mads

Alla inlägg den 7 april 2011

Av Madde - 7 april 2011 15:46

Idag blev jag så himla sugen på Petit chouxer. Har försökt att göra det en gång tidigare i mitt liv men då misslyckades jag totalt. Så idag var det dags igen. Jag hittade det här receptet:

http://www.skanemejerier.se/sv/Matideer/Receptbank/Petit-choux-bakelser/


För att vara helt säker på hur man skulle göra så gick jag även in och kollade på youtube om det fanns någon som visade hur man skulle göra och se...det fanns! ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=fV9uQHGIRDQ

Tyvärr då på franska men videon hjälpte gott ändå.


Blev faktiskt riktigt nöjd med resultatet. :D Om ni undrar över storlekarna så är det jag som kollat vilket som blev bäst men de blev faktiskt lika hur man än gjorde dem.


Här har jag gjort i ordning några för att med mig in till farmor till lunchkaffet. Fyllningen blev vispad grädde som jag blandade ner chokladnötcreme i. Grädden och nötcremen kommer egentligen inte överens då det skär sig men det blir så himla gott. Överst ringlade jag bara helt vanlig smält ljus blockchoklad.

 


Farmors kommentar: "Det var det godaste jag ätit på länge!"  Ja, bättre betyg än så kan jag nog inte få. Hihi!


Medan en annan har varit i farten i dag så har andra "bakverk" slöat.


Här ser ni pösmunkarna 1 och 2.


Detta var alles för stunden men jag önskar er som vanligt en fortsatt härlig dag!


Kram på er! :D 

  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards