mads

Direktlänk till inlägg 17 september 2010

Tänkvärt! :D

Av Madde - 17 september 2010 09:25

Historien handlar om en mamma som för en tid sedan skällde på sin 5 åriga dotter för att hon slösade på en rulle med dyrt guldfärgat omslagspapper. Pengar var det ont om och hon blev ännu mer upprörd när hon såg att dottern använde pappret att dekorera en ask som hon placerade under julgranen.

 


Hursomhelst, den lilla flickan gav presentasken till sin mamma nästa morgon och sade,
 


'Den är till dig, Mamma'

 


Mamman blev generad för hennes tidigare ilska mot flickan, men hennes ilska blossade upp igen när hon öppnade presentasken och såg att det var tomt.

 


Hon sa till sin dotter med harm i rösten.

 


'Vet du inte unga dam, att när du ger bort en present är det meningen att det skall vara någonting i paketet?'

 


Hon hade tårar i sina ögon och sa, 'Men, Mamma,det är inte tomt! Jag blåste kyssar i den tills den blev full.'

 


Mamman blev förkrossad.Hon föll på knä och slog armarna om sin dotter och bad henne och förlåtelse för hennes obetänksamma ilska.

 


En kort tid senare tog en olycka dotterns liv, och det sägs att mamman behöll den gyllene asken bredvid sängen för resten av hennes liv.

 


När hon helst kände sig nere eller mötte svårigheter öppnade hon asken och tog ut en inbillad kyss och mindes kärleken från barnet som hade lagt kyssarna däri.

  Valentine butterfly kiss 


En verkligt underbar känsla, denna gåva till oss är en ask full med ovillkorlig kärlek och kyssar från våra barn, familjen, vännerna.


 


Det finns inget mer värdefullare än detta!

 

Så puss på er allihop och jag önskar er alla en underbar och härlig dag! :D









 
 
Elle

Elle

17 september 2010 11:04

Vilken underbar liten berättelse!!!! Jag blir alldeles varm i hjärtat när jag läser den. Hoppas Du har det bra i detta äkta höstväder .. Varm kram!

http://bloggplatsen.sesyrutan

Madde

17 september 2010 11:56

Hej Elle!

Ja, jag tyckte också om den och blev väldigt berörd. I dagens samhälle så skulle man nog tänka lite mer i de banorna. Inte bara jag vill ha! Jag ska ha! Bara jag får! Jag först!osv... Man ska nog försöka att vara tacksam för det man har och se allt det andra som små bonusar. :D Det heter ju också: "Man vet inte vad man har förrän man har förlorat det!" Också en liten tanke kanske? ;-)

Själv mår jag finemang denna dag och att hösten är här går inte att missta sig på. Har ju till och med ändrat min toppbild till mer höstligt motiv. Hihi!

Hoppas att även du mår bra och att du får en underbar och härlig dag och en trevlig och mysig helg! =)

Många många kramar! :D

 
Love

Love

17 september 2010 18:59

Jag bara älskar din bild med Tomtebobarnen.
Har köpt den för vissa böcker vill jag ha. Det är minnen från barndommen.
Mycket fin historia, kärlek kan man inte ta på men ge bort hur mycket som helst. Kostar inget men ger en oändlig glädje.
Jag har hunden Ida här och hon ger mig så mycket kärlek och är den gladaste hund jag någonsin träffat. Nu går vi ut på kvällspromenad men jag tänker på dig och hoppas du fär en toppenhelg.
Kram till dig min kära vän.
Love.

http://vindalou.bloggplatsen.se

Madde

17 september 2010 20:54

Ja, visst är de söta. Fick ju ändra temat nu när sommaren i stort sett går över till höst. =)

Nej, kärlek är ju som tur är gratis, så det är bara att sprida den så mycket som möjligt omkring sig. Till och med ett litet leende kan göra vem som helst glad. :D

Hoppas ni fick en fin promenad och så önskar jag er en riktigt mysig fortsättning på denna ljuvliga fredagskväll och en underbar och trevlig helg! :D

Många många kramar! ;-)


Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 6 december 2012 11:50

Videoklippet får tala för sig självt. ;-)  

Av Madde - 14 november 2012 17:46

Har precis sett filmen Dolphin Tale. En helt underbar film som handlar om en pojke som hittar en skadad delfinunge på stranden i Florida. Den stackars delfinen hade fastnat i en krabbfälla och skadat stjärtfenan så illa att de var tvugna att amp...

Av Madde - 12 november 2012 09:51

För ett tag sedan kom sambons son hem och frågade oss om vi kände till Lindsey Stirling. Nä, henne hade vi inte hört talas om. Han visade då klipp från Youtube med en söt tjej som är helt fenomenal på att spela violin/fiol. Tänkte dela med mig även t...

Av Madde - 27 augusti 2012 13:02

Det här klippet har jag lånat från Aftonbladet. Kolla gärna med fullskärm vilket ger ett pampigare intryck. ;-) Mareld är så otroligt vackert att titta på. Vi var ute vid Ramsvik i förra veckan och hade hoppats få se detta. Kastade i någ...

Av Madde - 24 augusti 2012 22:14

Två av de sju misstänkta ungdomarna som grovt misshandlade den 61-årige sjukpensionären Carl-Eric Cedvander på Kortedala torg den 18 mars hånar det svenska rättsystemet. En bild på dessa två killar finns nu att se lite överallt ute på nätet med respe...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Och klockan är...

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards