mads

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2011

Semestertider = Förändringar.

Av Madde - 15 augusti 2011 11:30

Efter ett lååååångt uppehåll med bloggandet tänkte jag skriva lite om vad vi har hittat på här hemma. Sambons dotters rum har fått sig en uppdatering. Jag var så himla trött på hennes tråkiga rum så det fick vi ju genast sätta igång och fixa till.

Så här såg det ut innan vi satte klorna i det.


Inte mysigt för fem öre och väldigt väldigt tråkigt. Vi började med att ta ut nästan allt ur rummet. Sedan satte vi upp en vägg för att göra en mysig TV-hörna.

Väggen klädde vi med en specialfilt som man brukar ha i inspelningsstudios mm.

En mindra bäddsoffa införskaffades och den platta TV-n från vårt vardagsrum byttes mot hennes tjockTV. Ska jag vara ärlig så gillade jag aldrig bilden i den platta plus att nu tycker hon att det känns lite lyxigt med den platta. :D

   

Vi hade också en bar uppe i vardagsrummet som flyttades ner. Tyckte det var lite fånigt att den stod där uppe då varken jag eller sambon dricker längre. Absolutister har vi inte blivit, däremot så har vi förbaskat skoj utan alkohol numer så vi har liksom inget behov utav det längre. Däremot så blir det ju en alkoholfri bar i ett antal år framåt för damen i fråga. Hihi! Det enda alkoholhaltiga som finns nu är den gamla målade vinflaskan med tygblommorna i. Lite fix är det kvar på den också som t ex, en list längst ner och göra vinkellisten över glashörnet snyggare.

 

Vi hade också fått en äldre pigtittare från barnens mamma. Tyvärr hade den stått ute i deras vedbod och blivit lite förstörd men jag försökte fixa till den så gott det gick. Lådorna tapetserade jag med samma bård som är i resten av rummet och sedan duttade jag färg över bårdkanten för att tona ut den lite. Knopparna (de få som fanns) byttes ut mot några vi hittade på en loppis och jag blev allt ganska nöjd till slut. ;-)


Före.

 

Efter.

 

Så nu ser hennes rum ut så här och både vi och speciellt hon är supernöjda. :D

   

Ja, det var lite om vår minirenovering. Annars så har sommaren varit härlig och bjudit på massor av loppisar och andra mysigheter. Målat hus och lite annat nödvändigt har det blivit också.


Detta var alles för idag men nu tror jag allt att det kommer uppdateras lite oftare här. Hihi!


Önskar er alla en underbar och härlig dag!


Kram på er!



  


 
 
Margit

Margit

20 augusti 2011 22:48

Hej Madde!!!
DEt var nu längesdan..och läne sen..jag kollad ein i din blogg!!!
Vilken förvanding i hennes rum!!! ch så vacker den blev..den där..med spegeln!!!
Mycket vacker!!!!!
ja tänk så kul det kan vara att fixa och ändra ibland.
Lasse o jag var på IKEA i Västerås..i förrgår..och det är SÅ oligt att gå unt..och KOLLA på lalla fina saker..och deas möbleringar!!! Dom kan dom..och IKES grejer..va bra dom är....

Önskar dej och din käre..en trevlig o fin söndag!!!!
kram!!!!!

http://margiholm.blogg.se

Madde

21 augusti 2011 11:15

Hej kära Margit! :D

Det var längesedan jag bloggade också så du har inte missat mycket inte. Hihi!

Ja, jag blev allt nöjd med slutresultatet på spegelbyrån jag med. Det bästa av allt var ju att den gick att fixa till med grejer jag hade hemma. Det är också väldigt kul att förändra och göra om då man kan få det precis som man själv vill.

Här blev det en loppistur igår och jag hittade en väldigt fin tapetbård som kan användas till fler byråprojekt i framtiden. Hihi! Massor av små glasfigurer till sambons dotter. Hon samlar på dem så nu fick hon några till att fylla sitt lilla glasskåp med. Prydnadssaker till både oss och farmor och en del annat smått och gott. Ja, en hittar alltid något som får följa med hem. ;-)

Önskar även er en underbar och härlig söndag!

Många kramar! :D

 
Elle

Elle

25 augusti 2011 15:44

Hej Madde!
Längesedan vaer det verkligen ... jag har just tappat suget... sommaren har allt varit bra förutom det med Otto. Det var hemskt ... så han vrålade härifrån o ner till Blå Stjärnan på Hisingsidan.Jag gråter ännu när jag tänker på honom. Åskar har blivit mycket mera kelen,han kom väl inte åt mej förut för Otto blev svaartsjuk. Jag ska försöka skriva lite mera nu när det börjar bli lite höstmörkt.. Varm Kram! Elle

http://syrutan.bloggplatsen.com

Madde

25 augusti 2011 20:51

Hej kära Elle!

Ja fy! Jag förstår precis hur du känner det. Gör så himla ont när ens älskade djur går bort. Jag brukar försöka trösta mig med att de hade det i alla fall bra hos mig/oss och det vet jag att din Otto hade det hos dig med.
Minnena har man ju alltid kvar även om det kan komma tårar då man tänker på dem så kan de ju i alla fall aldrig tas ifrån oss.

Hoppas verkligen att du kommer skriva lite mer nu. Ska kolla in på din blogg med jämna mellanrum och även jag ska försöka blogga lite mer jag med. =)

Önskar dig en underbar och härlig fortsatt vecka!

Många många kramar! :D

 
Elle

Elle

25 augusti 2011 15:46

Jag måste bara säga att jag tyckte det blev jättefint i rummet o byrån och spegeln är supersöta. Kram!

http://syrutan.bloggplatsen.com

Madde

25 augusti 2011 20:45

Tack goa Elle! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 6 december 2012 11:50

Videoklippet får tala för sig självt. ;-)  

Av Madde - 14 november 2012 17:46

Har precis sett filmen Dolphin Tale. En helt underbar film som handlar om en pojke som hittar en skadad delfinunge på stranden i Florida. Den stackars delfinen hade fastnat i en krabbfälla och skadat stjärtfenan så illa att de var tvugna att amp...

Av Madde - 12 november 2012 09:51

För ett tag sedan kom sambons son hem och frågade oss om vi kände till Lindsey Stirling. Nä, henne hade vi inte hört talas om. Han visade då klipp från Youtube med en söt tjej som är helt fenomenal på att spela violin/fiol. Tänkte dela med mig även t...

Av Madde - 27 augusti 2012 13:02

Det här klippet har jag lånat från Aftonbladet. Kolla gärna med fullskärm vilket ger ett pampigare intryck. ;-) Mareld är så otroligt vackert att titta på. Vi var ute vid Ramsvik i förra veckan och hade hoppats få se detta. Kastade i någ...

Av Madde - 24 augusti 2012 22:14

Två av de sju misstänkta ungdomarna som grovt misshandlade den 61-årige sjukpensionären Carl-Eric Cedvander på Kortedala torg den 18 mars hånar det svenska rättsystemet. En bild på dessa två killar finns nu att se lite överallt ute på nätet med respe...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Och klockan är...

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards