mads

Direktlänk till inlägg 16 mars 2012

Gamla fönster blev fina vitrinsåp.

Av Madde - 16 mars 2012 10:09

Ja, då var jag äntligen klar med mina vitrinskåp. Jag hittade ju fina gamla fönster uppe på vinden som jag genast bestämde att de skulle få bli dörrar till vitrinskåp. Det har bara tagit ett par år innan jag fick tummen ur och satte igång med mitt projekt. Hehe!


Så här såg de ut innan.

   

Ganska illa medfarna och kittet hade lossnat på flera ställen, så först blev det en rejäl tvätt och sedan lagning av diverse skavanker.


Efter lite färg och blå dekormålning på glaset så blev resultatet det här.

 

Stommarna gjorde jag utan baksida. Tapeten går ju i samma färgskalor så den dög gott som bakgrund, plus att skåpen blev ju lite lättare också.. Om jag får skryta med mig själv så blev jag faktiskt supernöjd med hur de blev. ;-)

Nu funderar jag på att sätta ditt några hyllor till mellan skåpen. Tänkte ha de som tallrikshyllor vilket ju har blivit väldigt populärt. Ja, vi får väl se hur lång tid det kommer att ta innan det är klart. Hihi!


Någon annan som uppskattar skåpen är busfröet Zero. Tittut!

 


Å andra sidan gillar han att ligga lite varstans.

 


Fast ibland får man allt sträcka ut sig riktigt ordentligt efter en stunds vila.

 


För övrigt så är allt bara finemang här. Våren verkar ju ha kommit för att stanna. Hoppas jag i alla fall. Nu i veckan har jag sett både fjärilar och en humla och jag blir så himla lycklig och glad när jag hör koltrastens sång på kvällarna. För mig har det lätet alltid förknippats med vårens ankomst. Helt underbart och ljuvligt.

Till helgen blir det nog loppisturer då de börjar komma fram nu efter vintervilan. Vem vet? En kanske hittar antikrundans nästa dyrgrip. Hahahahahahaha!!! Jojo! Drömma går ju! Hihi! Fynd för mig däremot, tror jag nästan garanterat att det blir.


Önskar er alla en underbar och trevlig helg!

Kram på er!


Butterfly watching




 
 
Ingen bild

Carina Axelsson

16 mars 2012 21:13

Gud, vad snyggt. Jag får erkänna att jag blir smått avundsjuk på din uppfinningsrikedom och kreativa ådra. Så du får till det. Riktigt, riktigt tjusigt Madde! Ligger Zero ovanpå skåpet. Jösses, de "små" kissarna är ju högt och lågt, haha.... Hälsa alla och ha en riktigt go helg. Här blir det nog sådär, Martin är inte riktigt kry. Får hoppas att det inte bryter ut något på allvar bara. Ha det bäst!

Madde

16 mars 2012 21:23

Hello Carina! :D

Tackar tackar! Ja, jag blev faktiskt riktigt nöjd själv med dem. Jodå, Zero ligger allt ovanpå då och då. Du kan tänka att han har koll på oss då. Hihi! Gizmo däremot tar sig inte upp på sådana höjder inte. Han nöjer sig allt med att vara här nere med oss andra. ;-)

Du får också hälsa alla och jag hoppas Martin snart är pigg och kry igen.

Ha nu en riktigt trevlig helg!

Många många kramar! :D

 
Margit

Margit

20 mars 2012 13:27

Madde, det belv verkligen fint vitrinskåp..och med fönstrena som dörrar!!! Mycket bra ide´ med et gott resultat också!!!
Så fina bilder på kissemissen!! Så söt!!! Skulle villa klapppa honom/henne!!!
Kram!!!!!

http://margitholm.blogg.se

Madde

20 mars 2012 22:07

Tack goa Margit! Ja, jag är riktigt nöjd jag med. Bröderna Gizmo och Zero ja! De är så bedårande söta så. Nu bor ju du och Lasse väldigt långt härifrån men skulle ni ha vägarna förbi så är ni så välkomna så. ;-)

Ha det nu så himla gott tills vi höres igen!

Många många kramar! :D

 
Ingen bild

Love

5 april 2012 19:30

Sträck på dig du är jätteduktig och det blev toppensnyggt.
Visst är det kul nu när loppisarna satt igång och även om man har massor kommer man alltid därifrån med mera "måste ha"
Våren har tagit ledigt över påsk och vi väntar snö.
Det är skönt att bo i hus med en liten valp mer jobb att få dom rumsrena än en katt. Dom är stora o fina dina fyrbeningar.
Har skickat en intresseanmälan om en lägenhet i Örebro för om huset blir sålt måste vi ju bo någonstans. Kravet är att det finns en liten tomt för annars tynar jag bort.
Inget möte i Blåkulla för mig kroppen måste få vila och katten är ute och springer kanske sitter han på en annan kvast.
Önskar dig en härlig mysig påskhelg.
Kramizz.


Madde

7 april 2012 10:47

Hej Kära Love! :D

Tack för din komplimang! Den gjorde mig så glad så!:D

Snö ja. Det har vi fått här. Det snöade och blåste som bara den här igår och tyvärr så ligger den kavr idag. En kanske skulle önska God Jul istället för Glad Påsk?! Hihi!
Nä, snön är förhoppningsvis snart borta igen.

Ja, jag förstår att du vill ha en liten tomt och fixa och dona med. Har ju sett bilder på dina vackra blommor och du har verkligen gröna fingrar. Kan tänka mig att den lilla tomten kommer rymma mycket vackert när du är klar. Eller ja... frågan är ju om man egentligen någon gång blir klar? ;-)

Ska bli kul att få se vad det blir när det kommit så långt.

Önskar dig/er en riktigt Glad och Trevlig Påsk! =)

Många många kramar! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 6 december 2012 11:50

Videoklippet får tala för sig självt. ;-)  

Av Madde - 14 november 2012 17:46

Har precis sett filmen Dolphin Tale. En helt underbar film som handlar om en pojke som hittar en skadad delfinunge på stranden i Florida. Den stackars delfinen hade fastnat i en krabbfälla och skadat stjärtfenan så illa att de var tvugna att amp...

Av Madde - 12 november 2012 09:51

För ett tag sedan kom sambons son hem och frågade oss om vi kände till Lindsey Stirling. Nä, henne hade vi inte hört talas om. Han visade då klipp från Youtube med en söt tjej som är helt fenomenal på att spela violin/fiol. Tänkte dela med mig även t...

Av Madde - 27 augusti 2012 13:02

Det här klippet har jag lånat från Aftonbladet. Kolla gärna med fullskärm vilket ger ett pampigare intryck. ;-) Mareld är så otroligt vackert att titta på. Vi var ute vid Ramsvik i förra veckan och hade hoppats få se detta. Kastade i någ...

Av Madde - 24 augusti 2012 22:14

Två av de sju misstänkta ungdomarna som grovt misshandlade den 61-årige sjukpensionären Carl-Eric Cedvander på Kortedala torg den 18 mars hånar det svenska rättsystemet. En bild på dessa två killar finns nu att se lite överallt ute på nätet med respe...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards