mads

Alla inlägg den 9 november 2010

Av Madde - 9 november 2010 12:24

Det är väl konstigt?! Att så fort det lovas dåligt väder så brukar det stämma till pricken. Däremot när det lovas vackert väder, ja då kan det bli annat. Hrm?!


Jaja, vilket fall som helst så har nu det förbenade snökaoset som de lovade kommit hit. Hoppas att det snart avtar i både vind och snöstyrka. Visst tycker jag det är mysigt med snö men i lagom mängder.

  

Windchill

Det är i alla fall väldigt skönt att sitta inne i värmen och titta ut.

  

Liten stund smet jag ju också ut utanför dörren för att ta några vinterbilder.


Farmors ingång skulle nog behövas skottas och så även vår altan.

  


Stackars småfåglar. Det brukar vara fullt vid automaterna vid den här tiden men nu kommer de bara lite då och då. Jag förstår dem! Brrrr!

  


Det kan ju också bli väldigt fint med snö. Se här bara vilken fin konstnär vår moder natur kan vara! 


Hoppas bara att gubben min tar det lugnt hem för det är nog väldigt hala vägar ute i dag. Tyvärr finns det ju alltid de som överskattar sina vinterdäck och tror att de kan köra som vid torrt väglag. Så jag blir inte direkt förvånad när man läser om alla olyckor. Det är bara så synd att inte alla kör mer varsamt när det behövs.


Jaja, nu ska jag inte gnälla mer utan nu är det dags för en varm sopplunch. Det ska bli riktigt riktigt gott. Ungersk gulaschsoppa står på menyn här idag.


Önskar er alla en underbar och härlig dag och kör nu försiktigt!

 Snowmobile 

Det är alltid någon som väntar på dig!

 Snowstorm   


Kram på er! 

 Frosty 







Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Och klockan är...

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards