mads

Direktlänk till inlägg 15 november 2010

Nya loppisfynd.

Av Madde - 15 november 2010 10:13

Ja, denna helgen och förra helgen var jag och sambon på loppisturer. Det hela började med att jag hittade en annons på Blocket angående en likadan kamera som vi har lånat från sambons jobb. Ett väldigt bra pris + att vi fick med ett större objektiv också så dessa bilderna är tagna med vår "nya" kamera. Vad härligt det känns att säga VÅR! Underbart att inte behöva låna längre och att man alltid har den här hemma till hands. Kameran fanns i Smögen och som vanligt så hittade vi loppisar på vägen. Hihi!


Det här hittade vi.


En stor utomhus väggjulprydnad. Vet inte riktigt än var vi ska ha den men för tio spänn så kunde jag ju inte motstå den. ;-)

  


En Christina Schollin ängel.

  


En "cool" tomte. Visst ser han härligt frostig ut!

  


Prydnadsblommor i fina krukor.

    


Söta tomtenissar.

  


Denna helgen bar det av till Lysekil och där hittade vi det här.


Underbara julpysselböcker. Allt från juldukningar, härliga recept på julmat och julgodis till roligt julpyssel.

  

         


Hur man kan få det effektfullt i trädgården med olika slags ljussättningar.

  


Det är till och med mallar och utstansade figurer mm. kvar som man kan använda, så den som en gång har ägt dessa böcker har nog knappt tittat i dem.

Ja, ibland gör man allt riktigt fina kap minsann.

Se här bara. Här är det bara att klippa ut och göra sådana här fina änglar.

  


En frostad glasgran fick följa med hem också.

  


Extra fin blir den om man ställer den på en ljusbricka, så den blir upplyst i alla möjliga färger.

    


En söt liten änglaljusstake.

  


Sist men inte minst, ett trollpar. Dessa fastnade jag för, då jag tyckte de var så mycket jag och min sambo. Hihi!

  


Det var det jag hade att bjuda på idag. Ja just det! Jag måste ju också få skryta lite. 3 kg har jag lyckats gå ner den här veckan så det har gått mycket bättre än vad jag trodde att det skulle göra. Ändå har jag ätit fler gånger om dagen än vad jag brukar. Däremot så har det varit nyttigare mat och mer motion och bara lite godis på lördagen. Inte illa för en sådan soffpotatis och gottegris som mig ska ni veta. Hehe! Så idag är jag riktigt riktigt glader!

  Woohoo! 

Vet ju också av erfarenhet att det alltid går bra i början men att det sedan sackar av något och då gäller det att inte ge upp inte. Har även tagit mina mått här och där men tänkte bara mäta mig en gång i månaden.


Vilket fall så önskar jag er alla en underbar och härlig dag!


Många många kramar!

 Valentine present 










 
 
Margit

Margit

15 november 2010 13:44

SÅ många vackra och fina skaer du handlat!! Jättefina saker!! Förstår att du njöt..när du köpte..och ni åkte hem...
Va duktig du är...;ED viktminskningen..och att "ÄTA RÄTT"!!!! Fortsätt...som du börjat Madde!!!
Jag fortsätter med viktväktarna...det går sakta..men säker...
Här regnar det..SNöade NÄR jag vaknade vid 12.45...Jobbat 1 natt och jobbar även i natt...
Tänker på dej...när jag ser ig i spegeln..HAR nästa ALLTID de fina örhängena jag köpte av dig i våras!! Tycker SÅ mycket om dem.. dom harjag...mest jämt...
Kramen min vän!!!

http://margitholm.blogg.se

Madde

15 november 2010 14:07

Som tur är tycker både jag och sambon att det är jättekul med loppisar och vi hittar alltid något. Stort som smått. Hihi!

Tack! Ja, jag kommer verkligen försöka hålla mig på "rätt spår" den här gången. Har låtit det gå alldeles för lång tid så nu är det på tiden. Vet att det inte kommer bli lätt men jag har så mycket stöd från familjen och vänner så jag hoppas att det kommer gå vägen, hela vägen. "Fniss"

Tycker det är jättekul att du har örhängena så ofta på dig. Bättre komplimang kan jag inte få och det gör mig så glad! :D

Önskar dig/er en underbar och härlig dag!

Många kramar! :D

 
MM Cake Design

MM Cake Design

15 november 2010 14:03

Madde
jag vill ha dig som min kompis.
Jag har alldrig träffat dig men jag redan älskar dig. Jag försöker själv vara en bra kompis och vara hjälpsam, verkligen ställer up för mina kompisar men du slår alla rekord. Så nu får du min kompisfrieri.
Kram Marina
så klart fick jag ide för länge sen att designa en Madde cupcake. Tro eller ej jag har många fina bilder som jag har inte hunnit blogga om, men det här blir inte en fusk, nej jag ska jöra det för dig från hela mit hjärta men det kommer att ta lite tid.
Kram Marina

http://marimilocakedesign.se

Madde

15 november 2010 14:13

Oj! Det var väldans! Nu blir jag allt väldigt rörd och samtidigt väldigt glad! :D
Självklart så svarar jag JA på ditt vänskapsfrieri! Hihi!
Jag har alltid tyckt att om man kan hjälpa och underlätta för andra så ska man göra det. Det är ju så enkelt och oftast så är det också helt gratis. ;-)

Jag ser också fram emot att få en alldels egen cupcake i mitt namn. Ser fram emot att få se den med spänning!

Många många kramar! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 6 december 2012 11:50

Videoklippet får tala för sig självt. ;-)  

Av Madde - 14 november 2012 17:46

Har precis sett filmen Dolphin Tale. En helt underbar film som handlar om en pojke som hittar en skadad delfinunge på stranden i Florida. Den stackars delfinen hade fastnat i en krabbfälla och skadat stjärtfenan så illa att de var tvugna att amp...

Av Madde - 12 november 2012 09:51

För ett tag sedan kom sambons son hem och frågade oss om vi kände till Lindsey Stirling. Nä, henne hade vi inte hört talas om. Han visade då klipp från Youtube med en söt tjej som är helt fenomenal på att spela violin/fiol. Tänkte dela med mig även t...

Av Madde - 27 augusti 2012 13:02

Det här klippet har jag lånat från Aftonbladet. Kolla gärna med fullskärm vilket ger ett pampigare intryck. ;-) Mareld är så otroligt vackert att titta på. Vi var ute vid Ramsvik i förra veckan och hade hoppats få se detta. Kastade i någ...

Av Madde - 24 augusti 2012 22:14

Två av de sju misstänkta ungdomarna som grovt misshandlade den 61-årige sjukpensionären Carl-Eric Cedvander på Kortedala torg den 18 mars hånar det svenska rättsystemet. En bild på dessa två killar finns nu att se lite överallt ute på nätet med respe...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards