mads

Direktlänk till inlägg 10 november 2010

Hjälp! Någon som har bra recept/tips på nyttiga luncher och mellanmål.

Av Madde - 10 november 2010 15:19

Började nämligen mitt "nya" liv här i måndags, för femhundraelfte gången. ;-)

 Fat Woman 4 

Tycker bara det är så svårt att komma på bra och nyttiga luncher och mellanmål.

Dessa dagar har det blivit Knorrs varma koppen och knäckebröd till lunch. Till kvällsmyset har det blivit fruktsallad med päron, banan och jordgubbar med Keso ananas & passion. Hade ju varit kul om man kunde variera sig mer. Är så dålig på sådant här så därför undrar jag om det finns någon som vill dela med sig av sina goda och nyttiga recept till mig?

 Fat Woman 5 


Tack på förhand!

 Thank You 


Kramiz!








 
 
Love

Love

11 november 2010 22:30

Va duktig du är som tar itu med saken att bli nyttig och må bättre. Jag gör tappra försök mellan varven men nej o nej det går ej.
Har nog inte den rätta motiveringen eller uthålligheten. Ska kolla efter lite recept och skicka. Omeletter med olika saker till brukar jag äta och sallader kan man variera i det oändliga.
Ät bara inte för lite och glöm inte dricka.
I kväll lagade Leif en jättegod fiskrätt. Lukas är väl ingen fiskälskare men han tog om och tyckte det smaka bra.
Halv 11 är klockan och Gaius vill sova så jag säger natti natti vännen och sov gott.
Kram
Love.

http://vindalou.bloggplatsen.se

Madde

12 november 2010 09:10

Hej vännen! :D

Ja, nu är det dags innan det är för sent. Det går faktiskt bättre än vad jag trodde att det skulle göra. Jag älskar ju choklad och andra sötsaker men har än så länge lyckats hålla mig från dessa onyttigheter. Nu har jag ju bara hållit på sedan i måndags men jag burkade alltid ta något gott till kvällen. Har också gått på löpbandet varje dag så jag känner mig faktiskt riktigt duktig. Så många gånger man har provat olika sätt att gå ner på. Viktväktarna och andra dieter men nu har jag bestämt mig för att helt enkelt bara äta normala portioner och försöka undvika så mycket onyttigheter som det bara går och röra på mig mer. Lördagar däremot får jag lov att äta godis på, fast jag får hålla mig inom rimliga gränser. ;-)

Det bästa är att jag redan känner mig mycket piggare och är inte alls lika trött på dagarna trots att det bara gått fyra dagar. Femte har ju precis börjat. Hihi! Nä, det här skulle jag ha börjat med mycket tidigare men det är alltid lätt och vara efterklok. Hihi!

Du får gärna skicka tips och idéer på alla möjliga recept. Allt mottages tacksamt! :D
För det är just det jag tycker är svårast, att komma på olika maträtter, luncher och mellanmål. Variation vill jag ha. Hihi!

Önskar er ALLA en underbar och härlig dag och hoppas ni får en trevlig helg! =)

Många många kramar! :D

 
Ingen bild

Carina

12 november 2010 14:31

Vad duktig du är! Lite lunchförslag:

kycklingsallad med quinoa, (ett slags gryn tror jag, som man kan använda istället för ris och pasta - mycket nyttigt och gott), och de grönsaker man vill ta i typ tomat, gurka, salladsblad, majs, groddar, champinjoner.

Skink- och pastasallad, typ den vi har bjudit på.

Lax i ugn. Man tar bara lite creme fraiche, (mager i det här fallet då), och breder på en laxbit, krydda, strö ev. dill på och in i ugnen på 225 grader i 20 minuter. Servera med potatis och ärtor.

Inte att förakta: sill och potatis. Sill är i och för sig en fet fisk, men det är nyttigt fett.

Blodpudding. Rätt gott om man bortser vad det är. Rätt okej mat för oss tjejer som kanske behöver järntillskott.

Snabba pizzan: bre makrill i tomatsås, (sådan där konserv), på en tunn brödkaka, inte Hönökaka, för den är fruktansvärt onyttig, men något liknande nyttigare variant. Krydda med pizzakrydda, strö på lite ost och in i ugnen. Martin tycker att det är yack, men Jenny och jag tycker att det är helt ok.

Gröt i olika former.

Ska fundera på mer saker, är inte så himla nyttig själv, så det kan vara bra att hålla korkgluggarna öppna för fler förslag.

Ha det bäst!

Kramelikram
/Mig

Madde

15 november 2010 10:02

Hej Carina! :D

Tack för alla din tips!

Fisk i ugn lät ju fasligt gott. Nu gillar jag ju inte lax då men det går väl bra med annan fisk också, så det ska jag testa. Eran sallad vet jag ju redan att den är suverent god. ;-)

Ja, du får gärna skriva fler tips, ju fler dess bättre!

Annars så hoppas jag att allt är bra med er och att vi snart syns igen.

Hälsa resten av "garningarna"! ;-)

Många kramar! :D

 
Margit

Margit

13 november 2010 23:49

ja, vikten...den har jah kämpat med hele mitt liv...nästan..av o till. Och för 2 veckor sen.."så tog jag mig själv i kragen" och gick till Viktväktarna igen..så på 2 veckor..så har jag misnkat 1,2 kg...alltid någon början...
Lätatre när jag är i eskisltuna o jobbar..då köper jag hem mindre saker men när jag är hos Lasse..så är risken större.att "äta fel"..och göra fela val.. men det gäller att inte ge upp..och fuskar man lite..vid tillfällen..så att kliva på..igen..och tänka sig för vad man stoppar in i munnen..och mängden...
Önskar dej LYCKA TILL med ditt kämpande också..
Kramiz vännen!!

http://margitholm.blogg.se

Madde

15 november 2010 09:52

Hej vännen! :D

Ja, jag önskade att jag kunde äta precis vad som helst utan att det satte sig på kroppen men inte då. Jag brukar skämta att jag till och med går upp av att titta på en bild av en tårta. Min kropp är som en svamp! Den fullkomligt suger åt sig allt. Hehe! Sedan ska jag väl erkänna att jag är inte den nyttigaste personen inte. Hihi!

Tack för ditt stöd och jag önskar även dig lycka till med din omstart! ;-)

Önskar dig också en underbar och härlig dag!

Många kramar! :D

 
MM Cake Design

MM Cake Design

15 november 2010 11:52

Duktig Madde!
Vist känns det som att man får vingar när man går när i vikt?!
Kan du vara snäll och skicka titel till mig på den underbara boken om de små kakor
Min tips på bra mat varmrökt lax och grön salad. Gott snabbt och kilorna rasar av sig. Några soppor och kaffe med mjölk filler en tom mage utan att man tar i sig för mycket kalori.

http://marimilocakedesign.se

Madde

15 november 2010 12:58

Tackar! :D

Ja, av någon konstig anledning så känns det faktiskt som man får vingar även av bara några få kilos viktminskning. Om inte annat så sporrar det en att fortsätta. ;-)

Tack också för dina tips och jag håller med om att en kopp gott kaffe och soppor mättar jättebra.

Självklart kommer jag att ge dig titeln på boken både här och hos dig.

Titeln är "Den stora Julboken De bästa idéerna" Just den med kakrecepten är utgiven 1997 och är den blåa som du kan se på bilden.

Önskar dig för övrigt en underbar och härlig dag!

Många kramar! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 6 december 2012 11:50

Videoklippet får tala för sig självt. ;-)  

Av Madde - 14 november 2012 17:46

Har precis sett filmen Dolphin Tale. En helt underbar film som handlar om en pojke som hittar en skadad delfinunge på stranden i Florida. Den stackars delfinen hade fastnat i en krabbfälla och skadat stjärtfenan så illa att de var tvugna att amp...

Av Madde - 12 november 2012 09:51

För ett tag sedan kom sambons son hem och frågade oss om vi kände till Lindsey Stirling. Nä, henne hade vi inte hört talas om. Han visade då klipp från Youtube med en söt tjej som är helt fenomenal på att spela violin/fiol. Tänkte dela med mig även t...

Av Madde - 27 augusti 2012 13:02

Det här klippet har jag lånat från Aftonbladet. Kolla gärna med fullskärm vilket ger ett pampigare intryck. ;-) Mareld är så otroligt vackert att titta på. Vi var ute vid Ramsvik i förra veckan och hade hoppats få se detta. Kastade i någ...

Av Madde - 24 augusti 2012 22:14

Två av de sju misstänkta ungdomarna som grovt misshandlade den 61-årige sjukpensionären Carl-Eric Cedvander på Kortedala torg den 18 mars hånar det svenska rättsystemet. En bild på dessa två killar finns nu att se lite överallt ute på nätet med respe...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards