mads

Direktlänk till inlägg 19 november 2010

I dag blir det en riktig mysdag.

Av Madde - 19 november 2010 11:13

I dag bär det av till Göteborg. Närmare bestämt Jul på Liseberg. Där ska jag och sambon gå och mysa bland alla små butiker och hantverksbodar senare i eftermiddag/kväll. För att inte tala om att få se deras underbart vackra ljusklädda park!

 String Of Lights 

Kan inte bli bättre väder heller. Pudersnö på marken och uppehåll, i alla fall än så länge. Hihi! Vi får hoppas på det bästa. ;-)

Min goa och underbara sambon har också tagit ledigt hela dagen, så ni förstår att jag njuter just nu för fulla muggar. :D


I går så tog jag mig en tur till Tygladan i Vänersborg. Där hittade jag två helt underbara tyger. Det ena sydde jag mig en go tröja av när jag kom hem. Den kommer passa utmärkt kvällen till ära. Blev riktigt nöjd om jag får säga det själv.

  


Jag fastnade för mönstret med en gång. Det fanns ett likadant som gick i grönt också så det kanske blir en tur dit snart igen. Det andra tyget ser ut så här och ska också bli en tröja så småningom. Det är mjukt, härligt och elatsikt fast det inte ser så ut.

  


Ja, det var allt en riktig lyckoträff då jag egentligen inte är så förtjust i mönster på kläder men dessa fastnade jag verkligen för. :D


Ja, det var det lilla jag hade att bjuda på än så länge. Kameran däremot ska med till Liseberg, så jag hoppas jag får riktigt fina bilder på den vackra julbelysningen så jag kan dela med mig av all mysighet här senare.


Önskar er alla en underbar och härlig fredag så länge!


Kram på er!

 Outdoor Lights 






 
 
Ingen bild

Love

19 november 2010 21:57

Va det låter härligt att få gå på julmarknad i Göteborg. Kanske kan jag övertala mannen att vi åker dit en helg. Nu börjar ju julen att knacka på med advent nästa helg.
Ska bli roligt att se kort därifrån.
Tänk att du kan sy snygga tröjor också.
Ska till stan på torsdag och börja handla lite klappar. I morgon är det dags att åka och titta på en valp som dotter ev. ska köpa.
Ha en toppenhelg.
Kram
Love.

Madde

20 november 2010 14:53

Ja, riktigt riktigt underbart var det! Hoppas verkligen att ni tar er en tur dit för det är så vackert. Under tiden kan ni ju titta på bilderna jag lagt in här och jag hoppas det syns på dem hur mysigt det är.

Jasså! Har det här med att skaffa valp smittat av sig tro? Hihi! Ska bli kul att se på din blogg senare om det bidde någon söt liten vovsing för din dotter.

Önskar även er en underbar och trevlig helg! =)

Många många kramar! :D

 
MM Cake Design

MM Cake Design

20 november 2010 09:34

he he många färdigheter du kan sy till och med
du har en utmanng att hämta hos mig
och missa inte min nyskapade bildgalleri

http://marimilocakedesign.se

Madde

20 november 2010 14:59

Ja, lite har man allt lärt sig här genom åren. Hehe!

Åååhhh... En utmaning! Vad nyfiken jag blir nu. Får genast smita in till dig och kolla vad det är! Spännande! ;-)

Självklart missar jag inte din härliga bilder på allt det vackra och mumsiga du gör! Ska genast kolla. Hihi!

Önsklar dig en underbar och härlig helg härifrån först! Hihi!

Många många kramar! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 6 december 2012 11:50

Videoklippet får tala för sig självt. ;-)  

Av Madde - 14 november 2012 17:46

Har precis sett filmen Dolphin Tale. En helt underbar film som handlar om en pojke som hittar en skadad delfinunge på stranden i Florida. Den stackars delfinen hade fastnat i en krabbfälla och skadat stjärtfenan så illa att de var tvugna att amp...

Av Madde - 12 november 2012 09:51

För ett tag sedan kom sambons son hem och frågade oss om vi kände till Lindsey Stirling. Nä, henne hade vi inte hört talas om. Han visade då klipp från Youtube med en söt tjej som är helt fenomenal på att spela violin/fiol. Tänkte dela med mig även t...

Av Madde - 27 augusti 2012 13:02

Det här klippet har jag lånat från Aftonbladet. Kolla gärna med fullskärm vilket ger ett pampigare intryck. ;-) Mareld är så otroligt vackert att titta på. Vi var ute vid Ramsvik i förra veckan och hade hoppats få se detta. Kastade i någ...

Av Madde - 24 augusti 2012 22:14

Två av de sju misstänkta ungdomarna som grovt misshandlade den 61-årige sjukpensionären Carl-Eric Cedvander på Kortedala torg den 18 mars hånar det svenska rättsystemet. En bild på dessa två killar finns nu att se lite överallt ute på nätet med respe...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards