mads

Direktlänk till inlägg 9 maj 2010

En händelserik och rolig helg! :D

Av Madde - 9 maj 2010 19:54

Ja, den här helgen har det hänt ganska mycket. Jag började med att piffa upp ett kylskåp. Hade nämligen en bit av en bildekalsrulle. Egentligen skulle det gått till min bil men det blev aldrig av så då fick det bli till kylskåpet istället. ;-) Pilligt var det då jag först och främst letade upp siluetter som jag ville ha. Sedan var det bara att rita av på dekalfilmen, klippa ut och sedan hoppas att de höll när man skulle sätta på dem. Hade ju varit betydligt enklare att ha en dekalmaskin som skötte jobbet och specialfilm som man sedan lägger uppe på och på så sätt kan klistra upp allt på samma gång. Men det gick till slut ändå men det tog ju betydligt längre tid. ;-)


Så här blev det i alla fall!

Katter och tassavtryck på ena sidan och...

  


...fjärilar och snirklar på framsidan. Sista sidan har inget fått då det står en stol där så det hade inte synts ändå.

  


Det blev också samma metallickrosalila film uppe på kylen. Givetvis också "Maddepynt" som vanligt. Hihi!

  


Andra spenderade sin lördag på betydligt högre höjder. Den här luftballongen såg vi efter vi hade varit ute på en underbar och lååångsam kvällspromenad med några "bänksittarstunder" (ryggont). Visst ser det härligt ut? Tänk och få uppleva det någon gång men det är ju inte direkt billigt. Men man ska aldrig säga aldrig...! ;-)

  


Idag har vi varit i Göteborg och köpt ett motordrivet löpband. Hittade annonsen på Blocket och det var ganska billigt så det kunde vi ju inte motstå. Massor av roliga finesser har det också. Man kan ställa in så det går upp och ner av sig självt beroende på hur man vill att "terrängen" ska vara. Hihi! Så här ska börjas att gå. Ja, jag vet att man kan gå ut och gå men jag får så fruktansvärt ont i ryggen men så har jag konstaterat att t ex, när vi är och handlar och jag håller i en kundvagn, så går det mycket bättre. Så jag tyckte det var smartare att köpa ett löpband där jag kan hålla i handtagen än att ta med sig en kundvagn ut och gå. Hehe!

  

Lånade blockets bild så länge.


Vi har också grejat ute i trädgården lite. Vi har äntligen påbörjat vårat lila murbygge och det ska bli så kul när det är klart. Har också planterat lite blommor. Gula penséer. De sålde nämligen ut dem för bara en krona styck/planta. Sedan köpte vi också fyra stycken starkt rosa pelargoner som numer står i krukor. Sedan så hittade sambon en fin blå blomma som heter Femtunga så den ville han ha och då blev det så. :D


Ja, det var vad jag och sambon har pysslat med i helgen. Just nu ligger vi och slappar framför TV-n och i pauserna skriver jag det här. Men nu börjar Bones igen så jag önskar er alla en underbar fortsättning på denna söndagskväll!


Kram på er!

 Valentine heart cloud 









 
 
Elle

Elle

11 maj 2010 08:54

Go´morro´n!
Härligt med katterna .-.. så skulle jag också kunna ha gjort men då hade det blivit gny på särbon!!!! men vem vet ..jag kansker gör det ändå!! ha,ha... Ha det bra .. varm kram från oss här i Stenungsund! Elle

http://syrutan.bloggplatsen.se

 
Yvonne

Yvonne

11 maj 2010 09:22

MEEEN, åh, va fint kylskåpet blev! Var köper man sån film?? En jättekul idé ju! =)

Luftballong... Usch... Jag är hiskeligt höjdrädd, så jag skulle ALDRIG ens kliva i korgen! =O

Vilket fint löpband! Och vilken finess att man kan låta den höja och sänka sig! Jättecoolt ju, för då blir det ju mer likt en vanlig promenad!
Vi köpte en Orbitrek en gång, men min kropp klarade inte av den, men ett sånt löpband vore nog perfekt. Särskilt på vintern när det är halt ute! Men dom är ju så jäkla dyra ju! =(

Må gott min vän!
Massor av kramar!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Madde

11 maj 2010 11:51

Hej Elle! :D

Tycker du ska göra som du vill. Din särbo bor ju inte hos dig så...Hehe! Samtidigt är det väldigt kul att piffa upp lite saker då och då. Det var faktiskt min sambos idé att ha katter på sidan då vi misslyckades med en annan idé som jag hade. Nämligen helt rosalila, men filmen är så tunn så det blev kaos när vi skulle sätta på den på den större ytan. Tassarna dock var min idé. Lite kredit får jag allt ha jag också. Hihi!

Önskar dig och pissarna en underbar och härlig dag!

Kram på dig! ;-)

 
Ingen bild

Madde

11 maj 2010 12:06

Hej Yvonne! :D

Tack för din komplimang om mitt kylskåp! :D

Vi köpte filmen för ca fyra år sedan i Göteborg hos en dekalfirma. Egentligen skulle vi inte fått köpa något då vi inte var företagare men vi fick det till slut ändå. Tror det finns betydligt billigare alternativ i form av vanligt klisterpapper i hobbyaffärer eller Bauhaus har jag sett kan ha lite olika färger och mönster på sina kontaktpapper. Vet att det är betydligt lättare att arbeta med också då jag själv klätt om bänkarna i köket med träimiterat kontaktpapper. ;-)

Löpbandet ja, jag tror jag älskar det! Fniss! Jag har gått på det både igår och idag och jag har bara känt av min rygg mot slutet men inte alls på långa vägar som när jag är ute och går. UNDERBART är det! :D

Vi fick faktiskt det här till ett väldigt bra pris. 2 500:- och det är faktiskt värt varje krona. Det roliga är att jag hade kollat in ett precis likadant som en annan sålde på Blocket men hon ville ha 5 500 för sitt och det tyckte jag var för dyrt. Så när detta kom upp så slog vi till med en gång. Ska erkänna att min farmor har bidragit med en slant också, då även hon själv tänker utnyttja det. Så bättre kunde det inte ha blivit. =) Gäller bara att kolla flera gånger varje dag och hoppas att man blir den förste som ringer. Hihi!

Önskar dig en underbar och härlig dag!

Kram på dig! ;-)

 
Yvonne

Yvonne

17 maj 2010 06:17

Åh, 2500:- lät ju som ett jättebra pris!
Nya, kostar dom ju mellan 5 och 10 tusen! =(

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Madde

17 maj 2010 13:07

Ja, det tyckte vi också, så därför så slog vi till! Det fungerar över förväntan faktiskt. Sambon har fixat till det så bra så jag har en TV och DVD, så medan jag promenixar ser jag på något avsnitt av t ex, äventyrsserien The legend of the Seeker som är en av favoriterna just nu. Då går det av bara farten. Hehe!

Kramiz! ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 6 december 2012 11:50

Videoklippet får tala för sig självt. ;-)  

Av Madde - 14 november 2012 17:46

Har precis sett filmen Dolphin Tale. En helt underbar film som handlar om en pojke som hittar en skadad delfinunge på stranden i Florida. Den stackars delfinen hade fastnat i en krabbfälla och skadat stjärtfenan så illa att de var tvugna att amp...

Av Madde - 12 november 2012 09:51

För ett tag sedan kom sambons son hem och frågade oss om vi kände till Lindsey Stirling. Nä, henne hade vi inte hört talas om. Han visade då klipp från Youtube med en söt tjej som är helt fenomenal på att spela violin/fiol. Tänkte dela med mig även t...

Av Madde - 27 augusti 2012 13:02

Det här klippet har jag lånat från Aftonbladet. Kolla gärna med fullskärm vilket ger ett pampigare intryck. ;-) Mareld är så otroligt vackert att titta på. Vi var ute vid Ramsvik i förra veckan och hade hoppats få se detta. Kastade i någ...

Av Madde - 24 augusti 2012 22:14

Två av de sju misstänkta ungdomarna som grovt misshandlade den 61-årige sjukpensionären Carl-Eric Cedvander på Kortedala torg den 18 mars hånar det svenska rättsystemet. En bild på dessa två killar finns nu att se lite överallt ute på nätet med respe...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards