mads

Alla inlägg den 20 maj 2011

Av Madde - 20 maj 2011 08:43

Saknar dig!


Idag är det fem år sedan du ifrån oss gick,

men jag minns fortfarande din varma och ibland lite luriga blick.

Du var som en underbar far och ställde upp i alla väder,

ja, du till och med ibland ville lägga dig i vad jag hade för kläder. ;-)

Du lärde mig också att köra bil,

vilket jag haft stor nytta av i flera mil.

Jag minns dig med glädje men saknar dig med sorg,

du var allt oftast för mig en skyddande och stabil borg.

Jag kallade dig skämtsamt för gubbe och du kallade mig för glytt,

du alltid kommer att finnas i mitt hjärta och du otroligt mycket för mig betytt.

Mina första fyra år jag hos dig och farmor var,

sedan en viss person fick för sig att nu skulle han agera far.

Nio år skulle det ta innan jag kärlek och trygghet åter  kände,

men sedan min lycka och glädje till mig återvände.

Med öppna armar ni mig tog emot,

och för mig var det enormt stort.

Min tacksamhet inga gränser har,

ni blev för mig som en mor och en far.

Ammo och Affa, farmor och farfar jag som liten och senare kallade er,

men som älskande föräldrar växte min kärlek till er bara mer och mer.

Ja, du allt min omtänksamma, kärleksfulla och humoristiska pappa var,

du var en fantastisk person och en himla stilig karl.

Saknaden efter dig är fortfarande lika stor,

men du alltid i mitt hjärta och tanke bor.

Den bäste make, pappa, farfar DU var,

hos oss alla, DU alltid i minnet kommer vara kvar.

      Dagens Affirmation      


Älskar och saknar dig av hela mitt hjärta "gubbe"!      Din "glytt"!

 



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Och klockan är...

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards