mads

Direktlänk till inlägg 18 september 2010

Scandinavian Cake Show 2010. Del 1.

Av Madde - 18 september 2010 16:35

Tårtor, tårtor och åter tårtor. Ja, idag har jag och sambon varit på tårtutställning i Kungälv. Många tips och idéer har det blivit och mycket tjusiga bakverk att titta på. Fast jag tycker nog många av tårtorna är alldeles för fina för äta av, de är ju mer vackra konstverk, men men... Hihi!

Innan ni får se bilder av tårtorna så fick vi syn på den här godingen då vi först gick fel. Visst är den häftig! :D

  

Det är ju inte varje dag man ser en dubbeldäckare här hemma precis så jag var bara tvungen att fota den.

Nu då tillbaka till tårtorna. Då det var väldigt många tårtor så delar jag upp bilderna över några dagar  här på bloggen så här kommer del 1.

Vi börjar med den mindre salen. Där kunde man se dessa fina tårtor och figurer av vad jag tror är sugerpaste (sockerpasta).

                                          

Ja, det här var första delen det så nu får ni vänta på fler tårtor tills i morgon. Hehe!

Däremot så kan jag ju visa er vad jag själv köpte för mitt egna tårtbakeri.

En bok som har massor av tips, idéer, mallar och mönster. Steg för steg visar den med tjusiga bilder hur man ska gå till väga. Sedan så ska det ju helst bli som bilderna visar i praktiken också. Hihi!

  

Det blev också en del färdiga mallar och former.

Med dessa kan man trycka ut olika blomblad i tex, sugerpaste för olika blommor.

   

Eller vad sägs om tjusiga fjärilar ihop med ett pärlband på en tårta?

     

En snäcka och ett  hjärta med blommor fick följa med mig hem också.

    

Hittade också ett helt litet kit med fler blom och bladformar.

 

Ett modelleringskit ifall man vill skapa egna små söta figurer.

  

Sist men inte minst så blev det ockå ett set med några kantmallar och en kavel med korgmönster.

  

  

Se här bara vad häftigt det blir med vissa utav sakerna.

pärlband kallor snäcka

pärlband kallor snäcka

pärlband kallor snäcka

pärlband kallor snäcka

Om ni tittar längst ner på tårtan ovanför så ser ni ett exempel på vad man kan göra med en kantmall. ;-)

Här nedanför ser ni hur korgmönsterkaveln fungerar som jag köpte jag.

Tjusigt, tjusigt och det verkar ju vara så himla kul. Alla dessa fina bilder är lånade från www.tartdecor.se där kan man hitta massor av roliga baktillbehör och få många tips och idéer. Allt från spritsar till färdiga dekorationer mm. mm. finns där. Efter att ha varit på tårtuställningen idag så har jag allt fått lite blodad tand men jag får nog börja i mindre format och öka på allt eftersom. Hehe!

Ja, det här var alles för idag men det kommer mer bilder på tårtor i morgon.

Önskar er alla en underbar och trevlig kväll!

Kram på er!

 Valentine heart bottle 

 
 
av irja

av" title="http://bloggplatsen.se]av" target="_blank">bloggplatsen.se]av irja

19 september 2010 18:44

Kära Madde !!!
Fantastiskt !!! Sagolika tårtor, helt underbara...Inget fel på fantasin och uppfinninsgsförmåga,vilket konstverk,, Ja jag finner inte ord nog, till en rättvis förklaring,,,,Fick ni smaka ???? och vilken trevlig dag....TÅRTA PÅ tårta, du frestar mig man blir jätte sugen,, LER HI.hi .....HA det gott vännen....KramiZ IA....

http://40- talisten bloggplatsen.se

Madde

19 september 2010 19:55

Hej Vännen! :D

Ja, det var riktigt kul att gå och titta på alla dessa fina tårtor. Tänk bara vilket arbete de har lagt ner och vilken tid det måsta ha tagit.

Nej, smaka någon tårta fick vi inte men vi var lika glada och nöjda ändå. =)

Önskar dig en underbar fortsättning på denna kväll!

Många kramar! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 6 december 2012 11:50

Videoklippet får tala för sig självt. ;-)  

Av Madde - 14 november 2012 17:46

Har precis sett filmen Dolphin Tale. En helt underbar film som handlar om en pojke som hittar en skadad delfinunge på stranden i Florida. Den stackars delfinen hade fastnat i en krabbfälla och skadat stjärtfenan så illa att de var tvugna att amp...

Av Madde - 12 november 2012 09:51

För ett tag sedan kom sambons son hem och frågade oss om vi kände till Lindsey Stirling. Nä, henne hade vi inte hört talas om. Han visade då klipp från Youtube med en söt tjej som är helt fenomenal på att spela violin/fiol. Tänkte dela med mig även t...

Av Madde - 27 augusti 2012 13:02

Det här klippet har jag lånat från Aftonbladet. Kolla gärna med fullskärm vilket ger ett pampigare intryck. ;-) Mareld är så otroligt vackert att titta på. Vi var ute vid Ramsvik i förra veckan och hade hoppats få se detta. Kastade i någ...

Av Madde - 24 augusti 2012 22:14

Två av de sju misstänkta ungdomarna som grovt misshandlade den 61-årige sjukpensionären Carl-Eric Cedvander på Kortedala torg den 18 mars hånar det svenska rättsystemet. En bild på dessa två killar finns nu att se lite överallt ute på nätet med respe...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards