mads

Direktlänk till inlägg 20 november 2010

Julmysigt på Liseberg. ;-)

Av Madde - 20 november 2010 14:00

I går var vi på Liseberg. Eftermiddagen/kvällen var perfekt, från början till slut. Jag och sambon strosade omkring bland alla ljusklädda träd och hus och det var så mysigt. Julmusiken strömmade ur högtalarna, både i de små butikerna och utomhus.

 Carolers 

Ja, igår var det verkligen julstämning. Lagom mycket folk var det där också. Man kunde gå i sakta mak och titta på allt utan att det bufflades hit och dit. Helt underbart! :D


Lite bilder blev det också.


Barnen fick träffa en väldigt speciell tomtefröken. Det var så härligt att se deras glädje.

  


Tomtenissarna hade fullt upp i sin verkstad.

  


Isbanan bjöd på både ljus och skridskoåkning för de som ville.

  

  


Julbockarna hade fått en fin upplyst plats.

   


Vi började med att ta en tur upp till berget. Där det alltid finns hantverkare och butiker som hyrt en plats som säljer allt från smycken, fårmössor till heminredning.


Rulltrappan upp.

   


Väl uppe, möttes man av en stor vacker gran med JÄTTEKULOR! Tjusigt vill jag lova! :D

    


Själv hittade jag det här söta älvaspelet. Den plingar inte som de vanliga änglaspelen men eftersom jag samlar på älvor, så kunde jag ju inte motstå den här. ;-)

  


I en annan butik så hittade jag den här söta ängeln. Jag passade på att köpa den när sambon var borta i garderoben för att lämna in min STORA vinst.

Han fick den av mig som en liten överaskningspresent när vi kom hem och han blev så glad så. :D

  


Vinsten då? Jo! Mitt första spel för kvällen satsade jag på nummer 3 och kan ni tänka er! Jag vann en stjärnvinst! Då den var lite otymplig att bära omkring på och vi nästan nyss hade kommit, så valde vi att lägga den i tryggt förvar i garderoben tills vi skulle åka hem.

  


Sedan gick vi vidare bland alla bodar och kom till nästa hjul. Nämligen Paradis/Alladinhjulet. Jag sa till sambon att även där lägga på nummer 3 och det blev vinst igen på första pengen. Det ni! Det är det jag alltid har sagt! Alla goda ting är 3. Hihi! Jag lovar er! Att vi hade bara sådan tur bara för att jag bestämt att jag bara får äta godis på lördagar. Kexchokladen kommer däremot inte att bli gammal då sambons son är väldigt förtjust i den. ;-) 


Så, då har jag skrytit färdigt för idag och nu kommer en kavalkad av bilder från parken. Bilderna får tala för sig själva.

                                 

    

  


Även trollen hade fått det fint.

    


På den här bron hade de hängt upp en Mistelkvist så under den blev det en puss! ;-) Man skymtar Misteln högst upp i högra hörnet.

  

 Fireworks Kiss 

Det sägs ju att det ska ge tur så...Hihi!


Ja, det var vår dag i går det. En helt underbar och härlig kväll!


I dag blir det nog mest mys inomhus för här har det snöat för fullt. Sambon däremot har varit så duktig och varit ute skottat

 Shoveling Snow 

medan jag suttit inne i värmen och det tänker jag också fortsätta med! ;-)

 Shy Whistler 


Önskar er alla en underbar och härlig lördag!


Kram på er!

 Snowball Fight 










 
 
Ingen bild

Love

21 november 2010 10:06

Mycket fina bilder och vad kul att du vann. Här smaskade jag i mig en chockladkaka i går.Måste nog också bestämma mig för att bara äta det på lördag.
Gillar att du har så julfint på din blogg.
Vi skjutsade dotter till en kennel i går där hon la handpenning på en liten valp. Han var som ett litet marsvin bara fyra veckor.
Lukas o mannen ska åka och tvätta bil jag gör som du stannar inne och myser. Det regnar här och är grått grått grått.
Ta emot en kram och ha en skön dag.
Love.

Madde

21 november 2010 12:18

Hej goa Love! :D

Jag hoppas att bilderna alltid kan glädja någon. Vet ju att alla inte har möjlighet att åka dit så...

Ja, det har blivit lite juligt här men efter Liseberg så är jag sugen att pynta överallt. Både ute och inne men det är ju i tidigaste laget så jag började lite försiktigt här på bloggen. Hihi!

Det ska bli spännande att få se vad för valp din dotter har bestämt sig för. Mysigt med djur. =)

Här regnar det också i dag så nu är det inte så mycket av snön kvar men det kommer säkert mer så småningom. Tycker du gör helt rätt som stannar hemma och myser idag. ;-)

Önskar dig/er en underbar och härlig dag!

Många kramar! :D

 
Cecilia

Cecilia

21 november 2010 11:06

Vad mysigt, jag har aldrig besökt Liseberg i juletid.
ang knäckäpplena över hos mig har jag ett recept här:
http://flickanokakorna.se/2010/09/29/candied-apples-kanderade-applen/

http://flickanokakorna.se

Madde

21 november 2010 12:13

Hej Cecilia! :D

Ja, det är jättemysigt, så får du möjlighet att åka dit så gör det. Man kommer verkligen i julstämning efter ett sådant besök. Det värsta är att nu skulle jag vilja julpynta överallt men det är ju lite i tidigaste laget. Hihi!

Ååh...Vad snällt av dig med receptet. Ska genast kolla upp det. ;-)

Önskar dig en härlig och ljuvlig söndag! =)

Kram! :D

 
ingela-typ

ingela-typ

22 november 2010 13:30

hej Madde,här är julstämning som få :)vilket underbart liseberg ni varit på,nästan overkligt..
önskar en trivsam mysvecka.vet att du gillar julen och allt den tillför...i år är jag hemma i sverige men jobbar...får försöka titta in o få lite julkänsla av dej...har ännu ingen inspiration alls...hoppas den kommer.KRAAAAAM / Ina

http://imagaia.bloggplatsen

Madde

22 november 2010 16:04

Hej Ingela! :D

Vad kul att du tittade in, det var ju ett tag sedan sist. ;-)

Ja, här är det jul för fulla muggar. Har till och med börjat spela julsånger här hemma. Det är mest för att komma i riktig stämning nu när jag håller på att göra smycken inför julen. Snöar gör det också, så det kan inte bli bättre! :D

Tror nog att du kommer komma i julstämning du med så småningom. Vet ju att du saknar en viktig pusselbit i ditt liv men ni kommer ju ses igen. Du får ta med dig hela tjocka släkten och åka till Liseberg. Då kan jag nästan lova att stämningen kommer! ;-)

Önskar dig en underbar och härlig fortsättning på denna dag! =)

Många många kramar! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 6 december 2012 11:50

Videoklippet får tala för sig självt. ;-)  

Av Madde - 14 november 2012 17:46

Har precis sett filmen Dolphin Tale. En helt underbar film som handlar om en pojke som hittar en skadad delfinunge på stranden i Florida. Den stackars delfinen hade fastnat i en krabbfälla och skadat stjärtfenan så illa att de var tvugna att amp...

Av Madde - 12 november 2012 09:51

För ett tag sedan kom sambons son hem och frågade oss om vi kände till Lindsey Stirling. Nä, henne hade vi inte hört talas om. Han visade då klipp från Youtube med en söt tjej som är helt fenomenal på att spela violin/fiol. Tänkte dela med mig även t...

Av Madde - 27 augusti 2012 13:02

Det här klippet har jag lånat från Aftonbladet. Kolla gärna med fullskärm vilket ger ett pampigare intryck. ;-) Mareld är så otroligt vackert att titta på. Vi var ute vid Ramsvik i förra veckan och hade hoppats få se detta. Kastade i någ...

Av Madde - 24 augusti 2012 22:14

Två av de sju misstänkta ungdomarna som grovt misshandlade den 61-årige sjukpensionären Carl-Eric Cedvander på Kortedala torg den 18 mars hånar det svenska rättsystemet. En bild på dessa två killar finns nu att se lite överallt ute på nätet med respe...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards