mads

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2010

Helgens loppisfynd.

Av Madde - 16 augusti 2010 10:07

Nu i helgen har jag och sambon varit på loppisturer. Vi var bland annat på loppisen i Lidköpings gamla sockerbruk och där finns det alltid mängder av saker.

Det som fick följa med oss hem var bland annat det här.


Härliga små vättar.

    


En trollmor som sjunger för sina söta små.

   


Två stycken olika sorters små mindre urnor.

     


Små söta prydnadssaker.

   

        


Måste ju kolla in vad det här är tyckte Zero. :D

   


Hittade även en rolig blomsterpinne.

  


På hemvägen åkte vi förbi ett ställe som heter Backgården och där hittade jag det här äldre silverhalsbandet.

   


Det blev också ett besök i Antikladan och där hittade jag den här lustiga vinkande glasfiguren.

  



Nu då till söndagsfynden.


Hittade dessa läckra tallrikar vid vårt första loppisstopp.

   


Andra stoppet blev ett återbesök hos två finska damer som har en loppis i ett litet mysigt torp.


Där hittade jag fler tallrikar och dessa kunde jag bara inte motstå. 6 stora, 6 djupa och 5 assietter för bara 150 kronor. Jag tycker de är underbara. :D

   


Hittade även fler inbundna böcker till min Virginia Andrews samling.  

  


Sambon hittade ett datorhögtalarsystem som det var riktigt bra ljud i plus fler Jackie Chan filmer.   Han hittade även den här roliga prydnadssaken. Till och med meningen är tokig. "Vad var det nu du hette?" antar jag att det skulle stå. I alla fall från början. Så kan det gå! Hehe!

    


Det var alles för idag. Avslutar med ett par härliga bilder av våra små busfrön, Gizmo och Zero.


Här är det Zeros tass som gör att det ser ut som om Gizmo spänner muskeln. Hihi!

  


Sååå trött  och sååå söt!

  


Önskar er alla en härlig och underbar dag!


Många kramar!

 Valentine hand heart 






 
 
Glimz

Glimz

16 augusti 2010 21:36

Ooooooooj vad mycket fina saker du har hittat :) Lyllo dig!
Kramar om :)

http://ninz.bloggagratis.se

Madde

16 augusti 2010 22:17

Ja, det blev en del lyckade loppisfynd den här gången. De små vättarna och trollmor har fått fina platser ute i trädgården bland annat. Jag skulle vilja ha en liten ssagovärld ute i trädgården (någonstans) med ett litet vattenfall mm. Får se vad som hinns med här nästa sommar då vi har fullt upp med så mycket annat för i år.

Önskar dig en riktigt God Natt och en ljuvlig morgondag!

Många kramar igen från mig med! :D

 
Love

Love

18 augusti 2010 21:03

Nu blir jag avundsjuk på det du fann på loppisen.
Både vättarna och trollmor skulla kunna få bo i min trädgård också.
Det som står på önskelistan här är en stenmur där blommor ska växa i. Den som lever får se.
Trodde att vi skulle klara oss från regn i dag men nu på kvällen spöregnar det igen.
Ska kattpojkarna få vara ute eller blir det innekatter? Vi förlorade vår första katt när han bara var ett år och fick springa ute. Vi bor ju i en liten by på landet och alla andra katter var ute så visst skulle James få ha det lika bra men ödet ville annorlunda. Jag lovade mig själv då att bygga en stor kattgård och där har dom klätterträd mm. Sen kan dom komma ut och in som dom själva vill och har både altanen under tak och det inglasade uterummet. Nu känner jag mig säker.
Jag har beställt nya köksgardiner och hoppas dom kommer innan helgen. Just nu har jag inga och det är tomt. Sen ska jag leta hängande lampor till fönstren. Gillar du att läsa och i så fall vad läser du? Nu ska jag koka the och sätta mig i uterummet med en bra bok av Karin Alfredsson
Klockan 21.37 Rekommenderas.

Stora kramen från vännen Love.

http://www.bloggplatsen.se

Madde

19 augusti 2010 20:39

Hej Love! :D

Ja, här står de små vättarna och trollmor ute i trädgården och som jag skrev till Irja så ser det så mysigt ut. ;-) Ska på loppis igen på lördag och förhoppningsvis så blir det mer roliga fynd. =)

Zero och Gizmo kommer vara innekatter då vi bor intill en väg. Däremot så har vi varit ute och gått med dem i selar och det har gått riktigt bra. Jag har tänkt precis som du att bygga en större inhängnad för dem där de kan röra sig mer fritt med klätterställning bland annat. Fast det får nog bli nästa års projekt, vi har så mycket annat som ska hinnas färdigt här först.

Hoppas jag får se dina nya köksgardiner senare på din blogg, det är alltid lika kul att få kika in och se hur andra har det. Hihi!

Böcker ja, det läser jag allt en hel del. Favoritläsningen är faktiskt rysare. Däremot så samlar jag bara på två författare och den ena är Dean Koontz som står för rysar/skräckbiten och sedan har vi Virginia Andrews som både är spännande och rörande. Det är inte så vanligt att jag läser romantiska böcker men det har hänt. När jag var yngre så var det Vi fem böckerna av Enid Blyton och även Kitty böckerna och i tonåren blev det mysrysare, så du ser...jag har inte ändrat mig något nämnvärt. Spännande ska det vara! Hihi!

Tack för boktipset ska kolla om det kan vara något för mig. :D

Önskar dig en underbar och härlig fortsättning på denna kväll!

Många kramar! :D

 
av irja

av" title="http://bloggplatsen.se]av" target="_blank">bloggplatsen.se]av irja

19 augusti 2010 11:02

Kätra Madde !!!
Jasså !!! du längtar redan till JUL,men innan vi har utala ordet JUL så är den här,,,,NEJ ,nej jag vill ha sommaren kvar,den har gått med rasande fart....och nu är det höst, barnbarnen börjar skolan på måndag.... JA, du har verkligen fyndat, kul med loppis tycker även jag...Men man börjar ha så mycket grejer själv ,LER, och i år har jag inte hunnita vara i badhusparken i Piteå och sälja,man får hyra plats där för en billig peng, då blir man av med det......
Vad de har vuxit era små godingar , dom är så söta.....HA det bäst vännen....KRAM ia....

http://40- talisten bloggplatsen.se

Madde

19 augusti 2010 20:22

Hej Irja! :D

Jag antar att du syftar på de små vättarna men de är inte julprydnader utan trädgårdsprydnader. ;-) De står alla så fint ute i trädgården med de andra sagofigurerna och det ser riktigt myspysigt ut. Hihi! Nog för att julen är mysig men den får allt gärna dröja här med. Hehe!

Annars så hoppas jag att allt är bra med dig och så önskar jag dig en underbar och härlig kväll!

Många kramar! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 6 december 2012 11:50

Videoklippet får tala för sig självt. ;-)  

Av Madde - 14 november 2012 17:46

Har precis sett filmen Dolphin Tale. En helt underbar film som handlar om en pojke som hittar en skadad delfinunge på stranden i Florida. Den stackars delfinen hade fastnat i en krabbfälla och skadat stjärtfenan så illa att de var tvugna att amp...

Av Madde - 12 november 2012 09:51

För ett tag sedan kom sambons son hem och frågade oss om vi kände till Lindsey Stirling. Nä, henne hade vi inte hört talas om. Han visade då klipp från Youtube med en söt tjej som är helt fenomenal på att spela violin/fiol. Tänkte dela med mig även t...

Av Madde - 27 augusti 2012 13:02

Det här klippet har jag lånat från Aftonbladet. Kolla gärna med fullskärm vilket ger ett pampigare intryck. ;-) Mareld är så otroligt vackert att titta på. Vi var ute vid Ramsvik i förra veckan och hade hoppats få se detta. Kastade i någ...

Av Madde - 24 augusti 2012 22:14

Två av de sju misstänkta ungdomarna som grovt misshandlade den 61-årige sjukpensionären Carl-Eric Cedvander på Kortedala torg den 18 mars hånar det svenska rättsystemet. En bild på dessa två killar finns nu att se lite överallt ute på nätet med respe...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards