mads

Direktlänk till inlägg 5 juli 2010

Lite allt möjligt.

Av Madde - 5 juli 2010 10:38

Här har det hänt en hel del faktiskt. Vädret har ju varit helt underbart om än i varmaste laget för min del. Så trädgårdsarbetet har fått vila lite under dessa dagar men vi har hittat på så mycket annat kul. Marknaden i Vänersborg var vi på och där hittade jag bland annat dessa underbara panchosar.

    


Sedan har vi som vanligt varit på en del loppisar. De finns ju lite var stans nu under sommaren och det är så kul att gå och kolla på alla prylar. Här är de senaste fynden vi har gjort.


En söt liten känga med små möss. Det är en blomkruka som kommer få stå ute i trädgården.

  


Såg ni den lilla nosen som tittade fram vid tån på kängan?

Om inte så kommer här en närbild på sötnosen: Hihi!

   


En ljuslykta i smide och underbart blått glas.

   


En liten vas.

   


 Ett lurigt litet troll.

  


En glasskål.

  


Sambon hittade de här söta barnen.

    


En grodkruka.

  


Keramiktavla.

  


Söta minikossor.

    


En glasljuslykta till.

  


Söta lejon.

  


På en av loppisarna så hade de lottförsäljning och kan ni tänka er!

Jag vann 1-vinst. Det var första gången i mitt liv som jag vann en hink med massor av gottigott i. Vinnande nr var 66. Hehe!

  


Sambons barn har också kommit hem och hit till oss efter en tre veckors semester i Spanien. De bilade ner (båda barnen, barnens mamma, hennes sambo och hans son) så de har även varit i Luxemburg, Barcelona, Andorra, Belgien och Holland mm. Allt hade väl inte varit frid och fröjd men tre veckor är lång tid med syskonen inpå hela tiden. Hihi! Nu ska de vara hos oss i tre veckor så vi får väll se hur det går här. Får väl sysselsätta dem så mycket som möjligt så de inte orkar bråkar med varandra. Hehe!


De hade med sig fina presenter från sin resa till oss också.


Sambon fick en urtjusig matador (nickedocka) av sin son.

  


Plus en häftig T-shirt passande en IT-tekniker. Hihi!

  


Jag fick en fräck Ferraritändare av honom.

  

Då är det bara bilen som saknas. Hihi!


Av sambons dotter fick vi en jättefin kylskåpsmagnet.

 


Sedan hade de ju också en hel del att berätta om. Både roliga saker och mindre roliga. Ja, det är väl i stort sett så en familjesemester brukar vara. Hihi! 


Det har hänt så mycket mer här men nu ska vi till tippen med en massa skräp så det får bli mer här senare.


Önskar er alla en härlig dag så länge! 

 Kisses 










 
 
Yvonne

Yvonne

5 juli 2010 21:31

Vilka vackra panchosar! Särskilt den svarta! Den var riktigt snygg! =)
Fina små fynd ni har gjort igen! Om vi träffas någon gång så ska jag gå igenom våra loppis-prylar och plocka med mig lite saker. Vi har sålt MASSOR av såna små söta saker och har nog lika mycket kvar! =) Bättre att någon vill vårda dom!
Min mamma har en sån där nicke-docka till påsk varje år. En kyckling! Den fick vi inte röra när vi var små. Men den var ju så vansinnigt spännande, så vi kunde ju inte riktigt låta bli, utan petade på den lite i smyg! =D

Må jättegott, min vän!
Många kramar till er båda!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Madde

5 juli 2010 21:38

Ja, jag fastnade för panchosarna så fort jag såg dem. Är ju perfekt för en som är lite större som jag också. Hehe!

Vad det gäller smått och gott så är det bland det bästa jag vet för man kan alltid ställa det någonstans så om vi syns någon gång så får du mer än gärna visa sakerna för mig.

Önskar er alla en underbar och härlig fortsatt kväll!

Krameizar! :D

 
Elle

Elle

7 juli 2010 14:08

Vilka tjusiga panchosar! Dem skulle jag kunna tänka mej ... Svalt o skönt kan jag tro när det fläktar i dm...*L* Du hittar så mycket underbara grejer när Du är ute ... förr gjorde jag det också men nu vill jag inte ha så mycket grejer men tycker för den skull inte mindre om dem ... Ha det gott i solskenet !! Kram, Elle

http://syrutan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Madde

7 juli 2010 20:39

Elle:

Ja, de är helt underbara! :D

Ibland har jag tur att nästan "gå" på sakerna och ibland så när inte jag ser så ser min sambo. Hihi! Fast ibland får man allt ta sig i kragen också och inte riktigt köpa allt som man vill ha. ;-)

Önskar även dig en underbar och härlig fortsatt kväll! =)

Många kramar! :D

 
Yvonne

Yvonne

9 juli 2010 10:22

Hihi,va du är rolig! =D
Vi är nog lite tokiga allihopa i den här familjen, tror jag! Men vi har kul och det är huvudsaken tycker jag! =)

Ja, Renaldo har fått utskrivet anti-illamående-tabletter. Så nu hoppas vi att han ska kunna äta lite mer och få behålla det. Igår gick det bra. Då åt han lite mat, lite nyponsoppa med biskvier och några godisar. Han dricker soppor och frukt/grönsaksjuicer också och dom verkar magen acceptera bättre. Inga fel har hittats än. Men den 16de är det dags för nästa röntgen.

Må jättegott min vän!
Ha en riktigt fin helg med din älskade!
Många kramar från oss i Stuvered!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Madde

9 juli 2010 10:55

Man ska vara lite tokig för då tror jag att man mår som bäst! Hehe! Tänk vad tråkigt det hade varit om allt skulle vara normalt. Stelt och tråkigt skulle det nog bli då! Hihi!

Skönt att höra att Renaldo är på bättringsvägen i alla fall. Hoppas att de hittar vad de söker på nästa röntgen.

Önskar även er alla en underbar och ljuvlig helg!

Många kramar! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 6 december 2012 11:50

Videoklippet får tala för sig självt. ;-)  

Av Madde - 14 november 2012 17:46

Har precis sett filmen Dolphin Tale. En helt underbar film som handlar om en pojke som hittar en skadad delfinunge på stranden i Florida. Den stackars delfinen hade fastnat i en krabbfälla och skadat stjärtfenan så illa att de var tvugna att amp...

Av Madde - 12 november 2012 09:51

För ett tag sedan kom sambons son hem och frågade oss om vi kände till Lindsey Stirling. Nä, henne hade vi inte hört talas om. Han visade då klipp från Youtube med en söt tjej som är helt fenomenal på att spela violin/fiol. Tänkte dela med mig även t...

Av Madde - 27 augusti 2012 13:02

Det här klippet har jag lånat från Aftonbladet. Kolla gärna med fullskärm vilket ger ett pampigare intryck. ;-) Mareld är så otroligt vackert att titta på. Vi var ute vid Ramsvik i förra veckan och hade hoppats få se detta. Kastade i någ...

Av Madde - 24 augusti 2012 22:14

Två av de sju misstänkta ungdomarna som grovt misshandlade den 61-årige sjukpensionären Carl-Eric Cedvander på Kortedala torg den 18 mars hånar det svenska rättsystemet. En bild på dessa två killar finns nu att se lite överallt ute på nätet med respe...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards