mads

Direktlänk till inlägg 23 december 2010

En riktig "Kattastrof"! ;-)

Av Madde - 23 december 2010 19:06

Igår satt jag i köket i godan ro när ett jättebrak helt plötsligt hördes från sovrummet. Någon av katterna hade lyckats välta nymfparakiternas bur helt upp och ned. Som tur är så är inte de så lättskrämda så de var relativt lugna ändå trots att deras hem stod på taket. Herrarna Bus däremot visste så väl vad de hade gjort för de smet så fort jag kom. Hihi! Det tråkiga för mig var att det var bara att sätta igång och städa upp. Tyvärr går det ju inte att bara ta fram dammsugaren då det var vatten, frö, fjädrar, fågelsand och fågelskit i en salig blandning på golvet. Ja det var faktiskt en riktig "Kattastrof"! Hihi!

  

  Vi kommer troligen sätta in en ögla eller annat i väggen så man kan surra fast buren så detta inte inträffar någon mer gång. Det värsta hade ju varit om jag inte hade varit hemma då burens botten hade släppt från gallret så fåglarna hade kunnat flyga ut. Kan tänka vilket julbord det hade blivit för Gizmo och Zero då. Usch! Hemska tanke. Jaja, man lär sig nya saker varje dag.


Idag har vi däremot varit ute på julklappsjakt. Vi åkte ut jättetidigt så vi var där precis innan butikerna öppnade och det var tur det. Lagom med folk så man kunde gå och titta i lugn och ro, åtminstone i ca en timma sedan kom resten. Det blev en helt annan stämning när det ökade på och man märkte av julstress lite här och där. Undrar vad det är de har så bråttom till? Eller tror de att Werner & Werners låt "Vår julskinka har rymt" kan bli sann? Ja inte vet jag. Tycker det är så synd bara, då julen är en mysig tid som man ska ta vara på och inte bara springa igenom. Nä, här har det varit så avslappnat och skönt som det bara kan bli och det är riktigt riktigt juvligt.


Med det så vill jag önska er ALLA...

  



 
 
Margit

Margit

23 december 2010 21:06

Kära Madeleine!!
VIlken kattastrof....TUR att du var hemma och kunde ta hand om "eländet" med en gång!!! Förstår att det var en liten olycka, för katter är ju SÅ smidiga, MEN nån gång kan det hända att det blir en olycka...Förstår att du förlåtit dem! Det hade även jag gjort....
Titta d på förra inlägget också och ser då små söta råtaerna som dom fått. Ser ut att vara en bra leksak!! Linus har ju i nov/dev TAGIT 4 st lenade här hemma i Lasses hus..och när vi vaknat p morronen så har dom legat på mattan...Duktig kisse...
TACK för julkortet!! Jag har satt upp alla minna med teip på garderobsdörrar här i hallen hos Lasse. Då får man njuta av dem också...varje dag!!! Och där sitter också det jag fått av dej!
I morron, julafton så ska jag ha mina nya smycken...röda julhalsbandet och örhängena!! Dom är SÅ fina!
Vi skall åka till Eskisltuna i morron o fira JULAFTON hos min äldsta dotter..och här på JULDAGEN, hos Lasse...hans och mina barn med familjer,ca 20 pers...
Kram på dej vännen!!!/Margit

http://margitholm.blogg.se

Madde

27 december 2010 10:05

Hej vännen! :D

Ja, allt slutade väl och missarna kan jag ju inte vara sur på speciellt länge. Nästan inte alls faktiskt. Hihi! Här är jag allt glad för att det är leksaksmöss och inte riktiga de kommer dragandes med. Vad kul att höra att julkortet kom fram innan jul. Var lite orolig då jag var ute i senaste laget med att skicka iväg dem men posten lyckades även denna gång. ;-) Hoppas ni hade det trevligt hos din dotter och hos Lasse och att ni kom fram utan några besvär och att ni även tryggt kom tillbaka igen.

Önskar er en underbar och härlig dag! ;-)

Många många kramar! :D

 
MMM Cake Design

MMM Cake Design

23 december 2010 21:16

God Jul på er!
Säkert nåntig bra i det som hänt! Bättre än att du ramlade

http://marimilocakedesign.se

Madde

27 december 2010 09:59

Hej vännen! :D

Ja, allt gick ju bra som tur var. ;-)

Önskar er en underbar och härlig dag!

Många många kramar! :D

 
Ingen bild

Love

23 december 2010 21:41

Katastrof med lycklig utgång kan man väl säga.
Lycklig blev jag när ditt brev kom i går.
Kan inte fatta så snäll du är fast vi inte ens har träffats. Tack från mitt hjärta till en ängel.
Jag har jättemånga änglar och tycker verkligen om att ha dom i vårt hem överallt.
Att sen ha några änglar utan vingar är inte alla förunnat men jag har det och du är inräknad bland mina änglavänner.
Hjärtekram och all kärlek.
Love.

Madde

27 december 2010 09:57

Hej vännen! :D

Ja, det var en himla tur att jag var hemma så det inte hände något olyckligt.

Vad glad jag blir av att höra att brevet kom fram innan jul och att du gillade den lilla lyckoängeln. Hoppas nu bara att den ger dig massor av tur så du slipper råka ut för mer olyckor. ;-)

Önskar er en underbar och härlig dag!

Många många kramar! :D

 
Margit

Margit

27 december 2010 13:36

Sänder dej Madde en liten hälsning,nu när JULEN redan är över..och nu snart NYÅR.
Man afattar inte varför tiden går SÅ fort!!!
Jag har haft dom fina smyckena unde rjulen..så fint med den röd "julfärgen".... dOM KOMMER JAG ATT HA OFTA..OCH SPECIELLT UNDER JULARNA...
kram till dej!!!

http://margitholm.blogg.se

Madde

27 december 2010 18:31

Hej goa Margit! :D

Tack för din hälsning! =)

Javisst går tiden fort och snart är det nytt år och allt. Vad kul att du gillade smyckena så mycket, det gör mig verkligen glad att höra. :D

Önskar er en riktig mysig och trevlig fortsatt kväll! ;-)

Många många värmande kramar! :D

 
Ingen bild

Love

30 december 2010 23:19

Hej kära vän!
Vart tog detta året vägen jag hinner inte med längre. Nu står vi inför 2011 och mina förhoppningar är att världens barn och fattiga ska få del av vårt överflöd. Skulle gärna omprogramera många stadsöverhuvuden och önskar att alla folk kunnde sjunga "Det finns inga soldater mer det finns inga gevär" Tänk vad vår jord då skulle se annorlunda ut och pengar kunnde läggas på vettiga saker. Nu är det en stor vision men vi alla kan vara med kärleksfulla och omtänksamma om varandra en liten bit på väg.
Tänker på dig varje dag när min skyddsängel tas på.Nu önskar jag dig och sambon samt Bröderna Bus ett gott slut och ett bra 2011.
GOTT NYTT ÅR:
Kram
Love.

Madde

31 december 2010 07:53

Hej Love! :D

Ja, det här året har verkligen flygit iväg i en rasande fart. Nu är det dags för nya tag och jag håller med dig helt och hållet om att världen kunde se bra mycket bättre ut än vad den gör. Vi får alla försöka hjälpas åt så gott det går för det måste ju börjas någonstans och så får vi hoppas att det "smittar" av sig. ;-)

Önskar även dig och dina nära och kära ett Riktigt Gott Nytt År! =)

Många många kramar! :D

 
ingela-typ

ingela-typ

31 december 2010 02:37

Tack söta rara Madde för kortet,blev jätte glad...behövde muntras upp..är ju lite off...så tack så jätte mycket och ett riktigt gott nytt år till dej och din familj :) kraaaam

http://imagaia.bloggplatsen

Madde

31 december 2010 07:47

Hej Ingela! :D

Vad kul att julkortet kunde glädja dig så. :D
Hoppas att det nya året för dig blir riktigt riktigt bra och lyckosamt! =)

Önskar även dig och dina nära och kära Ett Riktigt Gott Nytt År! :D

Många många kramar! ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 6 december 2012 11:50

Videoklippet får tala för sig självt. ;-)  

Av Madde - 14 november 2012 17:46

Har precis sett filmen Dolphin Tale. En helt underbar film som handlar om en pojke som hittar en skadad delfinunge på stranden i Florida. Den stackars delfinen hade fastnat i en krabbfälla och skadat stjärtfenan så illa att de var tvugna att amp...

Av Madde - 12 november 2012 09:51

För ett tag sedan kom sambons son hem och frågade oss om vi kände till Lindsey Stirling. Nä, henne hade vi inte hört talas om. Han visade då klipp från Youtube med en söt tjej som är helt fenomenal på att spela violin/fiol. Tänkte dela med mig även t...

Av Madde - 27 augusti 2012 13:02

Det här klippet har jag lånat från Aftonbladet. Kolla gärna med fullskärm vilket ger ett pampigare intryck. ;-) Mareld är så otroligt vackert att titta på. Vi var ute vid Ramsvik i förra veckan och hade hoppats få se detta. Kastade i någ...

Av Madde - 24 augusti 2012 22:14

Två av de sju misstänkta ungdomarna som grovt misshandlade den 61-årige sjukpensionären Carl-Eric Cedvander på Kortedala torg den 18 mars hånar det svenska rättsystemet. En bild på dessa två killar finns nu att se lite överallt ute på nätet med respe...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards