mads

Direktlänk till inlägg 25 februari 2011

Då har jag varit i smyckestillverkartagen igen. ;-)

Av Madde - 25 februari 2011 10:19

Ja, då har jag varit i farten igen med min smyckestillverkning.


Först ut är ett halsband i sterlingsilver och härliga äkta gråsvarta Swarovskipärlor. Pärlorna mäter 8mm, 10mm och upp till hela 13mm.

Halsbandets längd är 60 cm. Det egendesignade hänget mäter 8 cm och består av en 1mm sterlingsilvertråd med 0,6mm sterlingsilvertråd virad runt om. Silverdroppen är 12mm x 8 mm.

De tvinnade ovala silverlänkarna mäter 10mm x 7mm och de runda tvinnade mäter 6mm i diameter. Facetterad ankarkedja bestående av 1,7 mm breda, 2,6 mm långa länkar allra högst upp.


Pris: 675:-

  

  


Nästa halsband består av härligt pärlemorsvita  6mm och 3mm glaspärlor. Handsytt i ett underbart mönster. Hänget mäter 4 cm och består av en härlig skogsstjärna med facettslipade kristaller (nickelfri). Längst ner hänger en ljuvligt stor 13mm äkta pärlemorsvit Swarovskipärla. Halsbandets längd är 43cm och bredden är 1,5cm. Lås och övriga detaljer är i sterlingsilver.


Pris: 275:-

 

   


Här kommer ett liknande halsband i svart. Handsytt bestående utav 8mm blanksvarta glaspärlor, 4mm regnbågsskimmrande facetterade glaspärlor. Hänget mäter 5 cm och består utav en härligt gnistrande svart och vit 17 x 15mm blomma (nickelfri). Längst ner finns en lite lätt droppformad facetterad 15 x 13 mm svart glaspärla och i mitten en 8mm regnbågsskimmrande äkta Swarovkikristallspärla.

Lås och övriga detaljer är i sterlingsilver. Halsbandets förlängningskedja gör att längden går att variera mellan 40-44cm långt. 


Pris: 299:-

 

   


Nu följer det tre stycken härliga ryska spiralhalsband. De är alla handsydda och det första består av ca 1-1,8mm små goldlined glaspärlor och 2mm greylined glaspärlor. Hänget mäter 5,5cm och har fyra stycken äkta gråsvarta Swarovskipärlor i storlekarna 13mm och 8mm. Hänget går att ta av om så önskas. Låset bär ett magnetlås i sterlingsilver. Längden är 45cm och bredden är ca 1 cm.


Pris: 450:-

  

  


Nästa är gjort i ca 1mm svarta små glaspärlor och ca 2mm rosalined glaspärlor.

Längden är 44cm och bredden är ca 1cm. Magnetlås i sterlingsilver.


Pris: 425:-

 

   


Det sista är gjort utav 2mm rosalined glaspärlor och 3mm pärlemorsvita glaspärlor. Längden på halsbandet kan varieras från 41 cm till 45 cm tack vare en förlängningskedja i silver. Bredden är ca 1,2 cm.


Pris: 425:-

   

   


Det var det jag hade att erbjuda för stunden men det kommer komma fler smycken lite då och då.

Då jag också bara gjort ett halsband av varje så gäller ju först till kvarn och jag kommer gå efter klockslaget på de som är intresserade. Leverans sker så fort pengarna har satts in på mitt konto och sköter bara posten sitt så brukar smyckena vara framme redan nästa dag. Det vill säga om betalningen skett innan posten har stängt och jag hinner ta mig dit. ;-) Däremot så postar jag inget över lördag och söndag då jag lämnar in breven direkt till posten. Säkrare så. ;-)

Just nu är det också fraktfritt så passa på. ;-)

Betalningsinformation mm. sker via mail och jag kommer inte att lägga ut någons mailadress synligt här på bloggen. Är det något ni undrar över är det bara att fråga. :D


Nu önskar jag er alla en underbar och mysig helg!


Kram på er!


 
 
Ingen bild

Di Älskling

25 februari 2011 15:13

Va snyggt du har gjort älskling!

Madde

25 februari 2011 15:21

Tack så mycket Mi Darling! :D
Syns att jag längtar till våren va? Hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 6 december 2012 11:50

Videoklippet får tala för sig självt. ;-)  

Av Madde - 14 november 2012 17:46

Har precis sett filmen Dolphin Tale. En helt underbar film som handlar om en pojke som hittar en skadad delfinunge på stranden i Florida. Den stackars delfinen hade fastnat i en krabbfälla och skadat stjärtfenan så illa att de var tvugna att amp...

Av Madde - 12 november 2012 09:51

För ett tag sedan kom sambons son hem och frågade oss om vi kände till Lindsey Stirling. Nä, henne hade vi inte hört talas om. Han visade då klipp från Youtube med en söt tjej som är helt fenomenal på att spela violin/fiol. Tänkte dela med mig även t...

Av Madde - 27 augusti 2012 13:02

Det här klippet har jag lånat från Aftonbladet. Kolla gärna med fullskärm vilket ger ett pampigare intryck. ;-) Mareld är så otroligt vackert att titta på. Vi var ute vid Ramsvik i förra veckan och hade hoppats få se detta. Kastade i någ...

Av Madde - 24 augusti 2012 22:14

Två av de sju misstänkta ungdomarna som grovt misshandlade den 61-årige sjukpensionären Carl-Eric Cedvander på Kortedala torg den 18 mars hånar det svenska rättsystemet. En bild på dessa två killar finns nu att se lite överallt ute på nätet med respe...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards