mads

Direktlänk till inlägg 9 december 2010

Mera smycken! ;-)

Av Madde - 9 december 2010 08:36

Ett härligt halsband i sterlingsilverwire med ljuvliga aprikosfärgade 6 mm Swarovskipärlor och 2 mm sterlingsilverpärlor. Hänget mäter 4 cm och består av en facettslipad CZ sten. Lås och övriga detaljer är i sterlingsilver. 45,5 cm långt men om längre önskas, så kan jag sätta dit en liten bit förlängningskedja. ;-)


Pris: 299:-

  


Örhängen som passar till om så önskas. Sterlingsilver med likadana Swarovskipärlor som i halsbandet och CZ droppar i något ljusare färg än halsbandets hänge. 4 cm långa. Krokarna går att bytas mot stift om så önskas.


Pris: 199:-

  


Armband bestående av Likadana Swarovskipärlor sammanlänkade med sterlingsilvertråd. Ett instickslås (sterlingsilver) för att underlätta när man ska ta av och på armbandet. Innermåttet är 18 cm.


Pris: 250:-

  


Ytterligare ett armband. Handsytt med hela 48 st 4 mm facetterade Swarovskikristallspärlor, 6 mm aprikosfärgade Swarovskipärlor och 1-1,5 mm silverlined glaspärlor. Ett hjärtformat silverplätterat instickslås med en gnistrande hjärtslipad Rhinestone infattad. Innermåttet är 17 cm.


Pris: 325:-

  


En lite närmare titt på själva "inflätningen". 

  


Det var alles för stunden. Kontaktinformation mm. finns i det tidigare inlägget.

Nu ska jag gå ut och göra min "favoritsyssla", nämligen skotta snö!

  Frosty 

Tjoho! Vad kul jag ska ha!Winter Wonderland

Önskar er ALLA en underbar och härlig dag!


Kram på er!


Snowman and Snowchild




 
 
carina

carina

9 december 2010 16:02

hej madde
vilka fina smycken du har jag gillar smycken hoppas att det är bra med dej här det bara bra i örebro har mycke snö och kallt ute du har en fin blogg tycker jag ha en bra dag mvh carina

http://www.ladystar.be

Madde

9 december 2010 16:17

Hej Carina! :D

Det var många komplimanger på en och samma gång det! Hihi!
Jag får tacka så hemskt mycket!

Javisst är det härligt med smycken och man kan variera dem i oändlighet. Tror jag i alla fall. Hihi!

Önskar dig en underbar och härlig dag och hoppas du får en trevlig kommande helg!

Kramiz! :D

 
Ellle

Ellle

10 december 2010 09:47

Hej på Dej!
Underbart vackra smycken Du tillverkar.. Här är kallt idag både inne o ute..*L* men vad gör det om hundra år? Hoppas att Du har det bra och tar det lungt med jul pysslet.. Varm kram, Elle

http://bloggplatsen.sesyrutan

Madde

10 december 2010 10:41

Hej vännen! :D

Tack så hemskt mycket! :D

Ja, kallt är det men då är det allt extra gott att vara inne i värmen. Det låter inget vidare att ni även har det kallt inne. Ni får skaffa ett litet extra element som ni kan ha på i villvagnen. Varmt och gott måste man ju ha det. Nog för att man kan bli varm av kärlek men i dessa tider får man allt ha lite hjälp på traven. Hihi!

Önskar er en underbar och härlig helg! =)

Många många kramar! :D

 
av irja

av" title="http://bloggplatsen.se]av" target="_blank">bloggplatsen.se]av irja

11 december 2010 17:29

Kära Madde !!!
Här är det fullt upp som vaniligt,Nu börjar det vara slutändan på renoveringen,och måleriet, du får försöka förlåta mig,för att jag inte har hunnit sända vidare kedjebrevet men tyvärr har jag haft den stora äran att sköta om våran lilla Melker, eftersom han har vart förkyld, och barn som är sjuka eller bara lite snoriga får inte vara på dagis, bakning, städning, julklappsköp gör mig så trött... Men jag kan skriva i helgen om det inte är försent??? Så underbara fina smycken du tillverkar,,, är ingen hejare med att bära smycken, eftersom jag glömmer att ta på mig dom,,, Jag har haft såna yrken, där man inte har fått bära smycken,,,, Kock och undersköterska,,,
Idag har jag och min Anders varit och köpt resterande julklapparna, så nu är vi färdiga med det också....Vi har ju 11 barnbarn och ett barnbarnsbarn lilla Nova 1år.....
Ha det bra i juletid... KrakiZ IA.....

http://40- talisten bloggplatsen.se

Madde

13 december 2010 09:58

Hej Vännen! :D

Utmaningen är ju mest på skoj så det är inget måste att göra den. Det väljer du helt själv. ;-)

Det var många barnbarn det. 11 st, ja då förstår jag att det kan bli lite tröttsamt att handla julklappar. Du får ta det lugnt och bara njuta hela julhelgen i stället. Hoppas också att lille Melker snart är frisk och piggelin igen. :D

Tack också för din komplimang av mina smycken. Det gör mig alltid så glad att få positiva kommentarer om dem. :D

Önskar dig och dina nära och kära en underbar och härlig dag!

Många många kramar! :D

 
Ingen bild

Love

11 december 2010 21:57

Hej vännen!
Så duktig du är och har fin smak. Jag tycker nattens drottning är otroligt vackert men här råder penngabrist om det ska räcka till mycket annat. Tur att vi ska vara hos Elinor på jul för jag orkar inte så mycket nu för tiden.
Många håller på att slita ihjäl sig inför helgen men vad är det för mening. Det viktigaste är väl att vara tillsammans med omtanke och kärlek.
Handen är så mycket bättre nu men jag önskade penicilinet hjälpte mot värken i hela kroppen.
Tack Madde för kommentaren i bloggen.
Tänd det tredje ljuset och ha det så bra i morgon.
Vänskapskram
Love.

Madde

13 december 2010 10:05

Hej själv vännen! :D

Tack så jätte mycket för din komplimang! Jag börjar snart bli mallig av alla komplimanger! Hihi!

Ja, jag håller med dig. Varför stressa? Julen är ju som sagt en mysig tid och den blir precis vad man gör den till. ;-)

Vad skönt att höra att handen är bättre men tråkigt att höra att du fortfarande har ont i resten av kroppen. Du får ta det så lugnt som det bara går och se fram mot eran resa till solen. Den måste ju hjälpa mot värk både här och där. ;-)

Önskar dig och dina nära och kära en underbar och härlig dag!

Många krya på dig kramar! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 6 december 2012 11:50

Videoklippet får tala för sig självt. ;-)  

Av Madde - 14 november 2012 17:46

Har precis sett filmen Dolphin Tale. En helt underbar film som handlar om en pojke som hittar en skadad delfinunge på stranden i Florida. Den stackars delfinen hade fastnat i en krabbfälla och skadat stjärtfenan så illa att de var tvugna att amp...

Av Madde - 12 november 2012 09:51

För ett tag sedan kom sambons son hem och frågade oss om vi kände till Lindsey Stirling. Nä, henne hade vi inte hört talas om. Han visade då klipp från Youtube med en söt tjej som är helt fenomenal på att spela violin/fiol. Tänkte dela med mig även t...

Av Madde - 27 augusti 2012 13:02

Det här klippet har jag lånat från Aftonbladet. Kolla gärna med fullskärm vilket ger ett pampigare intryck. ;-) Mareld är så otroligt vackert att titta på. Vi var ute vid Ramsvik i förra veckan och hade hoppats få se detta. Kastade i någ...

Av Madde - 24 augusti 2012 22:14

Två av de sju misstänkta ungdomarna som grovt misshandlade den 61-årige sjukpensionären Carl-Eric Cedvander på Kortedala torg den 18 mars hånar det svenska rättsystemet. En bild på dessa två killar finns nu att se lite överallt ute på nätet med respe...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Och klockan är...

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards