mads

Alla inlägg den 20 oktober 2010

Av Madde - 20 oktober 2010 17:26

Nu får jag banne mig skärpa till mig här. ;-)


Vad har hänt här då? Jo, som vanligt har vi varit på några loppisar och som alltid så hittade jag saker jag inte kunde motstå.


De här smyckeskrinen t ex, med ljuvliga egyptiska bilder på. Jag tyckte de var helt underbara och fastnade för dem med en gång.

   


Ett gulletroll fick följa med hem också.

   


Salt och pepparkar i form av svanar. Tyckte om den för den var annorlunda.

   


En stor kristallskål som går i blått och grönt. Lyser helt fantastiskt när solens strålar når den.

   


En glaslykta där man ställer värmeljuset bakom, så lyser hjärtat så fint så.

 


Några glittriga ljus inför julen. Bäst att vara ute i god tid. Hehe!

   


Hittade även några prydnadssaker till min farmor.


En ursöt häst. Den var limmad då den hade gått sönder men den var så himla söt så den fick följa med i alla fall.   


En till häst.

   


Farmor fick även en ekorre.

     


Ja, det var några utav loppisfynden det.  Vi hittade även en väggljusstake men bilden på den kommer när den är uppsatt på väggen. ;-)


I lördags var vi hos våra underbara och goa vänner i Myggenäs. Som vanligt bjöds det på underbart god mat. Tacos blev det bland annat till middag och det var hur gott som helst. Det är så kul med just köttfärs för man kan variera den på många olika sätt med olika kryddning och tillbehör. Carina hade bland annat passerade tomater i sin och det kommer jag nog ta efter i fortsättning lite då och då. Mummelimumma var det. Jag fick också fina födelsedagspresenter av dem.


En jättekäck bok om 80-talet.

  

Vilket gjorde att en kub kom fram. Inte den där vanliga fyrkantiga med alla färger som syns på bokens utsida utan den som var som en lång orm. Vi gjorde bland annat den så kallade diamanten, hunden och svanen. Det var det vi kom ihåg. Lite nostalgiprat blev det ju samtidigt också. Ja, det var tider det. Det glada 80-talet! Hihi!


Jag fick också två bedårande prydnadsbjörnar. Har ni sett så söta de är! :D

  


Efter många skratt så vips var det dags att åka hemåt. Tiden går alltid för fort när man har roligt men vi var alla nöjda, mätta och belåtna. Ett JÄTTETACK ska ni ha för en helt underbar och trevlig kväll och de fina presenterna. Ser fram emot till nästa gång vi ses. ;-)


I söndags åkte vi till Göteborg. Jag hade nämligen fått syn på en diskbänk på Blocket med två hoar och annat material i bänkskivan då farmor har irriterat sig på den hon hade. Hennes var i ek och bara en ho. Den här var laminerad och framför allt ljusare så i måndags fick sambon agera rörmokare. Jag var mest konsult och talade om hur han skulle gå till väga. Hihi! Hade nämligen pratat med sambons svåger som arbetar med sådant tidigare under dagen, om hur man skulle gå till väga för att det inte skulle bli några tokigheter. Krypa under diskbänken och koppla ur och koppla ihop fick däremot som sagt sambon göra. Hehe!

Nu är farmor i alla fall nöjd och det blev faktiskt mycket mycket bättre. Tyvärr tog jag inte kort på det som var där innan men så här ser det ut nu i alla fall.

  


Vad har hänt mer då? Jo, jag fick äntligen tummen ur och fick planterat krokuslökarna här i går. Bäst att passa på, då det var hela 8 grader ute. Riktigt behagligt arbetsväder faktiskt. Nu är det bara prydnadssakerna kvar som ska tas in inför vintern men det gör jag nog inte förrän till helgen. Usch! Det kommer bli så tomt så men men...


Jahopp, detta var alles för den här gången. Nu ska jag gå igenom och svara på kommentarer och även besöka mina goa bloggvänner och se vad de har haft för sig sedan sist.


Önskar er ALLA en underbar och härlig fortsättning på denna kväll.

Många kramar på er!

 Circle Of Hearts 






Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards