mads

Alla inlägg den 13 juli 2010

Av Madde - 13 juli 2010 13:05

Ja, det var nog det häftigaste åskovädret jag har varit med om här hemma någonsin. Det blixtrade och dundrade om vart annat hela tiden. På bara en kvart hade det kommit 10mm regn. Det började vid ungefär 22.30 tiden och höll på tills jag somnade någon gång efter 00.30 sedan när jag vaknade vid sextiden idag morse så åskade och blixtrade det fortafarande med ihållande regn. Regnmätaren visade nu 20mm. Om det sedan har hållit i gång precis hela natten kan jag ju inte lova då jag brukar sova som en stock när jag väl somnat, men häftigt var det. Hehe!


Innan detta satte igång så var jag och sambon ute för att pröva fiskelyckan men det blev inget napp den här gången. Däremot så var det väldigt skönt att sitta vid havet och bara njuta av att det blåste in mot land. Jag gillar nämligen inte den här värmen och fuktiga luften så jag föredrar att vara där det blåser lite, om det så är av naturliga vindar eller rumsfläktvindar. Till och med en biltur med fönstrena nere kan kännas helt underbart i dessa värmedagar. Hihi!


Biltur blev det här också i söndags. Då åkte jag och sambon och hans dotter till några loppisar . Vi har nog aldrig lyckats handlat så billigt någon gång som vi gjorde den här gången. På ett ställe så var det så billigt så man nästan skämdes när man skulle betala men men...=)


Det här fick vi med oss hem för bara blyga 195:-


En urtjusig piedestal med en väldigt vacker kruka.

  


Ett underbart lite större prydnadsfat.


En fin stor påfågel.

   


En knottrig glaslykta.

   


Söta grodor.

  


Ett par hörlurar med jättelång kabel.

   


Några gamla godingar.

   


En fantasybok till sambons son.  

   


Även sju fina inbundna deckare till min farmor också men de har hon redan lagt beslag på så det blir inga kort på dessa.  :D


Sambons dotter hittade en söt sparbörsa.

  


Och en väldigt fin prydnadsurna med lock.

  


Så vi kunde inte vara nöjdare med våran loppistur för den här gången. :D


Vad som händer idag vet jag inte än. Klibbigt, varmt och fuktigt som bara den är det här och det är inte skönt alls, så det blir i alla fall inget utearbete idag. Inte för min del i alla fall. Hihi!


Önskar er alla en underbar och härlig dag!


Kram på er!

 Frog Prince 








Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards