! Hihi! Får lägga något mjukt och skönt i botten bara så... :D

 


Ett par dessertskålar i en ljuvlig färg.

   


En fulsöt krokodilkruka. ;-)

   


En liten geting som man hänger på sidan av en kruka.

   


Glasdroppar som kommer bli ett halsband och örhängen så småningom.

   


En sjungande eller talande julgran. Är lite osäker och vi har inte testat den än men tydligen så ska den röra både mun och ögonbryn.

   


Ett par söta prydnadspar.

     


En fylletratt! Hihi!

   


Dekorationskulor i glas.

   


En häst och en katt till min farmor.

   

   


Några filmer blev det också. Både jag och sambon älskar filmer med Jackie Chan och rysliga rysare så de här kommer nog passa oss alldeles utmärkt. ;-)

    


Vi hittade också en likadan knottrig glasljusskål som jag hittade sist, fast den här var mycket mycket större, så här blev det en närbild i stället på en av knottrorna. Hihi!

  


Jaja, en får väl försöka vara lite konstnärlig emellanåt! Hihi!


Idag tog vi en tur till Göteborg. På vägen dit stannade vi först till vid Returvaruhuset i Stenungsund men där hittade vi inget av intresse. De har höjt priserna en aning på sådant som har stått där jättelänge. Fel att sänka istället så de blir av med grejerna någon gång så de kan få in lite nytt på hyllorna i stället.


Jaja, sedan bar det av till Bräckboden i Kungälv. Där köpte vi alldeles för mycket godsaker. Favoriten för mig och sambon är Baddare så det blev fyra sådana påsar plus massor av andra goda och onyttiga kakor. Efter det fortsatte vår kalorifyllda tur mot en tårtoutlet i Torslanda. Nämligen Almondys goda kalla tårtor. Vi köpte fyra små i olika smaker och en familjetårta som var en snickerstårta. Urbilligt var det i jämförelse med affärspriserna. De fyra små kostade 100 kr och den jättestora bara 49 kr. Så nu ska här ätas tårta på både gott och ont. Hehe! Tur att de frysbara. Vikten får vi tänka på när semestern är slut i stället. Hihi!


När då bagaget var fullt av godsaker så begav vi oss till IKEA. Där blev det handlat några vägghyllor, doftljus, badrumsmatta, tygblommor mm. En riktigt härlig dag har det varit. Lugnt och skönt så nu är både jag och sambon lite slöa. Det är bara de små busarna som är i farten. De galloperar här fram och tillbaka över golvet och busar med varandra. Helt underbart är det! :D


Tv-tittande har det varit nu under kvällen och vi kommer också fortsätta med  detta tidsfördriv men jag önskar er alla en trevlig fortsättning på denna underbara kväll!


Många kramar på er!

 Valentine heart bottle 








 
 
Klagoporten -en blogg att klaga hos

Klagoporten -en blogg att klaga hos

28 juli 2010 21:52

Loppisar är ju så kul. Tyvärr har jag en tendens att missa varenda loppis i krokarna men när jag väl kommer till en är det ganska trevligt.

http://klagoporten.blogg.se

 
Ingen bild

Madde

28 juli 2010 22:07

Javisst är det kul och jag har en sådan tur att även min sambo tycker det. :D
Han tycker till och med att det är roligare att gå i affärer än vad jag gör så jag är nog ganska lyckligt lottad på så vis. Hihi!

Önskar dig en fortsatt trevlig kväll! =)

Kram! :D

 
Elle

Elle

31 juli 2010 09:12

hejsan!
Vilken gullig transportbur ni hittat.. jag köpte en till här också för ett tag sedan men den var helt vanlig o så ett annat pris... *L* idag åker vi på semester med husvagnen.. ca en vecka... o katterna ska med !!! Får se hur det går ... Ha det gott Kram, Elle

http://bloggplatsen.sesyrutan

 
Ingen bild

Madde

31 juli 2010 09:18

Hej Elle! :D

Ja visst är den trevlig och bättre pris kunda man ju inte få! Hihi!

Önskar er en underbar husvagnssemester! ;-)

Många kramr! :D

 
Margit

Margit

3 augusti 2010 14:36

Fin kattbur ni köpt! det är bra att ha katterna i bur när man åker bil. De förra katterna dom åkte ALLTID lös i bilen och det gick bra.
När Tessie som vi har nu, var liten, såvar hon lös i bilen, kom till mig när jag körde ochhöll på fastna med huvudet i ratten, när jag skulle ta en kurva..kunnat bryta nacken av henne.
Efter det så är båda katterna i bilen när dom är me¨d.
Kram!

http://margitholm.blogg.se

 
Ingen bild

Madde

3 augusti 2010 15:01

Hej Margit! :D

Ja, det är nog säkrast att katterna sitter i burar under bilfärd. Vill ju inte att det ska hända dem/oss eller andra bilister något. ;-)

Önskar dig och Lasse en underbar och härlig dag!

Många kramar! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 6 december 2012 11:50

Videoklippet får tala för sig självt. ;-)  

Av Madde - 14 november 2012 17:46

Har precis sett filmen Dolphin Tale. En helt underbar film som handlar om en pojke som hittar en skadad delfinunge på stranden i Florida. Den stackars delfinen hade fastnat i en krabbfälla och skadat stjärtfenan så illa att de var tvugna att amp...

Av Madde - 12 november 2012 09:51

För ett tag sedan kom sambons son hem och frågade oss om vi kände till Lindsey Stirling. Nä, henne hade vi inte hört talas om. Han visade då klipp från Youtube med en söt tjej som är helt fenomenal på att spela violin/fiol. Tänkte dela med mig även t...

Av Madde - 27 augusti 2012 13:02

Det här klippet har jag lånat från Aftonbladet. Kolla gärna med fullskärm vilket ger ett pampigare intryck. ;-) Mareld är så otroligt vackert att titta på. Vi var ute vid Ramsvik i förra veckan och hade hoppats få se detta. Kastade i någ...

Av Madde - 24 augusti 2012 22:14

Två av de sju misstänkta ungdomarna som grovt misshandlade den 61-årige sjukpensionären Carl-Eric Cedvander på Kortedala torg den 18 mars hånar det svenska rättsystemet. En bild på dessa två killar finns nu att se lite överallt ute på nätet med respe...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards