mads

Direktlänk till inlägg 14 september 2011

Rörd till tårar.

Av Madde - 14 september 2011 10:17

Ja, jag blev faktiskt rörd till tårar när jag såg det här klippet. För de som inte förstår engelska så handlar det om ett lejon som sågs sitta i en liten bur på Harrods till salu år 1969. Då bestämde sig John Rendall och Ace Berg att ta med sig honom hem. En lokal kyrkoherde tillät dem att motionera lejonet som nu hade fått namnet Christian på kyrkans mark. Christian växte sig till slut för stor för deras våning så det enda de kunde göra var att försöka återanpassa honom till Afrika, vilket de lyckades med. Ett år senare ville de besöka honom men blev tillsagda att Christian som nu var ledare för en egen flock och numer var helvild, troligen inte skulle känna igen dem men de bestämde sig för ett försök i alla fall. Efter flera timmars sökande efter flocken så hände det här...



Vilken glädje och så mycket känslor på en och samma gång. Förstår ni nu att jag blev rörd till tårar. När Christian får syn på dem så springer han ju fram och kramar om dem som bara ett lejon kan. Så underbart att se den kärlek som spirar mellan dem och att Christian till och med "presenterade" sin fru (lejoninnan) för dem. Helt fantastiskt! Jag sitter till och med och ler nu i denna skrivandes stund så underbart tycker jag att detta är. :D


I slutet på den här lyckliga historien står det:


Kärlek vet inga gränser och sann vänskap varar en livstid. Hör av dig till någon idag som du inte pratat med på länge. Du kommer bli glad att du gjorde det!


Gå gärna in på youtube och se hela den fantastiska historien (A lion called Christian full story) i 5 delar. Jag rekommenderar er att se klippen som är inlagda av LovelyThingsDude. Vad ni än gör så se INTE klippet som någon sjuk människa har lagt in. Det heter Christian the lion dead 1984-2009. Det börjar med ett klipp hämtat från originalet men slutar med vad jag tror är att ett lejon skjuts. Hade sådan tur att jag hade rullat ner en bit och läste vad folk hade skrivit då jag såg att gilla stapeln inte var grön utan i stort sett var helröd och bara hörde skotten. Usch! Tänk att det finns så sjuka människor som vill förstöra något så vackert. :(

Men som sagt titta gärna på originalet.


Hur är det då med mina små minilejon Gizmo och Zero? Jo, lika bra som alltid. Härom dagen när jag skulle bädda så låg sötnosarna så här.

 

Så inte kunde jag med och störa dem med att bädda inte. Det fick vänta tills de hade gått därifrån. :D Ja, vad gör man inte för sina älskade djur så säg?! Jag låter till och med bli att dammsuga om de sover. Ja, jag vet...Jag är nog lite knäpp...Hihi!


Önskar er alla en underbar och härlig dag!

Lejonkram på er! ;-)

 
 
Elle

Elle

15 september 2011 15:23

Hej Madde!
Visst är den filmen underbar... jag sitter här o tårarna rinner ner för kinderna... Nu har Åskar börjat "kurra" som Otto gjorde. Det är så gott att höra ... Han kan inte helt ännu ... och han har bara gjort det ett par gånger men jag hoppas han fortsätter. Läste ngn stans att ofta när ett djur mister sin kompis så tar det kvarvarande djuret upp ngt av den andres betenende... Kanske det stämmer... Han det gott.. Kram! Elle

http://syrutan.bloggplatsen.com

Madde

19 september 2011 18:12

Hej Elle! :D

Ja filmen är fantastisk. Har sett snutten flera gånger nu. Kan inte riktigt se mig mätt på det underbara återseendet.

Åskar ja. Jo det stämmer nog för min honkatt Sotis gjorde likadant när hennes bror Tusse gick bort. Tror också det beror på att då har de ju en för sig själv också. Kommer ihåg att hon även gick och letade efter Tusse i ca två veckor. Det var desto jättejobbigare att se hennes saknad. Usch ja. Önskar så att våra nuvarande busfrön kunde leva lika länge som vi men en får ta vara på stunderna och dagarna så gott det går istället. :D

Ha det nu så gott tills vi höres igen! =)

Många många kramar! / Madde

 
Ingen bild

Carina

17 september 2011 17:25

Håller med dig. Jag blev också alldeles rörd när jag såg det. Tänk att han kom ihåg dem och vilket välkomnande de fick. Helt underbart!

Madde

19 september 2011 18:15

Hej Carina! :D

Javisst är mötet helt underbart! Som jag skrev till Elle så har jag sett på det flera gånger. Kan inte riktigt få nog av lejonets glädje och hur han stryker sitt ansikte mot deras. Det är sann kärlek det! :D

Ha det nu så himla gott tills vi höres igen! =)

Många många kramar! :D

 
Ingen bild

Love

19 oktober 2011 12:09

Hejsan Madde!
Hur har du det i höstrusket. Myser inne med dina katter kanske. Visst rinner tårarna när man ser filmen om det vackra lejonet.
Här hos mig tar jag en dag i sänder vissa bra andra dåliga men det gäller att se det possitiva i livet.
Jag har varit dålig på att skriva men hoppas allt är bra hos dig.
Kram
Love.

 
Ingen bild

Love

14 november 2011 22:43

Hej Madde!
Länge sen jag hörde något. Hur är det hoppas allt är bra.
Snart 1:a advent och fortfarande höst och rätt skönt.
Livet hos mig är som vanligt upp o ner men jag hänger med ocg vi gör det bästa av situationen.
Kommer nog inte iväg till sonen i vinter för jag kan inte lämna Leif själv och följa med vill han inte.
Hör gärna av dig och ha det nu så bra.
Kram
Love.

Madde

20 december 2011 10:14

Hej kära Love!

Jodå här är allt bara bra. Jag har bara haft ett längre uppehåll i bloggandet bara. Vad tråkigt att det inte blir någon resa till er son, vet ju hur du såg fram mot dessa varje vinter. Hoppas ni får en varm och skön jul hemma i stället.

Ha det nu så gott tills vi höres igen! ;-)

Många kramar! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 6 december 2012 11:50

Videoklippet får tala för sig självt. ;-)  

Av Madde - 14 november 2012 17:46

Har precis sett filmen Dolphin Tale. En helt underbar film som handlar om en pojke som hittar en skadad delfinunge på stranden i Florida. Den stackars delfinen hade fastnat i en krabbfälla och skadat stjärtfenan så illa att de var tvugna att amp...

Av Madde - 12 november 2012 09:51

För ett tag sedan kom sambons son hem och frågade oss om vi kände till Lindsey Stirling. Nä, henne hade vi inte hört talas om. Han visade då klipp från Youtube med en söt tjej som är helt fenomenal på att spela violin/fiol. Tänkte dela med mig även t...

Av Madde - 27 augusti 2012 13:02

Det här klippet har jag lånat från Aftonbladet. Kolla gärna med fullskärm vilket ger ett pampigare intryck. ;-) Mareld är så otroligt vackert att titta på. Vi var ute vid Ramsvik i förra veckan och hade hoppats få se detta. Kastade i någ...

Av Madde - 24 augusti 2012 22:14

Två av de sju misstänkta ungdomarna som grovt misshandlade den 61-årige sjukpensionären Carl-Eric Cedvander på Kortedala torg den 18 mars hånar det svenska rättsystemet. En bild på dessa två killar finns nu att se lite överallt ute på nätet med respe...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Och klockan är...

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards